Google Search Generative Experience تبلیغات جستجو و خرید را ادغام می کند

Google Ads وارد چت شده است – چت مکالمه Google Search Generative Experience (SGE).

پس از پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در Google I/O در اوایل ماه جاری اعلام شد، گوگل امروز در Google Marketing Live تصویر کمی دقیق‌تر از برنامه‌های تبلیغاتی در SGE به تبلیغ‌کنندگان ارائه داد:

گوگل در حال آزمایش مستقیم تبلیغات جستجو و خرید در حالت عکس فوری هوش مصنوعی و حالت مکالمه است.

تبلیغ در SGE

همچنین آزمایش قالب‌های بومی جدیدتری وجود خواهد داشت که از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد آگهی سفارشی شده برای سفر کاربر استفاده می‌کنند.

دسکتاپ Sge 2 467x600

چگونه به نظر می رسد. همین دو هفته پیش در Google I/O، واحدهای تبلیغاتی را دیدیم که بالاتر از تجربه SGE در بخش رنگی متفاوتی زندگی می‌کردند که به وضوح «اسپانسر» نام داشت. تبلیغات جدید دارای شناسه پررنگ «Sponsored» خواهند بود اما با نتایج ارائه شده در چت مکالمه ترکیب می شوند.

به عنوان مثال (سئوکاران را با چشمان خود بپوشانید)، Google یک لیست حمایت شده را به عنوان بهترین نتیجه برای یک جستجوی مکالمه نشان می دهد. [hiking backpack for kids]:

Sge 2 Mobile 800x542

گوگل هنوز هیچ داده‌ای از معیارهای تبلیغات SGE (مثلاً CTR) را فاش نکرده است زیرا هنوز یک آزمایش است. علاوه بر این، در چنین مرحله اولیه، هیچ راهی برای انتخاب یا حذف تبلیغات نمایش داده شده در SGE وجود ندارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. این حرکت احتمالاً تبلیغ‌کنندگان را خوشحال می‌کند و در عین حال کسانی را که به دنبال ترافیک ارگانیک بیشتری هستند ناراحت می‌کند. پیاده سازی در Google I/O کمی از هم گسیخته به نظر می رسید، با نتایج تبلیغات و دور از چت. با این حال، ما شروع به دیدن یک تصویر کامل‌تر از اینکه SGE چه خواهد بود و چگونه Google می‌تواند با وارد کردن تبلیغات در چت به شیوه‌ای بومی، از آن درآمد کسب کند، شروع شده است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.