پلتفرم رفاه دانشجویی Komodo مستقر در نیوزلند 1.8 میلیون دلار NZD جمع آوری می کند-TechCrunch

نوجوانی دوره ای آشفته است و چالش های آن در اثر همه گیری کووید -19 تشدید می شود. حتی در بهترین مواقع ، نوجوانانی که با مشکلات شخصی و مدرسه روبرو هستند ممکن است در صحبت کردن درباره آنها مشکل داشته باشند. استارتاپ Komodo مستقر در نیوزلند یک پلت فرم رفاه دانشجویی است که می خواهد مکانی را برای ارتباط با کارکنان در اختیار دانش آموزان قرار دهد و در عین حال داده هایی را در اختیار مدارس قرار دهد تا به آنها در تشخیص و رسیدگی به مسائلی مانند افسردگی یا قلدری کمک کند.

این استارتاپ که در سال 2018 توسط کریس بیکن ، مت گودسون و جک وود تاسیس شد ، امروز اعلام کرد که 1.8 میلیون دلار NZD (حدود 1.26 میلیون دلار) به عنوان سرمایه گذاری بذر به رهبری Folklore Ventures با مشارکت Icehouse Ventures و Flying Fox Ventures جمع آوری کرده است. سرمایه گذاران فردی شامل پلت فرم مشارکت کارکنان بنیانگذار فرهنگ آمپ ، رود هامیلتون ، بودند. کلوئی هامان ، مدیر علوم مردم در فرهنگ آمپ. رهبران از پلت فرم یادگیری Education Perfect؛ و کریستی گرانت ، مدیر تجربه افراد در Auror.

برخی از مشتریان و شرکای کومودو در نیوزلند و استرالیا شامل کالج Marist Ashgrove در کوئینزلند هستند. کالج سنت اندرو در کرایست چرچ ؛ انجمن مدارس شبانه روزی استرالیا (ABSA) ؛ مدارس مستقل نیوزلند ؛ و شورای مدارس بین المللی بریتانیا.

کومودو در ابتدا برای نظارت بر رفاه ورزشکاران نوجوان ، بر اساس تحقیقاتی که بیکن در هنگام اخذ مدرک دکترا در دانشگاه کانتربری انجام داد ، ایجاد شد. بسیاری از مشتریان آن مدارس بودند و این زمانی بود که تیم شروع به گسترش دامنه کومودو کرد.

وود به TechCrunch گفت: “قرعه کشی برای ما شاهد نمونه های خاصی بود.” “ما مدارسی را به ما باز می گرداندیم و می گفتیم:” ما بچه ای داریم که در سه ماه گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و حتی از راه دور نیز احساس اطمینان نمی کند که به یکی از کارکنان خود نزدیک شود و در مورد آن صحبت کند. ما سرانجام آن را در کومودو دیدیم و آنها احساس خوشبختی می کنند که یک کانال محرمانه برای بیان این نگرانی دارند. “

عکسی از بنیانگذاران Komodo Wellbeing جک وود و کریس بیکن

بنیانگذاران کومودو ، جک وود و کریس بیکن

کومودو دارای یک برنامه وب و یک برنامه تلفن همراه است ، چیزی که اکثر دانش آموزان از آن استفاده می کنند. این پلت فرم می تواند توسط مدارس سفارشی شود و شامل نظرسنجی های روانشناس و س questionsالات مربوط به موضوعاتی از قبیل احساس دانش آموزان در مورد رفتن به مدرسه ، معاشرت و روابط یا مراحل اصلی مانند شروع دبیرستان یا آماده شدن برای دانشگاه است. مدت زمانی که دانش آموزان وارد کومودو می شوند بستگی به مدرسه آنها دارد. بعضی اوقات هفته ای یکبار ، برخی دیگر هر دو هفته یا ماه یکبار. مدارس بر اساس محیط خود از پلتفرم متفاوت استفاده می کنند-برای مثال ، اگر از راه دور یاد می گیرند ، ممکن است چک های مکرر بیشتری انجام دهند.

برای مدارس ، داده های جمع آوری شده از نظرسنجی ها می تواند به آنها کمک کند تا روندهای ظهور را مشاهده کرده و مشکلات احتمالی را زودتر ، مانند آزار سایبری ، تشخیص دهند. قبل از اجرای کومودو ، بنیانگذاران آن می گویند که برخی از مدارس سالانه چندین بار نظرسنجی می کردند ، اما بسیاری از آنها بر شهود کارکنان و معلمان تکیه می کردند – به عنوان مثال ، اگر دانش آموزی که معمولاً در حال خروج است ناگهان کناره گیری شود. کومودو روش م efficientثرتری برای شناسایی و رسیدگی به مسائل به آنها می دهد ، اگرچه وود و بیکن تأکید می کنند که منظور جایگزینی تعاملات فرد به فرد نیست.

بیکن گفت: “در نهایت چشم انداز بزرگتر ما تسهیل و دریافت حمایت از دانش آموزان در اسرع وقت است.” وی افزود: بنیانگذاران زمان زیادی را صرف گفتگو با همیلتون Culture Amp کرده اند “در مورد اینکه چقدر مهم است که افرادی که داده ها را در اختیار آنها قرار می دهید واقعاً بتوانند به طور منظم آنها را درک کرده و از آنها استفاده کنند.” “بخش اصلی ما برای ارائه دید و روانشناسانی است که می توانند وارد شوند و از آنها پشتیبانی کنند [school staff] حتی بیشتر.”

بودجه کومودو برای افزودن روانشناسان بیشتر به تیم داخلی خود ، توسعه بستر و توسعه مدارس بیشتر در استرالیا و نیوزلند قبل از سایر بازارها ، از جمله ایالات متحده ، مورد استفاده قرار می گیرد.