گوشی پزشکی هوشمند StethoMe به پزشک کودک شما اجازه می دهد از دور به ریه های آنها گوش دهد – TechCrunch

وقتی شما یا کودکتان دچار هر گونه مشکل تنفسی می شوید ، پی بردن به آنچه دقیقه به دقیقه اتفاق می افتد-و اینکه درمان چقدر خوب کار می کند-یک فرایند استرس زا ، خسته کننده و پر از اضطراب است. من تصور می کنم همه موارد فوق و بیشتر در میانه یک بیماری همه گیر بیماری تنفسی است.

StethoMe ، تیمی که در این هفته در مسابقه TechCrunch Disrupt Startup Battlefield شرکت می کند ، به دنبال کاهش برخی از این موارد برای کودکان مبتلا به آسم و والدین آنها است. این دستگاه یک گوشی پزشکی هوشمند و متصل ساخته است که می تواند به والدین در انجام معاینات ریه در خانه کمک کند ، ضبط های با وفاداری بالا را مستقیماً به پزشک بچه خود ارسال کند و از یادگیری ماشینی برای کمک به نگرانی های احتمالی استفاده کند.

این دستگاه است:

آن را روشن کنید ، با استفاده از تلفن خود به او بگویید که چه نوع امتحانی را می خواهید انجام دهید ، و صفحه داخلی شما را در این فرایند راهنمایی می کند. این به شما می گوید که دستگاه را در کجا روی صندوق قرار دهید ، آیا اتاقی که در آن هستید به اندازه کافی آرام است یا نه ، و موارد دیگر. پس از اندازه گیری بین 6-8 نقطه ، گزارشی با جزئیات مانند ضربان تنفس ، ضربان قلب و اینکه آیا ناهنجاری های صوتی را تشخیص داده است یا خیر-از جمله خس خس سینه ، رونسی (صداهای غرغره ناشی از مایعات) یا ترک خوردگی را در اختیار شما قرار می دهد.

از آنجا ، می توانید پیوند گزارش را مستقیماً به پزشک فرزند خود ارسال کنید ، جایی که آنها می توانند صدای ضبط شده را از هر نقطه روی سینه بشنوند. در همین حال ، یک طیف سنج قابل شستشو ، نمای کلی هر ضبط را نشان می دهد و هرگونه ناهنجاری تشخیص داده شده توسط سیستم را نشان می دهد و برچسب می زند. آن گزارش به این شکل است:

اسکرین شاتی از StethoMe که یک نمای کلی از هر ضبط را نشان می دهد تا پزشکان بتوانند از دور به ریه های کودک گوش دهند

اعتبار تصویر: StethoMe

این اطلاعات به منظور کمک به والدین و پزشکان آنها برای تشخیص زودتر و دقیقتر حملات آسم و تعیین نحوه عملکرد داروهای طولانی مدت است-آیا یک دارو برای تسکین علائم سخت تر از دیگری بهتر است؟ آیا افزایش دوز کمی کمک کرد؟

Wojciech Radomski ، بنیانگذار ، به من می گوید که محصول آنها قبلاً به عنوان یک دستگاه پزشکی در اتحادیه اروپا تایید شده است و دارای نشان CE برای AI و دستگاه است. در همین حال ، روند تأیید FDA در ایالات متحده در حال انجام است.

در TechCrunch Disrupt ، این شرکت قراردادی را اعلام کرد که در آن وزارت بهداشت لهستان 1000 دستگاه خریداری کرده است تا طی نیم سال آینده با بیش از 100 پزشک آزمایش آزمایشی را انجام دهند. “طی این ماه گذشته [alone]رادومسکی به من می گوید ، “آنها قبلاً بیش از 70،000 ضبط کرده اند.”

شاید در حاشیه موارد بسیار شخصی اینجا قرار بگیرم: من عاشق این ایده هستم. من در بزرگ شدن آسم داشتم. چند سال بر زندگی من مسلط شد. حتی وقتی پزشکان آن را تحت کنترل گرفتند (با تشکر از علم ، دوست دارم) ، من شش ساله بودم همیشه متقاعد شده بود که من حمله آسم دارم یا در شرف آن هستم. ترس از ناتوانی در تنفس باعث ایجاد اضطراب شدیدی شد که به نوبه خود من را متقاعد کرد که نمی توانم نفس بکشم. در حالی که نمی توانم بگویم این چیز در حال حاضر چقدر خوب کار می کند (این وظیفه FDA است) ، ای کاش می توانستم این مورد را بسته بندی کرده و در یک ماشین زمان بچسبانم و در سال 1993 با یادداشتی آن را به من ارسال کنم. که می گوید “از این استفاده کنید ، راحت تر نفس بکشید”. (و شاید “ps زود بیت کوین بخرد” ، اما من فکر می کنم ما نباید با جدول زمانی اشتباه کنیم هم بسیار.)

StethoMe می گوید در این مرحله چند دور جمع آوری کرده است (400 هزار دلار پیش بذر ، 2 میلیون دلار بذر و 2.5 میلیون دلار سری A) و تقریبا 3 میلیون دلار از مرکز ملی تحقیق و توسعه لهستان کمک هزینه دریافت کرده است.