پایگاه بلاک چین لایه 2 کوین بیس برای راه اندازی شبکه اصلی در سال 2023 برنامه ریزی می کند

به Chain Reaction خوش آمدید، پادکستی که با خبرسازان به صورت رمزنگاری مصاحبه می‌کند تا فناوری‌های پشت سر این هیاهو و افرادی که برای ساختن آینده‌ای غیرمتمرکز تلاش می‌کنند، بهتر درک کنند.

برای قسمت این هفته، ژاکلین مصاحبه کرد جسی پولاک، پیشرو برای Base و رئیس پروتکل ها در Coinbase. Base یک بلاک چین لایه ۲ متمرکز بر اتریوم است که توسط Coinbase در ماه فوریه راه اندازی شد. پولاک قبلا تمام مهندسی خرده فروشی در کوین بیس را رهبری می کرد، از جمله ساخت کوین بیس، کوین بیس پرو و ​​کیف پول کوین بیس. پولاک در زندگی گذشته Clef را راه اندازی کرد، یک اپلیکیشن موبایل 2FA، و مهندس BuzzFeed بود.

این پلتفرم از اواخر فوریه در تست نت، که مرحله آزمایشی شبکه بلاک چین است، فعال شده است. این برنامه «خط‌های زمانی رسمی» را به اشتراک نمی‌گذارد، اما پولاک به طور انحصاری برای TechCrunch فاش کرد که پایگاه در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شبکه اصلی خود در سال 2023 است. Mainnet نسخه کاملاً زنده یک بلاک چین در شبکه اصلی است (از این رو نام: mainnet.)

پولاک گفت: «به زودی می آید، ما سخت روی آن کار می کنیم. این اولویت شماره یک ما در کنار اهداف تمرکززدایی است و بقیه سال واقعاً این است که مطمئن شویم در سریع‌ترین زمان ممکن به آن می‌رسیم.»

پولاک گفت که چشم انداز Base این است که یک میلیون سازنده و یک میلیارد کاربر را از طریق محصولات «استفاده آسان» روی پلتفرم خود وارد زنجیره کند.

کوین بیس بیش از یک دهه است که در اقتصاد کریپتو ساخته شده است، اما بیس امیدوار است تا بخشی از این ارزش را برای خود به دست آورد و قصد دارد به گسترش محصولات و فعالیت های زنجیره ای در دهه آینده کمک کند. من کمتر به این فکر می‌کنم که Base از Coinbase عبور کند و بیشتر به این فکر می‌کنم که چگونه Base plus Coinbase در دهه آینده با یکدیگر همکاری می‌کنند تا آن میلیون‌ها توسعه‌دهنده را جمع کنند. [and] پولاک گفت: میلیاردها کاربر در زنجیره.

تعدادی از کسب‌وکارها، پلتفرم‌ها، بازارها و شرکت‌های زیرساختی رمزارز متعهد به ایجاد بر روی Base هستند، از جمله: Blockdaemon، Chainlink، Etherscan، Quicknode، Aave، Animoca Brands، Dune، Nansen، Magic Eden، Pyth، Rainbow Wallet، Ribbon Finance، The گراف، کرمچاله و Gelato، به نام یک مشت.

پولاک گفت که برنامه کوتاه مدت این است که پایگاه را به شبکه اصلی و غیرمتمرکز تبدیل کند. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase به پولاک گفت: «ما نمی‌توانیم این موضوع را غیرمتمرکز نکنیم. ما باید به این ارزش و اخلاق عمل کنیم.»

پولاک گفت که بیس امیدوار است که در عرض «ماه یا سال» به جای یک دهه، از کوین بیس غیرمتمرکز شود. پولاک افزود: فرآیند غیرمتمرکز شدن «یک جدول زمانی همیشگی نیست»، بلکه یک سؤال این است که «امروز چگونه می‌توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم». «وقتی هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوم و می‌گویم P صفر، چگونه تمرکززدایی کنیم؟»

البته، ما در مورد Base on پادکست و اینکه در آینده به کجا خواهد رفت و همچنین اینکه چگونه مقررات می‌تواند بر بلاک چین تأثیر بگذارد، صحبت کردیم.

ما همچنین به موارد زیر اشاره کردیم:

  • توسعه دهندگان در حال رشد در سطح بین المللی
  • ایجاد مزایای جامعه بر اساس پایه
  • الهام بخش بلاک چین
  • عملکرد پایگاه تا به امروز
  • مشاوره برای توسعه دهندگان

مقاله ذکر شده در طول قسمت را می توانید در اینجا بیابید.

Chain Reaction هر پنج‌شنبه در ساعت 12:00 به وقت PT منتشر می‌شود، بنابراین حتماً در پادکست‌های اپل، اسپاتیفای یا پلتفرم پاد مورد علاقه‌تان مشترک ما شوید تا از جدیدترین‌های وب 3 و کریپتو مطلع شوید.