چه چیزی می تواند رونق راه اندازی را متوقف کند؟ – TechCrunch

خیلی وقت گذاشتیم با مشاهده نتایج رکورد سرمایه گذاری در سراسر جهان از Q2 تقریباً Q3.

ما نتایج رکوردی را از شهرها ، کشورها و مناطق مشاهده کرده ایم. آنقدر پول در اطراف سرمایه گذاری خطرپذیر و دنیای استارتاپ ها به هم ریخته است که به سختی می توان به یاد آورد که آنها در زمانهای لاغر چگونه بودند. ما مدتهاست در بازار گاو برای مبتدیان فناوری هستیم که به نظر می رسد تنها حالت ممکن است.

این نیست.

با مرور یادداشت های چند ماه گذشته منابع داده ، سرمایه گذاران و بنیانگذاران ، مشخص است که عوامل کلان اقتصادی باعث تقویت اقتصاد نوپا می شوند. و تغییراتی در اقتصاد ایجاد می شود که باعث افزایش بیشتر می شود. در صورت تمایل بادهای دم سکولار.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


اما همانطور که بازار می دهد ، می تواند از بین برود.

چه چیزی می تواند رونق راه اندازی را کند کند؟ مشابه این که چگونه برخی شرایط کلان اقتصادی باعث افزایش بلندمدت شده اند ، برگشت این شرایط می تواند عکس این کار را انجام دهد. روندهای سکولار که استارتاپ ها را تقویت می کند-اغلب در سمت تقاضا به دلیل دیجیتالی شدن سریعتر مشاغل جهانی-ممکن است با اقتصاد بزرگتر ارتباطی نداشته باشد ، دیدگاهی که با عملکرد بزرگ نرم افزار در بحبوحه اقتصادی ناشی از COVID-19 در اواسط 2020 تأکید می شود.

امروز صبح ، بیایید در مورد آنچه به استارتاپ ها و حامیان آنها دامن می زند صحبت کنیم و چه چیزی می تواند تغییر کند. زیرا هیچ بازار گاو برای همیشه دوام نمی آورد.

نیروهای محرکه

در میان شرایط کلان اقتصادی که به جمع آوری کمک های مالی استارتاپ ها کمک کرده است ، نرخ بهره پایین در سطح جهانی است. در حال حاضر پول در سراسر جهان ارزان است.

امروزه وام گرفتن پول در مقایسه با هنجارهای تاریخی هزینه چندانی ندارد. نتیجه این پویایی این است که وام دادن پول نیز درآمد چندانی ندارد. بازدهی بانک ها از نظر واقعی منفی است و بازده اوراق قرضه چشمگیر نیست.

پول همیشه به سمت سود می رود ، بنابراین محیط نرخ بهره پایین باعث شده سرمایه زیادی به سمت گزینه های سرمایه گذاری سودآورتر حرکت کند. به عنوان مثال ، این پویایی تا حدی مسئول بازار سهام به ظاهر در حال رشد است. این همچنین توضیحی جزئی از این موضوع است که چرا سرمایه زیادی در صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و سایر وسایل نقلیه ای وجود دارد که پول را به شرکت های خصوصی با رشد بالا هدایت می کند. پول به دنبال بازدهی است.