گوگل سرعت صفحه AMP را کاهش داد ، فرمت ایجاد کرد تا مانع از ارائه سرصفحه شود ، شکایات ضد تراست

شکایت‌هایی که اخیراً ویرایش نشده علیه Google ادعا می‌کنند که صفحات موبایل شتاب‌دهنده (AMP) غول جستجو، که این شرکت ادعا می‌کرد عملکرد وب تلفن همراه را در سال 2015 به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد، در واقع طرحی برای وادار کردن ناشران به استفاده از این قالب به منظور استفاده از این قالب بوده است. محدود کردن دلارهای تبلیغاتی که برای مبادلات تبلیغاتی خود هزینه نمی شود.

این شکایت ، که توسط ایالت تگزاس به نمایندگی از 12 ایالت عمدتا جمهوری خواه هدایت می شود ، تا آنجا پیش می رود که گوگل حتی سرعت بارگذاری صفحاتی را که از AMP استفاده نمی کنند نیز کاهش داده است تا به AMP “افزایش مقایسه ای بهتر” بدهد.

در این مقاله آمده است: “تقریباً تبلیغات غیرAMP، مناقصه سرصفحه را کاهش می دهد، که گوگل سپس از آن برای تحقیر قیمت پیشنهادی سرصفحه به دلیل کند بودن بیش از حد استفاده می کند.” گوگل به دروغ ادعا می کند: “پیشنهاد سرصفحه اغلب می تواند تاخیر صفحات وب را افزایش داده و نقص امنیتی ایجاد کند.” در داخل، کارمندان گوگل با «چگونه باید» دست و پنجه نرم کردند [publicly] توجیه [Google] مطابق شکایت ، کند کردن چیزی ‘”.

این شکایت که به اسناد داخلی گوگل استناد می کند ، در اصل در 9 سپتامبر تنظیم شده و به شدت مورد بازنگری قرار گرفته است. با این حال، یک حکم توسط یک قاضی منهتن مجبور به انتشار نسخه عمدتا ویرایش نشده در روز جمعه شد.

گوگل تا زمان انتشار این مقاله به درخواست جستجوی موتور جستجو برای اظهار نظر پاسخ نداده بود.

هدف گذاری سرصفحه سرصفحه. در مرکز این موضوع، مناقصه سرصفحه، یک روش تبلیغاتی است که در آن ناشران می‌توانند فهرست آگهی‌های خود را به‌طور هم‌زمان در مبادلات تبلیغاتی متعددی قرار دهند. این روشی است که به منظور کنار گذاشتن رویکرد “آبشار” گوگل در مناقصه است، که اغلب به نفع سرورهای تبلیغاتی گوگل است. ناشران به طور کلی پیشنهاد سرصفحه را به دلیل بالقوه بودن درآمد و شفافیت آن دوست دارند.

با این حال، مناقصه سرصفحه ناشران را ملزم می کند که جاوا اسکریپت را در صفحات خود قرار دهند تا حراج را راه اندازی کنند، و صفحات AMP از آن جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کنند.

برای پاسخ به تهدید هدر پیشنهاد، Google صفحات موبایل شتاب (“AMP”) را ایجاد کرد، چارچوبی برای توسعه صفحات وب تلفن همراه، و AMP را اساسا با جاوا اسکریپت و پیشنهاد هدر ناسازگار کرد. گوگل سپس از قدرت خود در بازار جستجو استفاده کرد تا ناشران را مجبور به استفاده از AMP کند.

کیفرخواست محکوم کننده AMP. این شکایت اشتباه نیست که ناشران با AMP رابطه عشقی/نفرت دارند. این فرض خود بر خلاف غرایز ناشر است. AMP از ما می خواهد نسخه هایی از محتوای خود را روی سرورهایی که مالک آن نیستیم با استفاده از الگوهایی که کنترل محدودی بر آنها داریم ایجاد کنیم. این معامله به معنای بهبود تجربه کاربر در تلفن همراه و احتمال بیشتر برای نمایش در Top Stories بود ، مکانی که می تواند ترافیک قابل توجهی را ایجاد کند. استفاده از AMP بر تجزیه و تحلیل های داخلی نیز ویران می کند، زیرا ردیابی کاربرانی که از صفحات AMP و غیر AMP سایت مهاجرت می کنند بسیار دشوار می کند.

با این حال ، این شکایت ادعا می کند که مزایای سرعت به دلیل اغتشاش صفحات غیر AMP اغراق آمیز و دستکاری شده است.

“در تمام این سالها ، همه آن گوگل ، توسعه دهندگان و SEO که از AMP دفاع می کنند … و این فقط نوک کوه یخ است” رند فیشکین ، بنیانگذار SparkToro در توییتر نوشت، موضع خشم و انزجار از این اتهامات را برانگیخت.

گوگل در اوایل سال جاری از الزام ناشران به استفاده از AMP برای امتیازدهی به مکان های Top Story جلوگیری کرد. اما امسال نیز به روز رسانی Page Experience خود را منتشر کرد ، که ادعا می کند عواملی مانند سرعت سایت را به یک عامل رتبه بندی تبدیل کرده است. این ترکیب مطمئناً ناشران را از ریختن معماری AMP محتاط کرده بود (مطمئناً برای ما چنین می کند).

چرا اهمیت می دهیم. اولاً، اینها ادعاهایی هستند که در یک دعوی بسیار سیاسی مطرح شده اند، و بدون دسترسی به همه این اسناد داخلی، تشخیص اینکه آیا برخی از این ادعاها تفسیرهای نادرستی دارند یا خیر، دشوار است. اما عدم شفافیت گوگل همیشه از نظر اعتماد عمومی بر خلاف آن عمل کرده است.

این شکایت ، یکی از چهار شکایت ضد تراست در حال حاضر ، بیش از حد امکان دستکاری در AMP را نشان می دهد. همچنین بر تبانی ادعایی با فیس بوک برای دادن مزیت ناعادلانه به غول رسانه های اجتماعی در مناقصه تبلیغاتی تاکید می کند. همه اینها از نگرانی فزاینده در مورد رابطه سمی بین Google، تنها پلتفرم جستجویی که صراحتاً برای ناشران اهمیت دارد، و سازندگان محتوا و بازاریابان جستجو که به دنبال رقابت منصفانه برای قرارگیری در پلتفرم آن هستند، پشتیبانی می‌کند. سازندگان خسته شده‌اند، خواه طرفداری از ویژگی‌های Google در نتایج، تسخیر موقعیت تبلیغاتی SERP، افزایش عناصر on-SERP که کلیک‌ها را برای سازندگان محتوای واقعی خفه می‌کنند، خفه می‌شوند.

من خیلی از گوگل خسته شدم. و من متأسفانه با کار کردن با آن، بخش مناسبی از زندگی ام را می گذرانم. این باعث می‌شود شکمم بد شود،» SEO نوشت Sam Insalaco در پاسخ به توییت Fiskin.

اتهامات AMP همچنین به ناشرینی آسیب می رساند که کسب و کارشان در دهه گذشته با تغییر تبلیغات به سمت جستجو و اجتماعی و وابستگی بسیار زیاد به Google، شاهد اختلالات باورنکردنی بوده است. AMP به عنوان راهی به ناشران داده شد تا بتوانند در سطح رقابت خود قرار بگیرند. اگر این ادعاها صحت داشته باشد ، نمی توان باور کرد که ناشران دوباره به گوگل اعتماد کنند.


درباره نویسنده

هنری پودرلی معاون محتوا برای رسانه های درب سوم ، ناشران Search Engine Land ، Marketing Land و MarTech Today است. او با بیش از یک دهه در سمت های رهبری سرمقاله ، مسئول استراتژی محتوا و برنامه ریزی رویدادها برای سازمان است.