Intuit ، شرکت تجاری و ابزارهای مالی که بیشتر با نرم افزار TurboTax شناخته می شود ، هفته گذشته برای خرید Mailchimp خبر داد و اکنون یک بازوی سرمایه گذاری شرکتی به نام Intuit Ventures را برای شناسایی فرصت ها و روندهای رشد مفید برای مشتریان کلیدی خود اعلام می کند – مشاغل کوچک و مصرف کنندگان
این شرکت آخرین کسی است که به مشارکت شرکتی وارد شده است و به گروهی پیوست که شامل WorkDay ، Salesforce و Zoom است. ساسان گودرزی ، مدیرعامل ، به طور انحصاری با TechCrunch در مورد این پروژه جدید صحبت کرد ، که سرمایه گذاری های اولیه خود را در زمینه های fintech ، زیرساخت های تجارت الکترونیک ، سیستم عامل ها و توانمندسازی ، کارشناسان مجازی/مشاوره دیجیتال و AI/ML متمرکز می کند.
ایده اولیه برای بازاریابی سرمایه گذاری حدود یک سال پیش مطرح شد ، زمانی که گودرزی و مدیر استراتژی و توسعه شرکت Intuit آنتون هانبرینک در مورد تسریع خطوط لوله داخلی و خارجی شرکت و چگونگی هماهنگ کردن آنها با ماموریت شرکت و شناسایی فرصت های بزرگ بحث کردند.
گودرزی گفت ، بازوی VC یکی از راه هایی است که آنها می توانند این کار را انجام دهند ، که این شرکت را قادر می سازد تا ضمن یادگیری از شرکت ها ، نوآوری را تسریع کند.
او گفت: “این گفتگو منجر به ماه ها کار و تصمیم برای ایجاد سرمایه گذاری Intuit شد.” “آنتون و شوتا [Mujumdar] حالا این را داشته باش و به میشل بیا [Clatterbuck] و من باید نظرات سرمایه گذاری آنها را با ما در میان بگذارم. “
استراتژی سرمایه گذاری Intuit Ventures در سراسر شرکت قرار دارد و تعدادی از زمینه ها را لمس می کند:
- ارتباط افراد با متخصصان – بسیاری از مشتریان می خواهند خدمات مانند حسابداری ، حسابداری و مالیات را دیجیتالی کنند ، بنابراین این شرکت یک پلتفرم مجازی مجازی را فراهم می کند که با فشار یک دکمه قابل دسترسی است.
- قابلیت تقویت بستر با استفاده از هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و مهندسی دانش. این منطقه ای است که گودرزی می بیند Intuit از پیشنهادات فعلی خود به سایر صنایع فراتر می رود.
- قفل کردن تصمیمات مربوط به پول هوشمند با تبدیل شدن به بستری که هر مصرف کننده می تواند زندگی مالی خود را در یک مکان اجرا کند. گودرزی گفت: “به همین دلیل ما شرکت هایی مانند Credit Karma و Mint را خریداری کردیم – تا بتوانیم آنها را با TurboTax به یک پلت فرم بکشیم.” “ما اکنون مایل به سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند پلتفرم های معاملات سهام برای افزودن لایه ای دیگر هستیم.”
- کمک به کسب و کارهای کوچک برای به دست آوردن مشتری – با خرید Mailchimp ، این سرمایه گذاری است که رشد مشتریان را تقویت می کند ، چه از طریق کانال های کلی و چه از طریق روش های دیگر.
- استعداد و فناوری پیرامون ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین – یکی دیگر از زمینه هایی که Intuit می تواند برای مشتریان تأثیرگذار باشد.
این شرکت سرمایه گذاری به دنبال سرمایه گذاری در دورهای سری B و C است و ممکن است دور بعدی را رهبری کند ، اما با سایر شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر نیز همکاری خواهد کرد. گودرزی گفت که شناسایی سرمایه گذاری های بالقوه با “اعتقاد به استعداد و شرکت” آغاز می شود و ایده ای در مورد اینکه چگونه با تزریق پول به شرکت توسط Intuit ، موفقیت آمیز خواهد بود.
گودرزی گفت: “ما از نظر بودجه ای که در این زمینه اختصاص می دهیم بی حد و حصر هستیم.” “ما به آنتون و شوتا گفته ایم تا زمانی که ما می گوییم نه ، سرمایه گذاری را برای ما بیاورید ، اما من فکر نمی کنم هرگز” نه “وجود داشته باشد. استعداد کمیاب است و ایده های خوب بی پایان است. “
اولین سرمایه گذاری Intuit در Clearco بود ، یک شرکت سرمایه گذاری تجارت الکترونیک که در ماه جولای 215 میلیون دلار از SoftBank دریافت کرد. این شرکت همچنین یک سرمایه گذار در Melio Payments است که بستری را برای SMB ها فراهم می کند که با استفاده از نقل و انتقالات بانکی ، کارت های بدهی یا اعتبار ، به شرکت های دیگر به صورت الکترونیکی پول پرداخت کنند. این شرکت 110 میلیون دلار به رهبری Coatue در ماه ژانویه جمع آوری کرد.
گودرزی توضیح داد که Clearco اولین سرمایه گذاری خوب بود زیرا این شرکت نماینده تنوع و تنوع در شرکت هایی است که Clearco به آنها کمک می کند. ثانیاً ، تمرکز آن بر تجارت الکترونیکی و omnichannel ، همچنین استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی ، با یکی از پنج شرط بندی بزرگ تعیین شده توسط شرکت و ذکر شده در بالا مطابقت دارد.
گودرزی که چند سال پیش چند شرکت خود را تاسیس کرده بود ، گفت که می خواهد Intuit Ventures همان سرمایه گذار باشد که در آن زمان به دنبال آن بود: یکی که به عقب راندن شرکت ها ، مشاوره دادن و مشارکت در راه اندازی کمک کند. رشد محصول سوختی او قصد دارد سرمایه گذاری ها را به مشارکت تبدیل کند و می تواند منجر به خرید شرکت Inuit شود.
یکی از بهترین روش هایی که بازوی سرمایه گذاری تعیین می کند که چگونه بهترین شرکت ها در Intuit قرار می گیرند این است که آنها را در معرض پلتفرم بیش از 50 میلیون مشتری در سراسر جهان قرار دهید.
وی افزود: “بستر ما چیزی است که ما را برای شرکت هایی مانند Melio یا Clearco جذاب می کند.” بسیاری از این شرکت ها در حال ساخت چیزهایی هستند که ما نداریم. بزرگترین راهی که ما می توانیم مکان هایی را که آنها می خواهند بازی کنند درک کنیم این است که به آنها دسترسی به پلت فرم ما را داشته باشیم. این کلید تعیین کننده موفقیت شرکت خواهد بود. “
Shveta Mujumdar ، نایب رئیس توسعه شرکت در Intuit و سرپرست برنامه سرمایه گذاری و بنیانگذاران Clearco ، Andrew D’Souza و Michele Romanow ، برای بحث بیشتر در مورد صندوق در پنل TechCrunch Disrupt ، “نحوه نزدیک شدن به جمع آوری سرمایه” ، آماده همکاری هستند. از VC های شرکتی “در 22 سپتامبر ساعت 2 بعد از ظهر PT.