چندین تلاش استارتاپی برای سنجش روحیه کارکنان انجام شده است که برخی از آنها بیشتر از بقیه متوقف شده اند. ما در سال 2014 در مورد آزمایشگاه Plasticity گزارش دادیم، اگرچه به نظر می رسد وب سایت آنها دیگر کار نمی کند.
Officevibe در همان دوران ظاهر شد. اخیراً در خارج از بریتانیا، WorkBuzz 2.3 میلیون پوند جمع آوری کرده است. و اسپیل (3.5 میلیون دلار) استارت آپی است که یک برنامه درمانی مبتنی بر پیام را برای کمک به بهبود رفاه محیط کار ارائه می دهد.
اما اکنون یک استارتآپ بریتانیایی مستقر در بریستول امیدوار است که در فضای «اندازهگیری محل کار» موج ایجاد کند و قصد دارد از سوخت موشکهای Generative AI استفاده کند.
Loopin امیدوار است که با استفاده از ترکیبی از ChaptGPT Open AI، همراه با پلتفرم مربیگری اختصاصی خود برای رفاه کارکنان، از سایر بخشها خارج شود.
اکنون، ممکن است در این مرحله آسان باشد که در مقابل راه اندازی دیگری که یک Open AI API را می کشد، شانه خالی کنیم. اما این استارت آپ متوسط شما نیست.
این دو بنیانگذار جنگجو هستند، کماندوهای سابق نیروی دریایی سلطنتی، بن ویلیامز و آنتونی تامپسون. پس از ترک نیروهای مسلح، بن به مربیگری تیم های رهبری در شرکت ها، از جمله تیم فوتبال انگلیس و منچستریونایتد رفت. او همچنین کتاب 2020 “ذهنیت کماندویی” منتشر شده توسط پنگوئن را نوشت.
این دو سرباز سابق نیروهای ویژه بسیار آموزش دیده، اکنون تمام دانش خود – و همچنین مقالات تحقیقاتی دانشگاهی و سایر داده ها – را در داده های آموزشی برای پلت فرم خود در مورد نحوه ساخت تیم ریخته اند. و این تفاوت است.
در سطح Loopin، ورود روزانه از طریق Slack یا Microsoft Teams است. کارمندان با استفاده از ایموجیهایی که برای حفظ حریم خصوصی ناشناس هستند، بهروزرسانیهای کوچکی را در مورد خلق و خوی خود به اشتراک میگذارند.
“مربی مجازی” Loopin که بر اساس روش مربیگری بن و بر اساس داده های هر تیم آموزش دیده است، سپس نکاتی را در مورد نحوه حمایت بهتر از تیم خود و باز کردن عملکرد بهتر به مدیران ارائه می دهد.
مدیران تیم همچنین می توانند وضعیت خود را با مدیران بالاتر به اشتراک بگذارند تا در مورد چگونگی تقویت روحیه تیم کمک بگیرند، همانطور که در ویدیو زیر مشاهده می کنید:
Loopin میگوید پلتفرم آن از NLP و همچنین استفاده از Chat GPT (در حال حاضر در نسخه بتا) برای ارزیابی خلق و خوی تیم و تولید تحلیلهای رفتاری پیشبینیکننده، سنجش و پیشبینی روحیه تیم استفاده میکند.
در نهایت، Loopin خود را تقریباً شبیه به بازاری برای آموزش روحیه و عملکرد در داخل مشاغل می بیند.
Loopin اکنون یک دور سرمایه اولیه 1.6 میلیون پوندی (1.9 میلیون دلاری) از سرمایه گذاران فرشته جمع آوری کرده است. این شرکت می گوید که در حال حاضر 40 مشتری پرداخت کننده از جمله Reed، Farfetch و JD Sports دارد.
استوارت نیل، مدیر کل سابق Boku Identity (acq. 2022, Twilio) و رئیس Loopin میگوید که پس از همهگیری، نیاز به افزایش روحیه کارکنان وجود دارد: «در هر زمان، 45 درصد از کارمندان فعالانه به ترک کار فکر میکنند. کار. میانگین هزینه جایگزینی یک کارمند 30000 پوند است، بنابراین بهایی که کسب و کارها برای روحیه پایین می پردازند بسیار زیاد است.
البته رقابت در بازار وجود دارد. استیون فراست، مدیر عامل WorkBuzz، که 2.6 میلیون پوند جمع آوری کرده است، نیز در فضای “گوش دادن به کارکنان” است و بر سازمان های متوسط با 500 تا 5000 کارمند تمرکز دارد. او به من گفت مشتریان شامل برندهایی مانند Five Guys، Premier Foods، The Priory Group و سازمان های بخش دولتی مانند HS2 هستند. دور تامین مالی آنها توسط Mercia and Foresight Group رهبری شد. او به من گفت: “هوش مصنوعی ما آنها را راهنمایی می کند که روی بهبود تمرکز کنند و ما می توانیم ROI را اثبات کنیم. گوش دادن به کارکنان در حال حاضر یکی از موارد ضروری کمبود استعداد، تغییر انتظارات کارکنان و کار ترکیبی است.
با این حال، ویلیامز Loopin در طی یک مصاحبه به من گفت: «رقبای ما دادهها را اندازهگیری میکنند و سپس آنها را اغلب از طریق معیارها، داشبوردها، نمودارها و بسیاری از نمودارها و موارد مختلف از این قبیل به شرکت ارائه میکنند. و این چیز بدی نیست. اما آیا این عملی است؟ خیر آیا در لحظه مفید و ارزشمند است؟ اشکالی ندارد که به آن نگاه کنید و مفید است، اما به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند، یعنی کارمندان و مدیران کمکی نمی کند. بنابراین، اساساً، ما آن دادهها را بهدست میآوریم، دادههای اختصاصی خود را اضافه میکنیم و سپس آنها را در مدلهای AI منبع باز اعمال میکنیم تا بتوانیم مشاوره شخصیسازی شده و مشاوره توسعه رهبری را به کارمندان ارائه دهیم. و به همین دلیل است که معتقدیم متفاوت هستیم.»
او افزود که Loopin در نهایت دادههای ناشناس را از شرکتها میگیرد تا به آنها اجازه دهد تا خود را در برابر سایر سازمانهای مشابه و خارجی محک بزنند: «یک چیزی که ما در نهایت به محصول وارد میکنیم، معیار است. شرکت شما در مقابل سایر شرکت ها و تعامل و روحیه کجا قرار می گیرد و چگونه می بینید که کجا نشسته اید؟
Simon Wingate، MD در Reed (بیش از 3500 کارمند)، یک مشتری Loopin، در بیانیهای گفت: «آنچه که ما کمبود داشتیم اندازهگیری در زمان واقعی روحیه و انگیزه تیمهایمان بود. ما از Loopin بهعنوان راهی برای درک واقعی احساسات تیمهایمان و اطمینان از برقراری ارتباط با کیفیت بهتر بین مدیران و گزارشهای مستقیم آنها استفاده میکنیم.»
به نظر می رسد که رقابت برای به کارگیری هوش مصنوعی در محل کار به منظور تقویت تیم ها در جریان است، اما این بار توسط LLM ها تامین می شود.