همه ما آنجا بودیم – شما در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید و می دانید که شخصیت اصلی قطعاً نباید وارد آن خانه وحشتناک شود ، اما مهم نیست که چقدر روی تلویزیون خود فریاد می کنید ، نمی توانید سرنوشت او را تغییر دهید. به اما اگر به مرد روی صفحه بگویید که از خانه دور شود ، و او در واقع به حرف شما گوش دهد چه؟
این می تواند با جدیدترین اقدام کارآفرین سرگرمی دیوو هریس ، برنده گرمی و همکار قدیمی هنرمندان مانند کانیه وست و جان لجند امکان پذیر شود.
پس از راه اندازی بتا در آگوست 2020 ، Adventr یک رابط کاربر پسند ایجاد کرد که در آن هرکسی می تواند عناصر را بکشد و رها کند تا فیلم های تعاملی ایجاد کند. هزاران کاربر تجربه های تعاملی ایجاد کرده اند ، از ماژول های آموزشی کودکان با موضوع فضایی گرفته تا فیلم های تبلیغاتی برای مشتریان مد لوکس مانند Marc Jacobs و LVMH.
اما در TechCrunch Disrupt ، جایی که Adventr یکی از 20 استارتاپی است که در Disrupt’s Startfield Battlefield شرکت می کنند ، بنیانگذار و مدیرعامل هریس از عنصری از محصول که Adventr را متمایز می کند رونمایی کرد: یک فناوری کنترل صدا اختراع شده که به کاربران اجازه می دهد مسیر یک ویدیو را تعیین کنند.
به طور خاص ، اختراع مربوط به فناوری است که از تشخیص صدا برای تغییر مسیر یک ویدیو در وسط یک جریان استفاده می کند. همچنین می تواند به پایگاه های داده و برنامه های دیگر متصل شود تا به دنبال پاسخ ها و پاسخ به سوالات در زمان واقعی باشد.
هریس به TechCrunch گفت: “این در مورد” افزایش صدا نیست “، این در مورد است ،” به آن اتاق نروید. ” اگر می توانم با تلویزیون صحبت کنم ، اگر می توانم با تلفنم صحبت کنم ، چرا نمی توانم با ویدیوی خود صحبت کنم؟ فناوری ما به این فیلم ها اجازه می دهد تا از میکروفون شما برای درک و پاسخگویی به موقع به خواسته های بیننده استفاده کنند. اکثریت قریب به اتفاق اینترنت ویدئو است ، بنابراین ما به ویدئو این امکان را می دهیم تا مانند بقیه این دستگاه های هوشمند عمل کند. “
اگرچه هریس تأکید می کند که او و تیمش-که در حال حاضر فقط پنج نفر قوی هستند-ابتدا خلاق هستند ، اما او فکر می کند که Adventr کاربردهای هیجان انگیزی در تجارت الکترونیک دارد. او به صحنه ای در فیلم 2002 Minority Report اشاره می کند ، جایی که تام کروز در GAP با یک هولوگرام مواجه می شود که از او در مورد تجربه شخصی خرید خود می پرسد.
در یک نمونه ویدیویی از نحوه عملکرد فناوری کنترل صدا ، یک خریدار برای پیدا کردن یک لباس خواب به Target می رود. به عنوان بیننده ، می توانید از دستورات صوتی مانند “سبز را به من نشان دهید” یا “اندازه بزرگ را بیابید” برای تعیین کالایی که باید خریداری کنید ، استفاده کنید. اگر تصمیم به خرید لباس خواب دارید ، به وب سایت Target هدایت می شوید ، جایی که می توانید به صورت دستی خرید کنید ، اما هریس امیدوار است که در طول راه ، کل تجربه کاملاً بومی Adventr باشد.
در حال حاضر ، ابزارهای Adventr به صورت اشتراک در دسترس هستند ، اما یک برنامه رایگان به کاربران امکان می دهد قبل از پرداخت هزینه برنامه حرفه ای (29 دلار در ماه) یا مشاغل (99 دلار در ماه) با محصول آزمایش کنند. Adventr لزوما یک تجارت الکترونیکی ، یا آموزش یا پلت فرم سرگرمی نیست-این یک ابزار با برنامه های کاربردی مختلف است که مشاغل و هنرمندان می توانند از آن استفاده کنند.
هریس گفت: “Adventr را به عنوان یک API مبتنی بر ویدئو در نظر بگیرید ، مانند اینکه Twilio با Vimeo ملاقات می کند.” “در اصل ، کاری که کاربران ما قادر به انجام آن خواهند بود ، قرار دادن عبارات یا کلمات کلیدی است که باعث پخش کلیپ های ویدیویی خاصی می شود.”
Adventr با 1 میلیون دلار بورس راه اندازی شد ، اما هنوز تأمین مالی بیشتری اعلام نکرده است. اما این استارتاپ در حال فروش محصول خود به مشترکین است و در مراحل اولیه به آن درآمدزایی ارائه می دهد. اگرچه هریس اطلاعات مالی خاصی را فاش نکرد ، او گفت که بدون هزینه برای جذب مشتری ، درآمد Adventr از ابتدای سال 2021 تا کنون 80 برابر افزایش یافته است.