گوگل آخرین سوئیچ نمایه سازی اولین موبایل خود را امروز انجام داده است، یک فرآیند شش ساله

گوگل بیش از شش سال و نیم پیش تلاش‌های خود را برای انتقال سایت‌ها به نمایه‌سازی موبایل اول آغاز کرد. امروز، گوگل تایید کرد که این تلاش‌ها در حال حاضر انجام شده است و آخرین دسته از سایت‌های واجد شرایط برای فهرست‌بندی اول تلفن همراه منتقل شده‌اند.

تائیدیه. جان مولر از گوگل امروز پس از اینکه گزارش دادم یک دسته عظیم از سایت‌ها در چند ساعت گذشته به فهرست‌بندی اولین موبایل منتقل شده‌اند، امروز آخرین دسته در Mastodon بود، تایید کرد. جان گفت که این “آخرین دسته” بود!

همه سایت ها جابه جا نشدند. جان اضافه کرد که هنوز «تعدادی از سایت‌ها که واقعاً روی موبایل کار نمی‌کنند باقی مانده‌اند». او گفت که این سایت‌های باقی‌مانده «فقط با Googlebot رومیزی در آینده خزیده می‌شوند».

آخرین دسته پست Johjn 1684756291 800x269

اطلاعیه. امروز، تعدادی از سئوکاران متوجه شدند که سایت‌هایی که در ایندکس اول دسکتاپ بوده‌اند، مطلع شده‌اند که به فهرست‌بندی اول موبایل منتقل شده‌اند. در اینجا یک اسکرین شات از ریچارد هرن او است ارسال شده در توییتر:

1684753130 اولین اعلامیه نمایه سازی Google Mobile

تاریخ. به عنوان یادآوری، گوگل بیش از 6.5 سال پیش ایندکس کردن موبایل اول را آغاز کرد و در نهایت، پس از انتشار مهلت به مهلت، گوگل این مهلت را حذف کرد. گوگل برای اولین بار در نوامبر 2016 ایندکس کردن تلفن همراه را معرفی کرد و تا دسامبر 2018، نیمی از تمام سایت‌های موجود در نتایج جستجوی گوگل از فهرست‌بندی اول موبایل بودند. ایندکس اول موبایل به سادگی به این معنی است که گوگل سایت شما را از چشم یک مرورگر موبایل میخزد و از آن نسخه موبایل برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند.

گوگل در اوایل مارس 2020، قبل از شروع تمام قفل‌ها در بیشتر نقاط جهان، آخرین مهلت تمام سایت‌ها را برای تغییر به فهرست‌بندی موبایل اول سپتامبر 2020 اعلام کرد. در آن زمان، گوگل گفت: «برای ساده‌سازی، ما این کار را انجام خواهیم داد. از سپتامبر 2020 برای همه وب‌سایت‌ها به فهرست‌سازی موبایل اول روی بیاورید.» سپس در جولای 2020، گوگل آن مهلت را بار دیگر به مارس 2021 منتقل کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. بنابراین اگر سایت شما هنوز به نمایه سازی موبایل اول منتقل نشده است، ممکن است هرگز به نمایه سازی موبایل اول منتقل نشود. اوه، همه سایت‌های جدید به‌طور پیش‌فرض، باید از طریق فهرست‌سازی اول موبایل ایندکس شوند. مسئله اینه که جان گفت، سایت هایی که جابجا نشده اند «اصلاً با عوامل کاربر موبایل کار نمی کنند».

این بسیار بیشتر از آنچه که انتظار داشت طول کشید، اما به نظر می رسد که این روند اکنون به طور رسمی انجام شده است.