Instruqt مستقر در هلند محصولی دارد که به شرکتها اجازه میدهد آسانتر نحوه اجرای یک نرمافزار جدید را در سازمانشان آزمایش کنند. بعد از اینکه راه خود را به سمت رشد رونق گرفت، اکنون 15 میلیون یورو در دور سری A که به طور کامل توسط Blossom Capital هدایت می شود، جمع آوری کرده است.
فروش یک محصول نرم افزاری به یک شرکت بسیار ساده تر است، اگر آنها بتوانند نحوه اجرای آن را در داخل سازمان به صورت زنده ببینند. بنابراین، برخی از استارتآپها در جایی ظاهر شدهاند که محصول SaaS خود را در نوعی Sandbox اجرا میکنند تا شرکت مشتری بتواند بدون نیاز به استقرار کامل، نحوه عملکرد آن را ببیند. این پلتفرم به جای خریدارانی که چرا باید محصولاتشان را بخرند، خریداران را در صندلی راننده قرار می دهد تا محصول را به صورت دستی تجربه کنند. این بدان معناست که مشتری بدون نیاز به صرف زمان و منابع زیاد، یا حتی امضای قرارداد، یک نسخه نمایشی از محصول دریافت میکند. این یک روش بسیار قدرتمندتر برای فروش یک محصول در مقایسه با یک “دمو” نظری است که ممکن است خوب به نظر برسد و به نظر برسد، اما ممکن است در عمل به یک فاجعه کامل تبدیل شود. برخی از نمونههایی از شرکتهایی که محصولاتی در این زمینه ارائه میدهند عبارتند از Cloudshare، Skillshare و ReadyTech.
Instruqt که در سال 2018 تأسیس شد، می گوید که توسط شرکت هایی مانند RedHat، MongoDB، Datadog و HashiCorp استفاده می شود. آنها از آن برای ساختن به اصطلاح “دموی سلف سرویس” و درایوهای آزمایشی رایگان برای مشتریان احتمالی استفاده می کنند.
این شرکت توسط مدیر عامل Coert Baart در کنار یکی از بنیانگذاران و CTO Adé Mochtar رهبری می شود. باارت قبلاً یکی از بنیانگذاران XebiaLabs بود که در سال 2020 به مبلغ نامشخصی به TPG Capital فروخته شد.
مدیرعامل Instruqt، کورت باارت، در بیانیهای گفت: «از روز اول که راهاندازی شده بود، همیشه یک VC میخواست که واقعاً دیدگاه ما را برای گرفتن سرمایههای خارجی درک کند.»
اوفلیا براون، موسس و شریک مدیریت بلوسوم کپیتال، افزود: «Instruqt برای مقابله با چالشهای کلیدی که در همه اندازهها و بخشهای کسبوکار با آنها مواجه است، به نقطه خوبی برای خریداران و فروشندگان میرسد.»