برنامه اشتراک گذاری عکس که از دوربین های یکبار مصرف الگوبرداری می کند ، دسپو دیروز آزمایشی را آغاز کرد که علاقه کاربران به فروش عکس ها را به صورت NFT ثبت می کند. برخی از کاربران اکنون دکمه فروش را روی عکس های خود می بینند ، و وقتی روی آن ضربه می زنند ، می توانند ثبت نام کنند تا در صورت راه اندازی قابلیت فروش عکس های Dispo به آنها اطلاع داده شود.
مدیرعامل و بنیانگذار دانیل لیس به TechCrunch گفت که Dispo هنوز در حال تصمیم گیری در مورد نحوه فروش NFT در برنامه است ، به همین دلیل این پلت فرم در حال آزمایش آزمایشی با کاربران خود است. Dispo هنوز نمی داند از چه بلاکچینی استفاده می کند ، اگر با یک بازار NFT مشارکت داشته باشد یا Dispo چه میزان فروش را انجام می دهد.
لیس گفت: “من فکر می کنم با اطمینان می توان از آزمایش گفت که یک تجربه بومی در برنامه Dispo وجود خواهد داشت.” “روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به نظر برسد – ممکن است یک تجربه بومی در Dispo وجود داشته باشد که سپس از طریق API به یک پلت فرم دیگر متصل می شود و به نوبه خود آنها شریک ما هستند ، اما برای جامعه ، برای افراد بومی به نظر می رسد برنامه Dispo. ”
این یک مسیر جدید برای برنامه رسانه های اجتماعی است ، که به دنبال بازتعریف تجربه اشتراک گذاری عکس با اجازه دادن به کاربران برای دیدن عکس هایی است که صبح امروز ساعت 9 صبح به آنها اجازه می دهد. از دیدگاه دیسپو ، این ترفند به کاربران کمک می کند تا به اشتراک گذاری واقعی تر بپردازند ، زیرا شما یک عکس می گیرید و سپس کار را تمام می کنید – این برنامه برای گرفتن ده ها عکس سلفی و ارسال “بهترین” تصویر از خودتان مناسب نیست. اما اگرچه فقط در دسامبر 2019 راه اندازی شد ، دیسپو قبلاً هم با هیاهوی پر سر و صدا و هم با جنجال های ویرانگر روبرو شده است.
تا حدود یک سال پیش ، این برنامه David’s Disposables نام داشت که از نام بنیانگذار و یوتیوبر David Dobrik نامگذاری شده بود. این برنامه در هفته اول پس از انتشار بیش از یک میلیون بار بارگیری شد و در نمودارهای App Store رتبه یک را کسب کرد. در مارس 2021 ، برنامه لیست انتظار خود را کنار گذاشت و مجدداً با ویژگی های شبکه اجتماعی راه اندازی شد ، اما فقط چند هفته بعد ، Insider از اتهامات تجاوز جنسی علیه یکی از اعضای Vlog Squad ، گروه شوخی Dobrik یوتیوب خبر داد. در پاسخ ، Spark Capital روابط خود را با شرکت قطع کرد و منجر به خروج Dobrik شد. سرمایه گذاران دیگر مانند Seven Seven Six و Unshackled Ventures که در دور 20 میلیون دلاری سری A شرکت شرکت کردند ، اعلام کردند که هرگونه سود حاصل از سرمایه گذاری خود در Dispo را به سازمان هایی که با بازماندگان تجاوز جنسی کار می کنند ، اهدا خواهند کرد.
لیس در ماه ژوئن ، هنگامی که شرکت سری A خود را تأیید کرد ، به TechCrunch گفت که نقش دوبریک در این شرکت به عنوان یک شریک بازاریابی بود – لیس از ابتدا مدیرعامل بوده است. با توجه به جنجال ها ، لیس گفت که این برنامه بر بهبود خود محصول تمرکز کرده و از ارتقاء قدمی برداشت.
بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل برنامه SensorTower ، Dispo از زمان راه اندازی تا به امروز به 4.7 میلیون نصب جهانی رسیده است. اگرچه بیشترین بارگیری در ژانویه 2020 ، زمانی که بیش از 1 میلیون بار نصب شد ، مشاهده شد ، بهترین ماه بعدی برنامه در مارس 2021 بود ، هنگامی که لیست انتظار خود را حذف کرد – در آن ماه ، حدود 616،000 نفر Dispo را بارگیری کردند. بین ماه های مارس و پایان آگوست ، این برنامه حدود 1.4 میلیون بار بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2020 نسبت به سال گذشته 118 درصد افزایش یافته است – اما باید انتظار داشت که ارقام امسال از سال گذشته بیشتر باشد. ، عضویت در برنامه منحصر به فرد بود.
اکنون ، با اعلام اینکه Dispo NFT ها را دنبال می کند ، لیس امیدوار است که شرکت او فقط نحوه ارسال عکس افراد را تغییر ندهد ، بلکه رابطه بین سیستم عامل ها و محتوایی که کاربران ایجاد می کنند چگونه خواهد بود.
“چرا NFT ها؟ قوی ترین خاطرات زندگی ما ارزش دارد. و آنها ارزش اقتصادی دارند ، زیرا ما آنها را ایجاد کردیم ، و گذشته رسانه های اجتماعی نمی تواند این را تشخیص دهد. “لیس به TechCrunch گفت. در نتیجه ، تنها راه جبران خسارت با یک طرفدار بزرگ فروش مستقیم به یک برند است ، در مقابل سود از خود محتوا. “
افزودن فروش NFT به برنامه به Dispo راهی برای سودآوری از کاهش فروش کاربران ارائه می دهد ، اما این سوال وجود دارد که چگونه افزودن فروش NFT می تواند بر احساس Dispo متمرکز بر جامعه تأثیر بگذارد.
لیس گفت: “من فکر می کنم کنجکاوی و علاقه فوق العاده ای وجود دارد.” اما این مشکلات و س questionsالات به این دلیل است که ما به داده های بیشتری نیاز داریم. “