در چند سال گذشته، سادهسازی موضوع بزرگی در دنیای سازمانی بوده است. اگر یک شرکت بتواند راه حل های چندگانه را در یک محصول یا قرارداد ادغام کند، می تواند پیچیدگی و در نهایت هزینه ها را برای کاربر نهایی کاهش دهد – تا زمانی که این پیشنهادات یکپارچه در انجام این کار موثر باشد که 5، 10 یا 30 قطعه مجزا را انجام دهد. از نرم افزارهایی که قبلا انجام می دادند.
امروز، استارت آپی به نام Coro – که یک پلتفرم امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی یک مرحله ای را ارائه می دهد – بودجه 75 میلیون دلاری را اعلام می کند، که نشانه ای از کشش با مشتریان هدف خود، شرکت های متوسط بازار است. (از نظر گای مسکوویتز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کورو، «میان بازار» چیزی بین 500 تا 4000 کارمند است.)
این بودجه توسط یک سرمایه گذار به نام Energy Impact Partners تامین می شود که به دلیل سرمایه گذاری در فناوری سبز و همچنین حمایت از تعدادی از استارت آپ های امنیتی و سازمانی شناخته شده است. این در واقع یک “سری C2” است که تقریباً یک سال پس از آن که Coro – که در اسرائیل تأسیس شد اما دارای دفاتری در ایالات متحده و بریتانیا نیز بود – یک سری C 60 میلیون دلاری از Balderton و JVP را اعلام کرد، با ارزش گذاری که مستقیماً با نسخه جدید مطابقت دارد. سرمایه گذاری بر روی ارزش گذاری قدیمی: ارزش گذاری کورو 500 میلیون دلار بود و پس از پول اکنون 575 میلیون دلار است.
هدف Coro ارائه یک پیشنهاد SaaS مبتنی بر ابر برای پوشش تمام نیازهای نرم افزار امنیت سایبری یک کسب و کار با موضوعات اصلی نظارت بر دستگاه است. ابزارهایی برای نظارت بر فعالیت در بین کاربران، ایمیل، شبکه ها، داده ها و برنامه ها؛ و اصلاح هر گونه فعالیت مخرب در صورت شناسایی.
مشتری هدف Coro، کسب و کار میان بازار، اغلب در مورد نرم افزار در یک منطقه خاکستری قرار می گیرد: بسیار بزرگ برای استفاده مفید و ایمن از محصولات SMB، در عین حال بسیار کوچک برای داشتن زیرساخت و بودجه برای استفاده از محصولات ساخته شده برای شرکت های بزرگتر.
اما از آنجایی که شرکتهایی با این اندازه هنوز یک هدف پرسود هستند – و معمولاً موردی است که امنیت چندانی ندارد – آنها اغلب خود را در تیررس هکرهای مخرب میبینند. یک گزارش نشان میدهد که شرکتهای بازار متوسط 350 درصد بیشتر از کسبوکارهای بزرگتر با حمله سایبری مواجه میشوند و بهعنوان سیگنالی از فرصت در اینجا (و مشکل)، به طور کلی شرکتهای بازار میانی بیشتر از این مسائل آگاه میشوند.
این همچنین به معنای رقابت برای تامین نیازهای آنهاست. موارد دیگر در یک فضا (ارائه سطوح مختلف محصولات امنیتی مختلف) عبارتند از Secureframe، Forcepoint، Red Canary و دیگران.
Coro فاش نمی کند که آیا سودآور است یا خیر، اما یکی از بنیانگذاران Dror Liwer در مصاحبه ای گفت که در چهار سال گذشته درآمدهای سالانه خود را 300٪ افزایش داده است (شرکت در واقع قدیمی تر از آن است: در سال 2015 به عنوان یک مصرف کننده شروع به کار کرد. کسب و کار امنیتی دستگاه متمرکز به نام Coronet اما در حدود سال 2019 به شرکت متمرکز شده است.
قابل توجه است – در سالی که کمربند بسته شده در بحبوحه کاهش رشد اقتصادی و تورم گسترده تر – در مسیر انجام همین کار در سال 2022 است. در حال حاضر حدود 5000 مشتری دارد.
تورم ممکن است رشد کورو را کاهش نداده باشد، اما تأثیر دیگری داشته است: کورو اخیراً قیمتهای خود را به 8.99 دلار در هر کاربر/ماه افزایش داده است، اما ادعا میکند که تعرفههای کلی آن هنوز بسیار کمتر از قیمتهایی است که شرکتها در صورت خرید میپردازند. یکپارچه سازی و مدیریت تعدادی از برنامه های امنیتی برای رسیدگی به همان محدوده استفاده از موارد و سناریوهایی که Coro انجام می دهد. به طور معمول، یک مشتری با اندازه مورد نظر Coro ممکن است بین 15 تا 25 محصول امنیتی داشته باشد که در مجموع بین 25 تا 45 دلار به ازای هر کاربر در ماه پرداخت می کند.
درور لیور، یکی از بنیانگذاران Coro، می گوید: «این یک امر بیهوده است.
بودجه در چند حوزه استفاده خواهد شد.
اولین مورد از اینها سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه بیشتر خواهد بود. لیور گفت، با از بین بردن برخی از هیاهوی لحظهای، این شرکت «از روز اول» از هوش مصنوعی استفاده کرده است. برای ما، این اصلاً یک چیز پرهیاهو نیست.»
استفاده از هوش مصنوعی به شکل یادگیری ماشینی بدون نظارت است که به طور مداوم ترافیک را برای مشتریانش ردیابی می کند، ناهنجاری ها را شناسایی می کند و با گذشت زمان بیشتر در مورد اقدامات مخرب یاد می گیرد، دانشی که سپس در سراسر پلت فرم آن برای همه مشتریانش اعمال می شود. و به کورو کمک می کند تا نه تنها از بازیگران و اقدامات بد شناخته شده دفاع کند، بلکه رویکردهای جدیدی را نیز کشف کند.
او گفت که در خود کورو هیچ استفاده ای از هوش مصنوعی مولد وجود ندارد و – به دلایل امنیتی – از اظهار نظر در مورد اینکه چه چیزی ممکن است در این فضا روی آن کار کند یا بزرگترین تهدیدات جدید ممکن است کدام باشد، خودداری کرد – اما او اشاره کرد که هوش مصنوعی تأثیر مهم دیگری برای Coro و مشتریانش داشته است: افزایش عظیمی در تلاشهای هک مخرب، که بیشتر این حجم جدید توسط هوش مصنوعی تولید میشود – بهویژه هوش مصنوعی مولد.
ما شاهد این هستیم که عوامل تهدید از هوش مصنوعی برای تقویت بهتر تواناییهای خود استفاده میکنند، چه برای شکستن اعتبار یا نوشتن ایمیلهای فیشینگ بهتر. تمام گستره،” او گفت. او افزود که آنها قبلاً همه این کارها را انجام می دادند، “اما ما شاهد افزایش در مقدار هستیم.”
حوزهی دیگر تمرکز، انجام فعالیتهای کوچک و کوچک با بهرهگیری از این واقعیت است که تعداد زیادی مهندس با استعداد و فناوری امیدوارکننده در فضای امنیت سایبری در حال ساخت هستند، اما کمبود بودجه در حال حاضر برای راهحلهای نقطهای: همه اینها به فرصتهایی برای شروع گفتگو با استارتآپهای کوچکتر تبدیل میشوند که ممکن است در گذشته انجام آنها آسان نبوده باشد.
سومین مورد، ادامه استخدام – کورو یکی از گروه مورد علاقه استارتاپهایی است که در سال گذشته به جای اخراج افراد، کارمندان اضافه کرده است – و توسعه کسبوکار.
Shawn Cherian، یکی از شرکای Energy Impact Partners در بیانیهای گفت: «رشد خارقالعاده Coro نشان میدهد که آنها راهحل مناسبی برای یک بازار بزرگ و ضعیف دارند. شرکتهای بازار متوسط به یک راهحل سایبری جامع نیاز دارند که از داراییهای حیاتی کسبوکار آنها بدون صرف مبالغ هنگفت یا نیاز به یافتن کارشناسان امنیت سایبری سخت محافظت کند. پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی Coro که مبتنی بر رویکردی مدرن برای حل چالشهای امنیت سایبری است، بازار را طوفانی میکند. ما خوشحالیم که بخشی از انقلاب کورو هستیم، زیرا آنها به ایمن سازی کسب و کارهای متوسط کشور کمک می کنند و آنها را قادر می سازند تا رشد کنند و شکوفا شوند.”