چند هفته قبل از اینکه برادران وارنر دیسکاوری سرویس پخش جدید HBO Max/Discovery+ خود را راهاندازی کند، Max, TechCrunch با مدیر فناوری WBD Avi Saxena و مدیر محصول تایلر ویتورث درباره ساختن پلتفرم جدید از ابتدا و ارائه ویژگیهای جدید صحبت کرد. بهبود عملکرد، افزودن فناوری جدید و همه چیز در طراحی محصول.
آنها همچنین گامهای فنی را که شرکت برای اطمینان از تجربه تماشای روان مشترکین Max انجام داد، تشریح کردند.
همانطور که انتظار دارید، ادغام دو سرویس استریم با هم دقیقاً پیاده روی در پارک نیست. به طور کلی، این شرکت 12 ماه برنامه ریزی برای ایجاد یک پلتفرم منسجم که به همه انواع مشتریان خدمات می دهد، انجام داد.
ساکسنا به ما توضیح داد که برای پیگیری سریع این روند، تیم های مهندس از هر دو طرف وارد میدان شدند.
ساکسنا گفت: “پیوستن تیم ها در کنار هم واقعا یک استاد کلاس در مهندسی، سازماندهی، طراحی و معماری بود.” ما تمام تیمهایی را که روی فنآوری جلویی کار میکردند، تیمهایی که روی فناوری پرداخت کار میکردند، تیمهایی که روی احراز هویت کاربر کار میکردند و هر جنبهای از محصول کار میکردند، اضافه کردیم.»
ساکسنا افزود: “تیم بحث بسیار دقیقی در مورد اینکه ما واقعاً در محصول خود در آینده چه میخواهیم تا بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهیم، داشتند.”
به جرات می توان گفت WBD با توجه به شهرت نه چندان بزرگش در برنامه HBO Max، از جمله قطعی های متعدد و شکایت از مشکلات پخش، مشکلات صوتی و اشکالات، چیزهای زیادی برای اثبات با Max دارد.
حتی مدیر اجرایی WBD و رئیس پخش جهانی و بازیها، JB Perrette، گفت که HBO Max و Discovery+ “کاستیهای” خود را داشتند که او در رویداد مطبوعاتی WBD در ماه آوریل اعتراف کرد. این شرکت همچنین در اطلاعیه خود اعلام کرد که مکس یک تجربه پخش ویدیوی جدید را ارائه خواهد کرد که تجربه ای روان و سینمایی را برای کاربران فراهم می کند.
ساکسنا به ما گفت: «عملکرد یکی از مهمترین بخشهای پلتفرم است. بنابراین برای بهبود عملکرد، شماره یک از همان ابتدا، هدفی را تعیین کردیم که هر برنامه باید حداقل 20٪ سریعتر از برنامه موجود باشد.
برای دستیابی به این هدف یعنی عملکرد سریعتر و پایداری بیشتر، Saxena به ما گفت که Max از چندین CDN (شبکه های تحویل محتوا) استفاده می کند تا انعطاف پذیری بهتری به برنامه بدهد. CDN ها گروهی از سرورها هستند که محتوا را به کاربران نهایی نزدیک ذخیره می کنند و در عین حال محتوا را ایمن نگه می دارند. اساساً، شبکه ها به سرعت بخشیدن به تحویل محتوا کمک می کنند.
او به زبان ساده توضیح داد: «بنابراین وقتی چیزی از بین میرود، محصول همچنان به کار خود ادامه میدهد.
Max از چهار CDN استفاده می کند – Amazon CloudFront، Google، Akamai و Fastly. همچنین از AWS به عنوان ارائهدهنده اصلی ابر استفاده میکند که میلیونها شرکت برای ذخیرهسازی، پایگاههای داده و محاسبات ابری به آن متکی هستند.
«در هر ماه، ما بیش از یک اگزابایت محتوا ارائه میدهیم که 1000 پتابایت در ماه است که مقدار زیادی است. و شما نمی توانید برای انجام این کار فقط به یک CDN تکیه کنید.
(برای مرجع، یک اگزابایت یک واحد بزرگ ذخیره سازی دیجیتال است.)
ویتورث گفت: «هنگامی که شروع به ساخت مکس کردیم، بدیهی است که از HBO Max و حتی از Discovery+ بسیار سودمند بودیم، و ما واقعاً روی سه چیز که یاد گرفته بودیم تمرکز کردیم. یکی، انجام بهتر اصول اولیه. می دانید، چیزهایی که واقعا برای مشتریان مهم هستند، نحوه عملکرد محصول… دوم، ما می دانستیم که واقعاً می خواستیم پیدا کردن و تماشای محتوای مورد علاقه مشتریان را برای مشتریان آسان کنیم. سوم این بود که چگونه استفاده از آن را آسانتر کنیم.»
علاوه بر عملکرد، پیشرفتهای عمدهای که WBD بر روی آنها تمرکز داشت عبارت بودند از:
- ویژگی های شخصی سازی
- منوی ناوبری ساده
- بچه ها بهتر تجربه کنند
- فرآیند ورود و پرداخت آسان تر
برای شروع، Max نمایههای کاربر جداگانهای خواهد داشت که برای ارائه توصیههای شخصیسازیشدهتر بر اساس عادتهای تماشای آنها طراحی شدهاند. کاربران همچنین یک صفحه اصلی شخصی دریافت خواهند کرد. Max در هر پلتفرم توصیه هایی خواهد داشت – اولین مورد برای شرکت. در مقابل، HBO Max فقط مواردی مانند توصیههای “More Like This” دارد که وقتی کاربران تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم را به پایان میرسانند، روی صفحه ظاهر میشوند.
توصیهها هم بر اساس مدیریت انسانی و هم بر اساس یادگیری ماشینی ارائه میشوند.
ساکسنا گفت: «در حالی که میخواهیم انتخابهای شخصیسازی شده را به مشتریان خود ارائه دهیم، همچنین میخواهیم این گزینه را برای تبلیغ برخی از محتوایی که به آن احساس افتخار میکنیم، حفظ کنیم. بنابراین ما رویکرد ترکیبی را انتخاب کردیم، جایی که بیشتر صفحه با استفاده از یادگیری ماشین تولید میشود. و سپس ویراستاران ما این گزینه را دارند که لغو کنند.”
هنگامی که HBO Max در ابتدا در سال 2020 راه اندازی شد، تنها بخش هایی از HBO Max به توصیه های شخصی اختصاص داده شد.
Whitworth اضافه کرد: “ما در مورد استفاده از ترکیب انسان و الگوریتم در کل محصول هیجانزده هستیم، در حالی که قبلاً در جایی که این کار انجام میشد کمی انتخابیتر و محدودتر بودیم.”
یکی دیگر از اولویتها این بود که محتوا را راحتتر پیدا کنید. Max یک منوی ناوبری محتوای جدید در بالای صفحه، هاب ژانر و صفحات محتوای اختصاصی برای برندهای برتر متعلق به WBD-HBO، Discovery Channel، Food Network، HGTV و غیره خواهد داشت. به علاوه، میانبر جدیدی برای کاربران وجود دارد که میتوانند عنوانی را به لیست علاقه مندیهای خود اضافه کنند.
مکس همچنین به والدین این امکان را میدهد که گزینههای نمایه جدیدی را برای فرزندشان تنظیم کنند، مانند بچههای کوچک، بچههای بزرگ، بچههای بزرگ، قبل از نوجوانی یا نوجوانان.
ما این دسته بندی ها را ایجاد کردیم که آن را کمی شهودی تر می کند. زیرا همه نمی دانند TV-PG یعنی چه… [We] Whitworth توضیح داد که میخواهم درک سریع آن را برای مردم آسانتر کنم و ببینند چگونه کار میکند. اتفاقاً من خودم سه فرزند دارم، و میدانید، گاهی اوقات استفاده از ویژگیهای این بچهها در استریم محصولات به آسانی ممکن نیست.»
Netflix یک استریمر است که به کاربران امکان می دهد تنظیمات مختلف بلوغ را تنظیم کنند – Kids، TV-PG و PG.
یکی دیگر از سرویسهای پخش جریانی رقیب، Disney+، تجربیات کودکان خود را به بچههای کوچکتر ارائه میدهد. بنابراین، مکس احتمالاً کودکان کمی بزرگتر را هدف قرار خواهد داد که میخواهند عناوینی مانند «فیلم LEGO Batman»، «Gremlins: Secrets of the Mogwai»، «Scooby-Doo» و موارد دیگر را تماشا کنند.
کاربران Max همچنین هشدارهای جدیدی دریافت می کنند که آنها را در مورد پرداخت های ناموفق مطلع می کند. به علاوه، Paypal اکنون یک گزینه پرداخت است.
این سرویس استریم به کاربران فرآیند ورود به سیستم جدیدی می دهد، بنابراین دیگر نیازی به تایپ اعتبارنامه خود با کنترل از راه دور تلویزیون خود نخواهند داشت.
یکی دیگر از پلتفرمهای بهروزرسانیشده قابل توجه و در عین حال گرانقیمت، سطح جدید «Max Ultimate Free-Free» (19.99 دلار در ماه) است که به کاربران امکان دسترسی به محتوای بیشتر 4K UHD، 100 بارگیری آفلاین، کیفیت صدای Dolby Atmos و توانایی را میدهد. برای پخش جریانی در چهار دستگاه در یک زمان.
Whitworth گفت که راه اندازی طرح نهایی به این شرکت فرصتی می دهد تا کیفیت ویدیویی بهتر و دانلودهای بیشتری را به مشتریان ارائه دهد. ما فکر میکردیم که دادن انتخابهای بیشتر به مشتریان عموماً مسیر بهتری برای رفتن است. ویتورث گفت: و ما از اینکه ببینیم مشتریان چگونه از آن در آینده استفاده می کنند هیجان زده هستیم.
توجه به این نکته مهم است که مشترکین HBO Max قبلاً به محتوای 4K دسترسی داشتند اما فقط 15.99 دلار در ماه پرداخت می کردند. حالا اگر میخواهند استریمهای باکیفیت عناوین مورد علاقهشان مانند «آخرین ما»، «ارباب حلقهها»، «بازی تاج و تخت» و «شوالیه تاریکی» را تماشا کنند، باید پول بیشتری جمع کنند. ، بین دیگران.
قابل توجه، Whitworth همچنین اشاره کرد که تیم مهندسی یک پلت فرم زنده “واقعا عالی” ساخته است که می تواند “هر نوع محتوای زنده” را ارائه دهد.
در گذشته، HBO Max مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را در برزیل و مکزیک به صورت زنده پخش می کرد. در ژانویه سال جاری، استریمر شروع به پخش رویدادهای ورزشی زنده داخلی کرد و به مشترکین اجازه داد به بازی های زنده فوتبال ملی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.
این شرکت هنوز اعلام نکرده است که کدام رویدادهای ورزشی زنده در Max راه اندازی می شوند.
“من فکر می کنم ما در مورد آنچه که لایو در مکس می تواند تبدیل شود هیجان زده هستیم. ویتورث افزود: ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم که چه چیزی به نظر می رسد، چه زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، چه چیزی شامل خواهد شد یا خیر.
در رابطه با طراحی کلی، Whitworth گفت که این شرکت عمداً نمیخواهد مکس بهشدت متفاوت از مدل قبلی خود HBO Max باشد.
ما میخواستیم این انتقال را برای مشتریان HBO Max خود آسان کنیم. بنابراین ما واقعاً این محصول را بیشتر به عنوان یک تحول HBO Max میدانستیم تا یک انقلاب در آن.» میبینید که ظاهر و احساس و شباهتهای زیادی با HBO Max دارد، بنابراین برای کسانی که همیشه از HBO Max استفاده میکنند، تغییر بزرگی نخواهد بود.
وقتی از ویتورث در مورد برنامه های آینده برای آینده سوال شد، از وارد شدن به جزئیات خودداری کرد. با این حال، او خاطرنشان کرد که این شرکت در حال بررسی “فرصت های بهتری برای یافتن محتوا در زمانی که شما واقعاً در خود پخش کننده ویدیو هستید” است.
او گفت: «فهرست طولانیای وجود دارد که ما واقعاً درباره آن هیجانزده هستیم، و در نهایت بر اساس آن چیزی است که مشتریان دوست دارند و چگونه از محصول ما استفاده میکنند و ما به گونهای تکامل مییابیم که برای مشتریانمان بهترین کار را داشته باشد».
در حالی که مکس اساساً شبیه یک HBO Max اصلاح شده است – جدا از رنگ آبی جدید و نام کمی متفاوت – همچنین حاوی اکثر محتوای Discovery+ است.
این شرکت همچنین قرار است محتوای جدیدی از جمله سریال تلویزیونی «هری پاتر» و اسپینآف «بازی تاج و تخت» را در این سرویس منتشر کند.
این استریمر قرار است در تاریخ 23 می در ایالات متحده راه اندازی شود.