Chalo هند 45 میلیون دلار بودجه جدید برای دیجیتالی کردن رفت و آمدهای اتوبوس جمع آوری می کند

استارت‌آپ هندی Chalo، که برای تغییر مسیرهای رفت‌وآمد با اتوبوس کار می‌کند، در دور جدید سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلاری جمع‌آوری کرده و ۱۲ میلیون دلار بدهی اضافی را تضمین کرده است، زیرا در تلاش برای تعمیق پیشنهادات حمل‌ونقل خود و راه‌اندازی در بازارهای بین‌المللی بیشتر است.

دور سرمایه گذاری سری D توسط Avataar Ventures رهبری شد. سرمایه گذاران فعلی لایت راک هند، واتربریج ونچرز و آمیت سینگال، مدیر سابق گوگل نیز در این تامین مالی شرکت کردند. Trifecta و Stride Ventures این بدهی را تامین مالی کردند. این تزریق سرمایه، جمع آوری سرمایه چالو را به 119 میلیون دلار می رساند.

Mohit Dubey، مغز پشت Chalo، قبلاً CarWale را تأسیس کرده بود، یک پلت فرم آنلاین برای تجارت وسایل نقلیه جدید و دست دوم. او در مصاحبه قبلی با TechCrunch گفت که پس از یک دهه در CarWale، دوبی متوجه شد که استارت آپ او – و بسیاری از شرکت های مشابه دیگر – تنها به 3٪ از جمعیت هند خدمات ارائه می دهند.

از سوی دیگر، تجارت Chalo حول محور توانمندسازی اپراتورهای اتوبوس برای انتقال به پرداخت های دیجیتال و تسهیل ردیابی رفت و آمد می چرخد. با وجود کمبود اتوبوس در هند، بازار اتوبوس این کشور فرصت بالقوه 20 میلیارد دلاری دارد که تقریباً دو برابر اندازه بازار تاکسی است.

کمبود اتوبوس، با داشتن تنها سه اتوبوس به ازای هر 10000 نفر، فرصت مناسبی برای ایجاد اختلال در فضایی ایجاد می‌کند که تا حد زیادی تحت پوشش قرار دارد. چالو در تلاش است تا ناکارآمدی هایی مانند پرداخت کرایه های نقدی، دسترسی محدود به گذرنامه های ماهانه و غیرقابل پیش بینی بودن برنامه اتوبوس را برطرف کند.

مطالب جدید  استارتاپ صنعتی امنیت سایبری Dragos 200 میلیون دلار جمع آوری کرد، ارزش آن به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافت - TechCrunch

این استارت‌آپ هشت ساله سیستم‌های جی‌پی‌اس را روی اتوبوس‌ها نصب می‌کند و مشتریان را قادر می‌سازد تا رفت‌وآمدهای خود را در زمان واقعی از طریق اپلیکیشن همنام خود که بلیت‌ها و مجوزهای ماهانه می‌فروشد، ردیابی کنند.

به گفته این استارت آپ، Chalo که اکنون در بیش از 50 شهر فعالیت می کند و بیش از 15000 اتوبوس را در سراسر هند ردیابی می کند، به لطف کارایی که پلتفرم آن ارائه می دهد، شاهد افزایش مداوم تعداد سواران بوده است. با گذشت زمان، این شرکت همچنین پیشنهادات خود را برای پاسخگویی به مشتریان ممتاز از طریق خرید Shuttl تحت حمایت آمازون گسترش داد و از طریق برند Vogo به دوچرخه های الکترونیکی پرداخت.

“در دو سال گذشته، توانایی های ما به طور قابل توجهی رشد کرده است. دوبی در بیانیه‌ای در روز دوشنبه گفت: ما تجارت اصلی خود در اتوبوس‌های شهری را تقویت کرده‌ایم و اکنون یک راه‌حل شبکه حمل‌ونقل عمومی چند وجهی را به شهرها ارائه می‌کنیم که شامل اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های ممتاز و اتصال مایل اول و آخر می‌شود.

Chalo که در جنوب شرقی آسیا نیز حضور دارد، قصد دارد وسایل نقلیه الکترونیکی را در ناوگان خود تقویت کند و به گسترش در بازارهای بین المللی دیگر ادامه دهد.