گفته می شود اپل در حال نظارت بر سلامت روان با استفاده از داده های iPhone – TechCrunch است

گزارش شده است که بر روی راه هایی برای کمک به تشخیص و تشخیص شرایطی مانند افسردگی ، اضطراب و افت شناختی با استفاده از iPhone کار می کند. به گفته محققان ، تجزیه و تحلیل داده ها مانند تحرک ، الگوهای خواب و نحوه تایپ افراد می تواند رفتارهای مرتبط با آن شرایط را تشخیص دهد. به

اندازه گیری های دیگر می تواند شامل تجزیه و تحلیل بیان صورت و ضربان قلب و تنفس باشد. تمام پردازش ها روی دستگاه انجام می شود و هیچ داده ای به سرورهای اپل ارسال نمی شود.

این شرکت روی پروژه های تحقیقاتی کار می کند که می تواند منجر به توسعه این ویژگی ها شود. دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، در حال مطالعه استرس ، اضطراب و افسردگی است ، داده های اپل واچ و آیفون برای 3000 داوطلب در تحقیقی که امسال آغاز شد ، مورد بررسی قرار گرفت. مرحله آزمایشی که در سال 2020 آغاز شد ، اطلاعات 150 شرکت کننده را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش ، محققان داده های گرفته شده از سنسورهای iPhone و Watch را با پرسشنامه هایی که شرکت کنندگان در مورد احساس آنها پر کرده اند ، مقایسه خواهند کرد. همچنین گفته می شود که آنها سطح هورمون استرس کورتیزول را در فولیکول های مو شرکت کنندگان اندازه گیری می کنند. اپل و UCLA در آگوست 2020.

پروژه تحقیقاتی دیگری در حال انجام است که ممکن است این پروژه اپل را نیز در نظر بگیرد. این شرکت و شرکت داروسازی Biogen در ماه ژانویه اعلام کردند در حال انجام یک مطالعه دو ساله برای نظارت بر عملکرد شناختی و احتمالاً تشخیص اختلال خفیف شناختی هستند که می تواند به آلزایمر تبدیل شود. این برنامه برای ردیابی حدود 20000 شرکت کننده است که حدود نیمی از آنها دارای خطر بالای اختلال شناختی هستند.

اگر داده های مطالعات با علائم افسردگی یا اضطراب مطابقت داشته باشد ، اپل می تواند از آن برای ایجاد ویژگی ای استفاده کند که در صورت مشاهده علائم بیماری روانی به کاربران هشدار می دهد. آیفون می تواند کاربران را وادار کند تا به دنبال مراقبت باشند ، این امر می تواند مهم باشد زیرا تشخیص زودهنگام می تواند کیفیت زندگی را در دراز مدت بهبود بخشد.

اپل و شرکایش در مراحل اولیه این کار هستند ، بنابراین احتمالاً حداقل چند سال طول خواهد کشید تا این شرکت ویژگی های نظارت بر سلامت روان را به iPhone اضافه کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که تحقیقات به چنین ویژگی هایی منجر شود.

برخی از مطالعات قبلی نشان داده است افرادی که شرایط خاصی دارند از دستگاه ها متفاوت از سایر افراد استفاده می کنند. هنوز مشخص نیست که آیا توسعه دهندگان می توانند الگوریتم هایی بسازند که بتوانند شرایط سلامت روانی را به طور مطمئن و دقیق تشخیص دهند.

با این وجود ، هیچ دودی بدون آتش وجود ندارد. سلامت در چند سال گذشته برای اپل بوده است ، بنابراین احتمالاً بر اساس این تحقیقات در نهایت ویژگی هایی ظاهر می شود.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.