کارکنان فعلی و سابق نگرانی های اصلی ایمنی را مطرح می کنند ، ادعاهایی مبنی بر آزار جنسی در Blue Origin – TechCrunch

جف بزوس نمی تواند از مسائل مربوط به کار دور شود. این میلیاردر محاصره شده ، که به دلیل شرایط کار در شرکتی که قبلاً ریاست آن را بر عهده داشت ، با انتقادات مکرر و مداوم روبرو شده است ، اکنون با اتهاماتی درباره محیط کار خصمانه در شرکت فضایی خود Blue Origin روبرو است.

مقاله ای که به طور مشترک از 21 کارمند فعلی و سابق تشکیل شده است ، تصویری واضح از فرهنگ کاری Blue Origin را به تصویر می کشد که با آزار و اذیت جنسی مخدوش شده است ، که در آن اختلاف نظر حرفه ای خاموش می شود ، نگرانی های زیست محیطی بدون رسیدگی باقی می ماند و سرعت اجرا بر ایمنی انسان اولویت دارد.

به گفته پروفایل LinkedIn ، الکساندرا آبرامز تنها نویسنده مقاله است که دو سال و شش ماه در Blue Origin کار کرده است. آبرامز سرانجام در دوران تصدی خود در شرکت مدیر ارتباطات کارکنان شد. او روز پنجشنبه در مصاحبه با CBS Morning گفت: “من به جف می گویم که من واقعاً آرزو می کنم او همان شخصی باشد که همه ما فکر می کردیم ، و Blue Origin شرکتی بود که همه ما فکر می کردیم.”

در بیانیه ای برای TechCrunch ، سخنگوی Blue Origin گفت که آبرامز “به دلایلی دو سال پیش پس از هشدارهای مکرر در مورد مسائل مربوط به مقررات فدرال کنترل صادرات اخراج شد.”

سخنگو افزود: Blue Origin هیچ گونه تبعیض یا آزار و اذیت را تحمل نمی کند. “ما راه های متعددی را برای کارکنان ، از جمله یک خط تلفن 24 ساعته و 7 روزه ناشناس ارائه می دهیم و هرگونه ادعای جدید سوء رفتار را فوراً مورد بررسی قرار می دهیم.”

مقررات فدرال کنترل صادرات ، صادرات برخی کالاها و فناوری به خارج از ایالات متحده را محدود می کند. در زمان انتشار ، Blue Origin هیچ جزئیات دیگری را در مورد خروج آبرامز از این شرکت مشخص نکرد.

این مقاله نمی تواند در زمان بدتری برای Blue Origin منتشر شود ، که در حال حاضر در شکایتی علیه ناسا به دلیل اعطای قرارداد انفرادی کاوشگر ماه به اسپیس ایکس توسط آژانس به سر می برد. Blue Origin ، که پیشنهاد خود را ارائه کرده است ، از آن زمان در حال تهاجم است و قرارداد را در رسانه های اجتماعی و یک دفتر پاسخگویی دولتی بزرگ مورد اختلاف قرار داده است. آن اداره شکایت بلو را رد کرد.

این مقاله ادعا می کند که ایمنی باعث عقب نشینی مسابقه فضایی به اصطلاح میلیاردرها شد که تابستان امسال با دو سفر ریچارد برانسون از ویرجین گلکتیک و خود بزوس به مدار زمین در ماه جولای انجام شد. این مقاله همچنین ادعا می کند که رهبران شرکت هدف خود را از حمله به بیش از 40 پرتاب فضاپیمای نیو شپرد BO در سال اعلام کرده اند – سرعت سرسام آوری که نویسندگان مقاله می گویند با نیروی انسانی و منابع موجود مطابقت ندارد.

این مقاله می گوید: “به نظر مهندسی که این مقاله را امضا کرده است ،” Blue Origin خوش شانس بوده است که تا کنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. ” “بسیاری از نویسندگان این مقاله می گویند که با وسیله نقلیه Blue Origin پرواز نمی کنند.”

مجموعه ای از اتهامات شرح داده شده در نامه همچنین ادعای فرهنگ جنسیت زدایی در میان بسیاری از مدیران ارشد ، از جمله یکی از “حلقه داخلی وفادار” باب اسمیت ، مدیر عامل شرکت را دارد که این مقاله ادعا می کند بارها به دلیل آزار جنسی به منابع انسانی گزارش شده است.

در این مقاله آمده است که زنان در شرکت در مورد رفتارهای نامناسب یکی از مدیران ارشد دیگر به کارمندان زن جدید هشدار می دهند ، که شامل پرس و جو در مورد زندگی مشترک کارکنان زن و اشاره به آنها با استفاده از چیزهای کوچک مانند “عزیزم” یا “دختر بچه” است.

این مقاله می گوید: “برای بسیاری از ما به نظر می رسید که او با روابط شخصی نزدیک خود با بزوس محافظت می شود – او به طور فیزیکی به زن زیر دست خود ضربه زد تا در نهایت رها شود.”

سخت است تصور کنم که این مقاله بر خط اصلی Blue Origin تأثیر نگذارد. پس از پرتاب موفق نی شپرد در ماه آگوست ، که طی آن بزوس و سه نفر دیگر طی یک پرواز یازده دقیقه ای به فضا رفتند ، این شرکت قصد دارد استقبال بیشتری از مشتریان پولی را در پروازها آغاز کند.

بر اساس مقاله ، اکثریت نامه نگاران ناخواسته را مایل به توضیح می دانند ، حداقل تا حدی با قراردادهای خفه کننده جدیدی که کارکنان در سال 2019 از آنها خواسته بودند امضا کنند ، که شامل بندهای عدم تحقیر می شد.

به نظر می رسد این نامه توجه اداره هوانوردی فدرال را به خود جلب کرده است و به TechCrunch گفته است: “FAA هر اتهام ایمنی را جدی می گیرد و آژانس در حال بررسی اطلاعات است.”

TechCrunch در رابطه با دیگر ادعاهای موجود در نامه با Blue Origin تماس گرفته است و در صورت پاسخگویی ، داستان را به روز خواهد کرد.