شبکه اجتماعی صوتی Clubhouse ، پلت فرم اشتراک ویدیو Vimeo و استارتاپ ضد تقلب تبلیغاتی DoubleVerify از جمله شرکت های فناوری و سازمان هایی هستند که آماده ثبت نام در نسخه تقویت شده قانون عمل اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات ناشایست آنلاین هستند. به
در ماه مه ، مدیر اجرایی اتحادیه اروپا گفت که این کد داوطلبانه (هنوز) را تقویت می کند که با هدف پیشبرد فعالیت های صنعتی مشترک برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست آنلاین صورت می گیرد.
این شرکت از خدمات دیجیتالی کوچکتر و شرکت های adtech خواست تا ثبت نام کنند – گفت که به ویژه خواهان مشارکت گسترده تر است ، نه فقط غول های معمول پلتفرم (که برخی از آنها جزو اولین گروه امضاکنندگان بودند).
فیس بوک ، گوگل ، توییتر و موزیلا از جمله اولین پلتفرم های فناوری بودند که در سال 2018 در کد اطلاعات غلط اتحادیه اروپا ثبت نام کردند ، در حالی که TikTok تابستان گذشته به آن پیوست.
گفته می شود که هشت تازه کار در حال آماده شدن برای موافقت با کد تقویت شده هستند.
علاوه بر سه استارتاپ فوق الذکر ، کمیسیون گفت که سازمان هایی که تخصص و راه حل های فنی ویژه ای را برای مبارزه با اطلاعات غلط ارائه می دهند ، مانند Avaaz ، Globsec ، Logically ، NewsGuard و WhoTargetsMe ، نیز خود را برای پیوستن آماده می کنند.
اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی خود می نویسد: “تلاش های مضاعف اضافی برای کاهش جریان اطلاعات غلط مضر مورد نیاز است ، همانطور که در مبارزات انتخاباتی اخیر و گزارش امضا کنندگان در مورد برنامه نظارت بر اطلاعات غلط COVID-19 نشان داده شده است.”
از جمله کمبودهایی که کمیسیون گفته است می خواهد کد تجدید نظر شده برطرف شود: شکاف در پوشش تعهدات کد ؛ عدم وجود مکانیسم نظارت مناسب ، از جمله شاخص های کلیدی عملکرد ؛ عدم تعهد در دسترسی به داده های سکوها برای تحقیق در مورد اطلاعات نادرست ؛ و مشارکت محدود ذینفعان ، به ویژه بخش تبلیغات.
بنابراین کاملاً لیست لباسشویی ، پس.
در حالی که قصد تقویت کد است ، خود تنظیم می شود. بنابراین مشخص می شود که آیا این ابزار به عنوان یک ابزار قوی اتحادیه اروپا تبدیل می شود – بدون داشتن هیچ دندان قانونی واقعی -.
برای سیستم عامل های بزرگ اینترنت ، اگر نه نیش های واقعی ، برخی از تهدیدهای غرغر کننده به دلیل رعایت قوانین تقویت شده تحت مقررات گسترده تر و دیجیتالی ورودی-به عنوان قانون خدمات دیجیتال بلوک-که به دنبال افزایش شرکت های اینترنتی است ، در نظر گرفته می شود. ‘پاسخگویی در تعدادی از زمینه ها
و اگر خودتنظیمی هنوز نتواند سوزن را در مورد اطلاعات نادرست آنلاین مانند اطلاعات جعلی در مورد واکسن COVID-19 یا دخالت در انتخابات سوق دهد ، کمیسیون همچنان می تواند قانونی را پیشنهاد کند. با این حال به نظر می رسد از انجام چنین کاری در چنین زمینه ای ذهنی و بحث برانگیز با توجه به خطرات متهم شدن به سانسور آزادی بیان ، اکراه دارد.
مقررات پان اتحادیه اروپا برای شفافیت تبلیغات سیاسی سال آینده در یکی از قوانین مورد نظر برنامه ریزی شده است.
وارا ژورووا ، معاون ارزشها و شفافیت ، در بیانیه ای درباره هشت “امضاکننده آینده” ، که به عنوان نسخه تقویت شده کد نادرست در روند بازنگری پیوستند ، گفت: “خوشحالم که دیدم بازیگران جدید از بخشهای مربوطه به تماس ما پاسخ می دهند و در تعمیرات اساسی قانون مشارکت می کنند. من دیگران را ترغیب می کنم ، از جمله سیستم عامل ها ، خدمات پیام رسانی و بازیگران اکوسیستم تبلیغات آنلاین ، تا در اسرع وقت به این روند بپیوندند. “
وی افزود: “قانون تقویت شده نمی تواند از انتظاراتی که در ماه مه در راهنمای خود ارائه کرده ایم ، کوتاه بیاید.” بازیکنان آنلاین مسئولیت ویژه ای در زمینه گسترش و کسب درآمد از اطلاعات غلط دارند. آنها باید از نظر طراحی شفاف تر ، پاسخگوتر و ایمن تر شوند. “
تیری برتون ، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی ، افزود: “من از این واقعیت استقبال می کنم که بیشتر و بیشتر سیستم عامل های آنلاین ، ارائه دهندگان فناوری ، جامعه مدنی و سازمان های متخصص به طور رسمی متعهد به مبارزه با اطلاعات غلط هستند. بخش خصوصی باید بلندپرواز باشد و قوانین جدید اتحادیه اروپا در مورد خدمات دیجیتال (DSA) را پیش بینی کند. اکنون زمان آن است که نشان دهیم آنها در بحث صحبت می کنند. “