گوگل تعیین می کند که نتایج جستجوی ترجمه شده به کدام زبان در جستجوی Google نمایش داده شوند

همانطور که ممکن است بدانید، جستجوی گوگل ممکن است پیوند عنوان و قطعه قطعه یک نتیجه جستجو را برای نتایجی که به زبان عبارت جستجو نیستند ترجمه کند. Google اکنون سند راهنمای خود را که در ابتدا یک سال و نیم پیش اضافه کرده بود، به روز کرده است تا شامل زبان هایی باشد که این برای چه زبانی کار می کند.

زبان های پشتیبانی شده زبان های پشتیبانی شده برای نتایج جستجوی ترجمه شده عبارتند از: بنگالی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، مراتی، پرتغالی، اسپانیایی، تامیلی و تلوگو.

Google این جزئیات را به بخش در دسترس بودن ویژه سند راهنما اضافه کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد نتایج جستجوی ترجمه شده همانطور که قبلاً توضیح دادیم، کنسول جستجوی Google می‌تواند با استفاده از گزارش عملکرد جستجو و فیلتر کردن ظاهر جستجوی نتایج ترجمه شده، برداشت‌ها و کلیک‌هایی را که سایت شما برای نتایج جستجوی ترجمه‌شده دریافت می‌کند، به شما نشان دهد.

هنگامی که آن کاربر روی نتیجه کلیک می کند، Google Translate نیز احتمالاً صفحه شما را نیز ترجمه می کند.

هنگامی که Google سند راهنمای خود را در مورد نتایج ترجمه شده در نوامبر 2021 منتشر کرد، این موضوع را با جزئیات بیشتری پوشش دادیم.

همانطور که در اینجا توضیح دادیم، سند راهنمای نتایج ترجمه شده توضیح می‌دهد که چگونه Google می‌تواند به طور خودکار قطعات نتیجه جستجو را از زبانی که به آن نوشته شده است، به زبان صفحه نتایج جستجوی Google ترجمه کند. گوگل گفت: “گاهی اوقات گوگل ممکن است لینک عنوان و قطعه یک نتیجه جستجو را برای نتایجی که به زبان عبارت جستجو نیستند ترجمه کند.” گوگل گفت این کار را انجام می دهد زیرا “نتیجه ترجمه شده یک ویژگی جستجوی گوگل است که کاربران را قادر می سازد. برای مشاهده نتایج از زبان های دیگر به زبان خود و می تواند به ناشران کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند.»

پس از اینکه کاربر روی پیوند نتیجه جستجوی ترجمه شده کلیک کرد، گوگل گفت که “تمام تعاملات بیشتر کاربر با صفحه از طریق Google Translate انجام می شود.” گوگل گفته است که می‌توانید از طریق تگ متا ربات‌ها (notranslate) از این کار انصراف دهید. در اینجا جزئیات بیشتری در مورد انتخاب کردن یا حذف نتایج ترجمه شده وجود دارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. گوگل اکنون به ما ایده ای از نحوه تعامل این جستجوگران با سایت ما از طریق جستجوی گوگل می دهد. ما می توانیم ببینیم که آنها به دنبال چه چیزی هستند، به چه صفحاتی دسترسی دارند، در چه تاریخی، چه دستگاه هایی و از کدام کشورها هستند.

اکنون می دانیم که این ویژگی جستجو در حال حاضر در چه زبان هایی کار می کند.