گوگل هوش مصنوعی و موارد دیگر را به Play Store می آورد

گوگل فناوری هوش مصنوعی خود را به پلی استور می آورد. در رویداد توسعه‌دهنده این هفته، Google I/O، این شرکت چندین راه جدید برای توسعه‌دهندگان اعلام کرد تا از هوش مصنوعی خود برای ساخت و بهینه‌سازی برنامه‌های اندرویدی خود برای Play Store، در کنار تعدادی ابزار دیگر برای افزایش مخاطبان برنامه خود از طریق مواردی مانند خودکار استفاده کنند. ترجمه ها و سایر تلاش های تبلیغاتی

به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی راه دیگری را نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را به همه محصولات خود، از جستجو گرفته تا برنامه‌های بهره‌وری، ابزارهای کدنویسی و فراتر از آن، تزریق کند. آنها همچنین زمینه را برای چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در زمینه انتشار و تبلیغ برنامه فراهم کردند و بسیاری را به این فکر واداشت که آیا اپل ابزارهای مشابهی را در کنفرانس توسعه دهندگان آینده خود WWDC در ماه ژوئن معرفی خواهد کرد یا خیر.

به روز رسانی هوش مصنوعی

یکی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، ابزار هوش مصنوعی مولد است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند فهرست‌های جدید فروشگاه Play را با استفاده از مدل PalM 2 Google تهیه کنند. گوگل توضیح می دهد که این کمک کننده هوش مصنوعی که در ابتدا به زبان انگلیسی به عنوان یک ویژگی آزمایشی در دسترس است، پس از وارد کردن چند اعلان توسط توسعه دهنده، یک نسخه پیش نویس ایجاد می کند. این ابزار می‌تواند برای تولید فهرست‌ها یا حتی توضیحات برنامه‌های دسته‌بندی منحصربه‌فرد برای انواع مختلف کاربران مورد استفاده قرار گیرد، که توسعه‌دهندگان می‌توانند سپس آن‌ها را ویرایش، رد یا استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند بر اساس مخاطبان اصلی برنامه یا موضوع برنامه، توضیحات برنامه را بخواهند.

از جنبه مثبت، چنین قابلیتی می تواند به توسعه دهندگان کمک کند در صورتی که برای بیان مجموعه ویژگی های برنامه خود به شیوه ای جذاب مشکل دارند، توضیحاتی را ارائه دهند. اما همچنین می‌تواند باعث افزایش هرزنامه برنامه‌ها شود، زیرا فرآیند انجام برخی از کارهای دستی را با نوشتن لیست برنامه‌ها ساده می‌کند.

هوش مصنوعی مولد نیز برای کمک به کاربران استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی به نام «خلاصه‌های بررسی کاربران» با هم ترکیب می‌شود و نظرات کاربران را در مورد برنامه توسعه‌دهنده از نظرات باقی‌مانده در بررسی‌های Play Store ترکیب می‌کند. این ابزار در ابتدا به زبان انگلیسی نیز در دسترس بود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت آنچه را که مردم در مورد برنامه مورد نظر خود می‌گویند، ببینند. گوگل می گوید زبان های دیگر اواخر امسال پشتیبانی خواهند شد.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان به ابزار ترجمه ماشینی دسترسی خواهند داشت که از هوش مصنوعی برای ترجمه برنامه توسعه‌دهنده و فهرست‌های فروشگاه Play آنها در عرض چند دقیقه به زبان دیگری استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید 10 زبان از Google Translate هنگام راه‌اندازی در Play Console در دسترس خواهند بود و می‌توانند فهرست برنامه و فروشگاه برنامه را در عرض چند دقیقه ترجمه کنند.

تولیدکننده فهرست‌های هوش مصنوعی جدید امروز در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

به طور کلی، این استفاده از هوش مصنوعی به وضوح با موضوع کلی هوش مصنوعی در Google I/O مطابقت دارد، با تمرکز شرکت بر جایی که می‌تواند مناطق خاصی را در سرویس‌های موجود پیدا کند تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را وصل کند.

به‌روزرسانی‌های فروشگاه Play

در حالی که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است بیشترین توجه را به خود جلب کنند، Google همچنین مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای Play Store و سایر ابزارهای توسعه‌دهنده ارائه می‌کند که بر کمک به توسعه‌دهندگان برای رشد کسب‌وکار برنامه‌هایشان تمرکز دارند.

برای شروع، این بر اساس توانایی معرفی شده در سال گذشته است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد حداقل 50 لیست فروشگاه سفارشی را براساس کشور و وضعیت پیش ثبت نام ایجاد کنند. اکنون، آن‌ها همچنین می‌توانند فهرست‌ها را سفارشی کنند تا کاربران غیرفعال برنامه‌شان را هدف قرار دهند تا آنها را به عقب برگردانند و به برنامه فرصت دیگری بدهند. بعداً، توسعه‌دهندگان می‌توانند از کمپین‌های برنامه Google Ads برای ارائه این فهرست‌های سفارشی به کاربران در AdMob و YouTube، به طور مستقیم به بخش‌هایی از کاربران در Google Play استفاده کنند. برای پشتیبانی از این فرآیند، گروه‌های فهرست فروشگاهی را اضافه می‌کند که با سفارشی کردن فهرست پایه و نادیده گرفتن عناصر خاص ایجاد می‌شوند.

اعتبار تصویر: گوگل

این شرکت همچنین گزینه‌های اشتراک جدیدی را لمس کرده است، مانند قیمت‌های چندگانه‌ای که اخیراً در هر دوره صورت‌حساب راه‌اندازی شده است، که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد قیمت‌های طرح‌های تمدید خودکار و پیش‌پرداخت متفاوتی را ارائه دهند – مانند دادن تخفیف مکرر به کاربران «VIP». و به برنامه آزمایشی صورت‌حساب انتخاب کاربر خود اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد صورت‌حساب شخص ثالث را در کنار سیستم صورت‌حساب Google Play در برنامه‌های خود با تخفیف کوچک ارائه دهند. Spotify و Bumble اولین پذیرندگان هستند.

محتوای تبلیغاتی

Google Play با گرفتن صفحه ای از رویدادهای درون برنامه ای فروشگاه App اپل، قبلاً محتوای تبلیغاتی را معرفی کرد که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد رویدادهای مهمی را که در برنامه خود در حال وقوع است، مانند محتوای جدید یا پیشنهادات هیجان انگیز، تبلیغ کنند. این شرکت خاطرنشان می کند که تقریباً 25000 برنامه و بازی در حال حاضر به محتوای تبلیغاتی دسترسی دارند، و امسال، به عناوین بیشتری عرضه خواهد شد.

Play Store همچنین اکنون رویدادهای درون برنامه‌ای را در مکان‌های جدید شامل می‌شود، از جمله از طریق اعلان‌های فروشگاه Play، بخش For You در برگه‌های برنامه‌ها و بازی‌ها در برنامه Play Store، در نتایج جستجوی فروشگاه Play، در زیر نتایج جستجو برای یک مکان خاص. برنامه بر اساس عنوان آن، و حتی در صفحه جستجو، قبل از اینکه درخواستی را تایپ کنید، بالاتر از سایر توصیه‌ها. گوگل اخیراً در حال آزمایش تبلیغات در این نقطه نیز دیده شده است.

اعتبار تصویر: گوگل

کنسول Play Google شامل یک بخش گزارش به روز می شود تا توسعه دهندگان بتوانند نحوه عملکرد محتوای تبلیغاتی و رویدادهای درون برنامه ای آنها را در سراسر Google Play پیگیری کنند.

Google یادداشت می‌کند که توانایی تبلیغ رویدادها و سایر محتواها از طریق فروشگاه Play یا داشتن برنامه‌ای که توسط ویراستاران ارائه می‌شود محدود به بازی‌ها و برنامه‌های «با کیفیت بالا» است. برای کمک به توسعه‌دهندگان برای درک بهتر معنای آن، یک چارچوب یکپارچه برای کیفیت برنامه و بازی راه‌اندازی می‌کند که نحوه ارزیابی برنامه‌ها و بازی‌ها را در ابعاد مختلف توضیح می‌دهد.

اعتبار تصویر: گوگل

در جای دیگر Google Play، توسعه دهندگان در اواخر این ماه می‌توانند آزمایش‌های قیمتی را برای محصولات درون برنامه‌ای انجام دهند تا قیمت‌های مختلف را در بازارها آزمایش کنند. آنها همچنین می‌توانند اقلام درون‌برنامه‌ای خود را مستقیماً از طریق نوع جدیدی از محتوای تبلیغاتی به نام «محصولات ویژه» به فروش برسانند. این موارد در کارت‌های خود در زیر فهرست برنامه ظاهر می‌شوند و می‌توانند برای ارتقاء در سایر مناطق Play Store نیز نامزد شوند.

اعتبار تصویر: گوگل

توانایی بازاریابی بیش از دانلودهای خود برنامه در سراسر Play Store نشان دهنده بازار بالغ اپ استور است که در آن کاربران اکنون نه تنها به دنبال برنامه‌های جدید برای امتحان کردن هستند، بلکه همچنین به دنبال به‌روزرسانی در مورد آنچه در داخل برنامه‌ها در حال انجام است یا برای فروش در دسترس هستند، هستند. آنها قبلاً مالک و استفاده می کنند.

این تغییرات در زمان‌های مختلف انجام می‌شوند، برخی از آنها در روزهای آینده وارد می‌شوند و برخی دیگر در طول سال انتظار می‌رود.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید