گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی جستجو را از صفحه سیستم های رتبه بندی خود حذف می کند

گوگل بی سر و صدا صفحه سیستم های رتبه بندی گوگل خود را به روز کرد و چندین سیستم رتبه بندی مرتبط با تجربه صفحه را به طور کامل از صفحه حذف کرد. گوگل سیستم تجربه صفحه، سیستم سازگار با موبایل، سیستم سرعت صفحه و سیستم سایت امن را از صفحه حذف کرد.

این حذف‌ها شما را به این فکر می‌اندازد که آیا هر یک از این به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلاً برای سیستم رتبه‌بندی کلی Google مهم است؟

چه چیزی تغییر کرد. اگر صفحه زنده را با صفحه آرشیو شده مقایسه کنید، تغییرات زیر را مشاهده خواهید کرد:

(1) گوگل سیستم تجربه صفحه را به طور کامل از صفحه حذف کرده است، حتی به بخش سیستم های “بازنشسته” منتقل نشده است، به طور کامل حذف شده است:

صفحه قدیمی Google Systems 800x176 را تجربه کنید

(2) گوگل سیستم سازگار با موبایل، سیستم سرعت صفحه و سیستم سایت امن را از بخش بازنشسته صفحه حذف کرد.

این همان چیزی است که قبلاً به نظر می رسید:

Google Systems قدیمی بازنشسته 554x600

این چیزی است که اکنون به نظر می رسد:

Google Systems جدید بازنشسته 800x467

چرا تغییر. همین چند روز پیش، گوگل دستورالعمل محتوای مفید را اصلاح کرد تا تجربه صفحه را در بر بگیرد، در حالی که در همان زمان گزارش تجربه صفحه و گزارش استفاده از تلفن همراه را از کنسول جستجوی Google حذف کرد.

در پست وبلاگ گوگل که این تغییرات را توضیح می دهد، گوگل نوشت: “به روز رسانی تجربه صفحه مفهومی برای توصیف مجموعه ای از جنبه های اصلی تجربه صفحه برای صاحبان سایت بود که باید روی آنها تمرکز کنند. به طور خاص، Core Web Vitals را به عنوان سیگنال جدیدی معرفی کرد که سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما، همراه با سایر سیگنال‌های تجربه صفحه مانند HTTPS که قبلاً در نظر گرفته بودند، در نظر گرفته بودند. این یک سیستم رتبه‌بندی جداگانه نبود، و همه این سیگنال‌ها را در یک سیگنال واحد «تجربه صفحه» ترکیب نکرد.

گوگل صراحتاً می‌گوید که این به‌روزرسانی تجربه صفحه همیشه فقط یک «مفهوم» بوده و اضافه کرده است که هرگز یک «سیستم رتبه‌بندی مجزا» نبوده است.

آیا هرگز یک سیستم رتبه بندی نبود؟ به نظر می‌رسد گوگل می‌گوید که این چهار به‌روزرسانی رتبه‌بندی قدیمی که گوگل در زمان راه‌اندازی آن‌ها معاملات بسیار بزرگی در مورد آنها انجام داد، هرگز یک سیستم رتبه‌بندی واقعی نبودند. شاید من در حال مطالعه بیش از حد تغییرات محتوایی در این صفحات هستم، اما همه ما می دانیم که این چهار به روز رسانی رتبه بندی تأثیر کمی بر رتبه بندی واقعی داشته اند.

گوگل حتی در پست جدید نوشت: «جستجوی گوگل همیشه به دنبال نشان دادن مرتبط‌ترین محتوا است، حتی اگر تجربه صفحه پایین‌تر از حد مجاز باشد».

چرا ما اهمیت می دهیم. شاید، حداقل برای اهداف سئو و رتبه‌بندی، بتوانیم زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد تجربه صفحه، سرعت و عدم دوستی تلفن همراه کنیم و زمان بیشتری را صرف نگرانی در مورد محتوا و تعامل کنیم. البته، تجربه صفحه، سرعت و عدم استفاده از موبایل برای کاربران و قابلیت استفاده شما بسیار مهم است، اما برای رتبه بندی، هرگز آنقدر مهم به نظر نمی رسید.