گوگل سیستم مرجع موضوع جدیدی را برای ارائه بهتر محتوای اخبار معرفی می کند

گوگل یک سیستم جستجو به نام «مرجع موضوع» را برای کمک به ارائه محتوای مرتبط، خبره و آگاه در جستجوی Google و Google News اعلام کرده است. گوگل گفت: این «کمک می‌کند تا مشخص شود کدام منابع متخصص برای درخواست‌های خبری افراد در زمینه‌های موضوعی خاص، مانند سلامت، سیاست یا امور مالی مفید هستند».

جدید نیست. دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، بعداً در توییتر گفت که این یک سیستم رتبه‌بندی قدیمی است که اکنون در مورد آن صحبت می‌کنند. برای اضافه کردن کمی بیشتر، این سیستم جدیدی نیست که به تازگی راه اندازی شده است. ما چندین سال است که از آن استفاده می کنیم. پست امروز ما بخشی از تلاش‌های منظم ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رتبه‌بندی است.» گفت.

چگونه کار می کند. گوگل توضیح داد که سیستم مرجع موضوعی به تعدادی سیگنال برای درک تخصص یک نشریه در یک حوزه خاص مورد علاقه نگاه می کند. این موارد شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

  • قابل توجه بودن یک منبع برای موضوع یا مکان آن: Google اکنون متوجه می شود که آیا یک نشریه خاص “به خصوص به موضوعات یا مکان ها مرتبط است.” به عنوان مثال، این سایت باید برای موضوعات بازاریابی جستجو بسیار مرتبط باشد.
  • گزارش‌دهی تاثیرگذار و اصلی: Google می‌تواند با نگاه کردن به پیوندها، نقل‌قول‌ها و سایر زمینه‌ها متوجه شود که گزارش از یک نشریه چقدر اصلی است.
  • شهرت منبع: گوگل همچنین می‌تواند به تاریخچه گزارش‌دهی با کیفیت بالا، توصیه‌های منابع متخصص و موارد دیگر برای دیدن شهرت انتشارات نگاه کند.

مثال. در اینجا مثال ارائه شده توسط گوگل آمده است: “در جایی که شما زندگی می کردید سیل رخ داد.” سیگنال مرجع موضوع به ما کمک می‌کند محتوایی را از نشریات آن منطقه شناسایی کنیم که به طور منظم موضوعاتی را در شهر یا شهر شما پوشش می‌دهند و آنها را در بالای نتایج جستجوی شما قرار می‌دهیم. گوگل افزود: اینها احتمالاً نشریات آشنا هستند که صداهای مورد اعتماد جامعه هستند، حتی اگر رسانه های ملی بزرگتر نیز سیل را پوشش دهند.

عملی بودن گوگل گفت که این باید به ارائه محتوای تیم‌های خبری گزارش‌دهنده اصلی که «از نزدیک با مکان و موضوع آشنا هستند» کمک کند. نشریات خبری محلی باید بیشتر برای سؤالات مربوط به منطقه محلی خود نشان داده شوند. ناشران با تخصص خاص باید برای سؤالات مربوط به حوزه تخصصی خود مراجعه کنند.

بهينه سازي. برای بهینه سازی برای موضوع مرجع چه کاری باید انجام دهید؟ گوگل گفت فقط کاری را که امروز انجام می دهید انجام دهید، همانطور که معمولا انجام می دهید. گوگل نوشت: «در مورد حوزه‌ها و موضوعاتی که به خوبی می‌دانند، پوشش عالی ارائه کنید.

چرا ما اهمیت می دهیم. امیدواریم اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، Google به محتوا و انتشارات شما با دید بهتر و ترافیک بهتر از جستجوی Google و Google News پاداش خواهد داد.

گوگل همچنین گفت که همه اینها باید با راهنمایی هایش در مورد محتوای مفید هماهنگ باشد.