ولتا کامیون 37 میلیون یورو برای آوردن کامیون های برقی به خیابان های لندن و پاریس جمع آوری کرده است – TechCrunch

کامیونداری با بزرگراه ها در ارتباط است ، اما غیر معمول نیست که وسایل حمل و نقل بزرگ را در خیابان های پر تراکم پرجمعیت ترین شهرهای جهان بچرخانیم. به گفته استارتاپ Volta Trucks EV ، این ایده آل نیست: در لندن ، وسایل نقلیه تجاری بزرگ حدود 26 of از مرگ و میر ناشی از عابران پیاده و حدود 80 of مرگ و میر دوچرخه سواران را ایجاد می کنند و بخش بزرگی از انتشار کربن را تشکیل می دهند.

راه حل ولتا برق رسانی و طراحی مجدد خودروی باری بزرگ- به نام وسایل نقلیه سنگین (HGV) در اروپا- برای تحویل کیلومترهای میانی و پایانی در مراکز شهری است. سخنگوی شرکت به TechCrunch گفت: “طراحی سنتی کامیون ها و مراکز شهرها واقعاً با هم کار نمی کند ، اما شما نمی توانید کامیون ها را از مراکز شهرها ممنوع کنید.”

Volta Trucks برای سرعت بخشیدن به برنامه های خود 37 میلیون یورو (44 میلیون دلار) بودجه جمع آوری کرده است ، این کار با ناوگان خودروهای خلبان در لندن و پاریس آغاز می شود.

این دور توسط گروه Luxor Capital مستقر در نیویورک و سرمایه گذار بازگشت Byggmästare Anders J Ahlström Holding از استکهلم رهبری شد. سرمایه گذاران جدید شامل تولیدکننده کامیون الکتریکی و باتری Proterra و شرکت مدیریت زنجیره تامین Agility بودند.

ایده این شرکت به کارل-مگنوس نوردن ، بنیانگذار ولتا و کارآفرین سریالی سوئد ، هنگامی که ایلان ماسک تسلا مدل 3 را فاش کرد ، آمد. نوردن متوجه شد که حرکت الکتریکی معدودی برای برقی کردن خودروهای تجاری وجود دارد ، علیرغم این واقعیت که آنها سهم زیادی از انتشار کربن را ایجاد می کند.

چهار سال بعد ، Volta (نباید با Volta Charging اشتباه گرفت ، شرکت ایستگاه های شارژ EV EV) یک کامیون ارائه داده است که دید 220 درجه ای به راننده می دهد ، مشابه آنچه در اتوبوس شهری می بینید. صندلی راننده نیز در مرکز کابین قرار دارد. در داخل کامیون 16 تنی که Volta Zero نامیده می شود ، یک واحد واحد شامل موتور الکتریکی ، گیربکس و محور عقب ارائه شده توسط Meritor عرضه کننده OEM عرضه می شود. این واحد که eAxle نامیده می شود ، فضای بیشتری بین ریل های شاسی برای باتری باقی می گذارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=l0N6FgmPODk

برد این باتری ها 95 تا 120 مایل خواهد بود و توسط Proterra ، یک تامین کننده (و در حال حاضر سرمایه گذار) طراحی شده است که ولتا می گوید می تواند باتری ها را در دراز مدت و در سطوح بالاتر تولید کند. ولتا تصور می کند که تا پایان سال 2023 حداکثر 5000 کامیون ، تا سال 2024 14000 تا 15000 و تا سال 2025 27000 کامیون تولید خواهد کرد.

Volta همچنین قصد دارد یک مدل “کامیون به عنوان سرویس” ارائه دهد ، که یک قرارداد اجاره شامل بیمه ، زیرساخت شارژ ، تعمیر و نگهداری خدمات است. در حالی که ولتا قصد دارد بطور کامل کامیون ها را بفروشد ، سخنگو گفت که شرکت پیش بینی می کند مدل لیزینگ 50 and و حداکثر 80 of از مشاغل خود را تشکیل دهد.

Volta در حال آماده سازی برای راه اندازی ناوگان شش خودروی تحقیق و توسعه در لندن و پاریس در ابتدای سال است. این کامیون ها برای اعتبارسنجی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این شرکت قصد دارد تا اواسط سال آینده برنامه آزمایشی 33 خودرو را با مشتریان خود در دو شهر بزرگ اروپایی آغاز کند.

برنامه این است که این امر به Volta اجازه می دهد تا تولید کامل را تا پایان سال 2022 آغاز کند. همه خودروها ، به استثنای شش کامیون بتا ، توسط Steyr Automotive در اتریش تولید می شوند. این دو هفته گذشته توافقنامه تولید را اعلام کردند.

ولتا می گوید که برای 2500 کامیون قصد نامه دارد. هدف این است که با نزدیک شدن ولتا به تولید سری ، این سفارشات را به سفارشات الزام آور سپرده تبدیل کند. این دور در حال حاضر کل بودجه خود را تا به امروز به حدود 60 میلیون یورو (71 میلیون دلار) می رساند.