FTC به سازنده مکمل دستور می دهد در اولین مورد مربوط به بررسی های آمازون ربوده شده، 600 هزار دلار بپردازد

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در اولین اقدام اجرایی خود در مورد پرونده‌ای که شامل «ربایی مرورگر» یا زمانی که یک بازاریاب نظرات مشتریان را از محصول دیگری به سرقت می‌برد تا فروش محصول خود را افزایش دهد، یک دستور رضایت نهایی را تأیید کرده است. در این مورد، FTC به خرده‌فروش مکمل‌ها، The Bountiful Company، سازنده ویتامین‌های Nature’s Bounty و سایر برندها، دستور داده است که 600000 دلار برای فریب مشتریان در آمازون بپردازد. رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های بهتری نسبت به آنچه که اگر تحت فهرست‌های خودشان عرضه می‌شدند، داشتند.

این پرونده نشان می‌دهد که چگونه فروشندگان از ویژگی آمازون استفاده می‌کنند که به فروشندگان اجازه می‌دهد تا ایجاد روابط «تغییر» بین محصولات مختلف و SKUها را درخواست کنند. FTC توضیح می دهد که این ویژگی برای کمک به بازاریابان و مصرف کنندگان به طور یکسان طراحی شده است زیرا یک صفحه جزئیات واحد را در Amazon.com ایجاد می کند که محصولات مشابه را که فقط به روش های محدود و خاص متفاوت هستند را نشان می دهد – مانند مواردی که در رنگ ها و اندازه های متفاوت هستند. مقدار یا طعم به عنوان مثال، یک تی شرت ممکن است دارای دوجین SKU مرتبط با یکدیگر باشد، زیرا پیراهن در رنگ های متنوعی وجود دارد. برای خریداران، دیدن همه گزینه‌ها در یک صفحه مفید است تا بتوانید موردی را انتخاب کنید که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد. در مورد مکمل‌ها، این ویژگی می‌تواند برای ترکیب محصولات یکسان با ادغام SKU‌های مختلف حاوی مقادیر مختلف مورد مورد نظر، مانند بطری‌هایی با قرص‌های 50، 100 یا 200 مورد استفاده قرار گیرد.

FTC گفت، با این حال، The Bountiful Company از ویژگی آمازون برای ادغام محصولات جدیدتر خود با محصولات قدیمی تر و جاافتاده که فرمول های متفاوتی داشتند، استفاده کرد.

در یک مثال، خرده‌فروش از آمازون درخواست کرد که مکمل‌های جدیدتری مانند Nature’s Bounty Stress Comfort Mood Booster و Nature’s Bounty Stress Comfort Peace of Mind Stress Relief Gummies را با سه محصول دیگر Nature’s Bounty Anxiety & Stress Relief Ashwagandha KSM-66 Bounty ادغام کند. قرص خواب و کپسول Nature’s Bounty Valerian Root.

محصولات قدیمی نه تنها فرمولاسیون متفاوتی با محصولات جدیدتر داشتند، بلکه فرمولاسیون متفاوتی با یکدیگر داشتند. در یک شرکت داخلی از آگوست 2020، این شرکت حتی اعلام کرد که تقریباً 1000 رتبه‌بندی و رتبه‌بندی‌های میانگین 4.5 ستاره محصولات جدیدتر به دلیل این رابطه متفاوت است. قبل از ادغام، استرس آسایش تنها 26 بررسی و 3.2 ستاره داشت. در این ایمیل، یکی از مدیران تجارت الکترونیک در Bountiful خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان «متاسفانه» محصولات Stres Comfort را دوست نداشتند، اما فروش آنها «در ثانیه‌ای که صفحات را تغییر دادیم افزایش یافت» و سپس به رشد خود ادامه داد.

این شرکت همچنین زینک آدامس های جدیدتر را با محصولات شناخته شده ای مانند کپسول های Nature’s Bounty Calcium Magnesium & Zinc و کپسول های Nature’s Bounty Zinc 50 میلی گرمی ادغام کرد – دوباره، محصولاتی با فرمولاسیون های مختلف. سپس این فرآیند را با ویتامین‌ها و مکمل‌ها در تعدادی از دسته‌ها از قرص‌های متمرکز بر مغز گرفته تا نرم‌ژل‌های سنجد گرفته تا ویتامین‌ها و صمغ‌ها و موارد دیگر تکرار کرد. برندهای درگیر شامل Nature’s Bounty و Sundown Kids بودند.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از محصول در آمازون، از طریق شکایت FTC

FTC در شکایت اولیه خود علیه سازنده ویتامین و مکمل ها که در سال 2021 مارک های اصلی خود – از جمله Nature’s Bounty و Sundown – را به نستله فروخت، بیش از دوجین نمونه از سال های 2020 و 2021 را به تصویر کشید.

در نتیجه ادغام این محصولات، مصرف‌کنندگانی که در هر یک از محصولات جدیدتر اتفاق می‌افتند، بر این باورند که آنها بهتر از آنچه در واقعیت بودند، دریافت می‌شوند، زیرا از رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های ادغام‌شده سایر اقلام متمایز سود می‌برند.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، گفت: «تقویت محصولات شما با ربودن رتبه بندی یا بررسی یک محصول دیگر یک تاکتیک نسبتاً جدید است، اما همچنان یک تبلیغ نادرست قدیمی است. دوره نظر عمومی و نسخه نهایی آن.

با تصمیم امروز، Bountiful باید 600000 دلار به عنوان کمک مالی برای مصرف کنندگان به کمیسیون بپردازد. FTC در یک تصمیم متفق القول 4-0 گفت، این سازمان همچنین از ارائه انواع مشابه از اظهارات نادرست منع شده است و از استفاده از “تاکتیک های بازبینی فریبنده که نظر مصرف کنندگان را در مورد محصولات یا خدمات آن تحریف می کند” منع شده است.

آمازون خود به طرق مختلف با صنعت بررسی جعلی مبارزه کرده است، از جمله از طریق شکایت قضایی و ممنوعیت دائمی برندها برای تقلب در بررسی. اما با شرکت The Bountiful، آمازون در واقع ویژگی‌ای را ارائه کرد که به خرده‌فروش اجازه می‌داد کلاهبرداری کند – و ظاهراً استفاده از آن را کنترل نکرد. با توجه به اینکه آمازون اکنون با داروخانه آنلاین خود و خدمات بهداشتی از راه دور جدید خود وارد بازار مراقبت های بهداشتی شده است، بی توجهی آن به تقلب های مرتبط با سلامت در مورد بررسی های ربوده شده ویتامین و مکمل ها حتی نگران کننده تر است.

در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر، سخنگوی آمازون موارد زیر را به اشتراک گذاشت:

«در فروشگاه آمازون جایی برای کلاهبرداری وجود ندارد. ما اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از سوء استفاده از فهرست داریم و به طور مداوم فروشگاه خود را زیر نظر داریم. خط‌مشی‌های ما سوءاستفاده از نظرات از جمله ارائه مشوق‌هایی مانند کارت‌های هدیه برای نوشتن نظرات مثبت را ممنوع می‌کند. ما تعلیق، ممنوعیت، و اقدامات قانونی علیه کسانی که این سیاست ها را نقض می کنند و بررسی های غیر معتبر را حذف می کنیم، انجام می دهیم. آمازون هر هفته میلیون‌ها بررسی در سطح جهانی دریافت می‌کند که قبل از انتشار توسط محققان ماهر و ابزارهای پیشرفته صنعت ما تجزیه و تحلیل می‌شوند. بیش از 99 درصد از محصولاتی که توسط مشتریان در فروشگاه‌های ما مشاهده می‌شوند، فقط حاوی نظرات معتبر هستند. آمازون به کمک سازمان‌های اجرایی در پاسخگویی به بازیگران بد از جمله FTC ادامه خواهد داد.

به روز شده، 4/10/23، 3:57 بعد از ظهر و با نظر.