یوتیوب یک رابط کاربری جدید دارد و همه از آن هیجان زده نیستند

پس از یک بازنگری قابل توجه در سال گذشته، به نظر می رسد که یوتیوب ممکن است تغییر بصری دیگری را انجام دهد، این بار صفحه ویدیو را هدف قرار می دهد، که در سال های اخیر نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است.

این تغییر مورد توجه قرار گرفت و در توییتر پست شد @XenoPanther.

طرح جدید. در حال حاضر، صفحه ویدیویی مبتنی بر وب دارای یک پنجره ویدیویی همراه با عنوان و سایر جزئیات/توضیحات نمایش داده شده در زیر آن است. با این حال، با طراحی مجددی که در هفته‌های اخیر توسط تعدادی منتخب مشاهده شد، این اطلاعات اکنون در سمت راست ویدیو قرار دارد و بسیار باریک‌تر به نظر می‌رسد. دکمه‌های لایک، دوست نداشتن، اشتراک‌گذاری و موارد دیگر به همراه مجموعه‌ای از پنج یا بیشتر نظرات اخیر در زیر آن قرار دارند.

این یک رابط ایجاد می کند که بسیار شبیه یک طرح بندی تلفن همراه است. در نتیجه، ویدیوهای “Up Next” و توصیه های اضافی دیگر در لبه سمت راست صفحه نمایش ظاهر نمی شوند. در عوض، آنها به صورت شبکه ای در پایین نمایش داده می شوند که ظاهر صفحه اصلی YouTube را منعکس می کند. حتی ممکن است کاربران در حین پیمایش با بخش «آخرین پست‌های YouTube» مواجه شوند.

FvHtLgoXsAEM3Un 800x450

در حالی که تجربه تماشای یک ویدیو تا حد زیادی بی‌تأثیر باقی می‌ماند، جابجایی نظرات و سایر جزئیات به حاشیه، تغییر قابل توجهی در رابط ایجاد می‌کند. بدیهی است که هدف اصلی طراحی مجدد این است که با استفاده از تصاویر کوچک بسیار بزرگتر، روی ویدیوهای دیگر برای تماشای بینندگان تأکید کند. این یک تجربه تماشای آرام‌تر را فراهم می‌کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا طراحی مجدد تعادل مناسبی بین اطلاعات، نظرات و توصیه‌ها برقرار می‌کند یا خیر.

همه هیجان زده نیستند. عصبانی‌ترین نظر از u/Psyren1317 می‌آید، که پاسخ داد: «جهنم مقدس این چیدمان جدید فاجعه‌بار است»، قبل از گفتن «هر کسی که این آشفتگی را طراحی کرده باید اخراج شود. بله.»

Redditor u/DaGrumpyOne به نام کاربری خود عمل کرد و پاسخ داد: «اکنون غیر قابل استفاده است». در حالی که u/texaslegrefugee این تغییر را محکوم کرد و گفت: “کل تجربه “کتابخانه” کاملاً وحشتناک است. تا آنجایی که بیش از حد طراحی شده است، و چیزی جز هرج و مرج گیج کننده نیست. برای یافتن هر چیزی همیشه طول می کشد.»

«Yo @YouTube طرح‌بندی جدید رابط کاربری ویدیو کاملاً وحشتناک است. تصاویر کوچک عظیم از سایر ویدیوها در پایین صفحه نمایش من بسیار حواس پرت است. به معنای واقعی کلمه، کسی این را نخواست.»

چرا ما اهمیت می دهیم. به طور طبیعی، هر گونه تغییر در رابط می تواند به طور بالقوه بر زمان تماشا و تعامل کاربر تأثیر بگذارد، به طور ایده آل به شیوه ای مثبت. تبلیغ‌کنندگان باید نگران این تغییرات باشند، زیرا یک تجربه مشاهده پیشرفته، که کاربران را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را در پلتفرم سپری کنند، می‌تواند منجر به افزایش بازدید آگهی‌ها و شانس بالاتر دیده شدن تبلیغات آنها توسط مخاطبان هدفشان شود. در نتیجه، یک رابط خوب متعادل و جذاب که به طور یکپارچه اطلاعات، نظرات و توصیه‌ها را ادغام می‌کند، می‌تواند برای تبلیغ‌کنندگان مفید باشد، زیرا به طور بالقوه می‌تواند دسترسی و تأثیر آنها را بر بینندگان تقویت کند.