واتس‌اپ برای رفع تماس‌های اسپم که بر کاربران هندی تأثیر می‌گذارد، اصلاحات پشتیبان ارائه می‌کند

واتس‌اپ اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های بک‌اند را برای مقابله با تماس‌های اسپم، که به‌ویژه در حال حاضر در هند رایج است، معرفی کرده است. در چند روز گذشته بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت توجه دولت هند را به خود جلب کرده است.

روز پنجشنبه، اپلیکیشن پیام‌رسانی متعلق به متا اعلام کرد که به سرعت سیستم‌های هوش مصنوعی و ML خود را تقویت کرده تا حوادث تماس‌های هرزنامه را کاهش دهد. برخی از کاربران حتی گاهی از طریق تماس‌های جعلی که از شماره‌های بین‌المللی ناشناس دریافت می‌شد، مورد آزار و اذیت و کلاهبرداری قرار می‌گرفتند. در چند روز گذشته کاربران هندی به طور گسترده از این اتفاقات در شبکه های اجتماعی خبر داده اند.

«واتس اپ پیشرو در میان سرویس های رمزگذاری شده سرتاسر در حفاظت از ایمنی کاربر است. ما همچنان به ارائه چندین ابزار ایمنی در واتس اپ مانند Block & Report ادامه می دهیم، به طور مداوم آموزش ایمنی و آگاهی کاربران را ایجاد می کنیم، و همچنین فعالانه عوامل بد را از پلتفرم خود حذف می کنیم. با این حال، بازیگران بد راه های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران پیدا می کنند. یکی از سخنگویان واتس‌اپ در بیانیه‌ای گفت: تماس‌های بین‌المللی کلاهبرداری روش جدیدی است که بازیگران بد اخیراً از آن استفاده کرده‌اند.

این سخنگوی افزود که اجرای جدید نرخ تماس فعلی تماس‌های هرزنامه را حداقل 50 درصد کاهش می‌دهد.

ما انتظار داریم بتوانیم حادثه کنونی را به طور موثر کنترل کنیم. ما به کار بی وقفه برای تضمین تجربه ای امن برای کاربران خود ادامه خواهیم داد.»

بر اساس گزارش‌های کاربران، کاربران مخرب از طریق شماره تلفن‌هایی با کدهای بین‌المللی از کشورهایی مانند اتیوپی (+251)، اندونزی (+62)، کنیا (+254)، مالزی (+60) و ویتنام (+84) تماس می‌گرفتند. ، بین دیگران. در بیشتر موارد، آنها پیشنهادهای شغلی تقلبی را تبلیغ می کردند. با این حال، کلاهبرداران اغلب از کاربران می‌خواستند که از طریق برنامه‌های پیام‌رسان دیگر مانند تلگرام وصل شوند.

آخرین به‌روزرسانی‌ها کمی طول می‌کشد تا مشکل را کاهش دهد. با این حال، کاربران آسیب دیده نیازی به دانلود هیچ به روز رسانی یا ایجاد هیچ تغییری در برنامه ندارند.

اوایل روز پنجشنبه، راجیو چاندراسخار، وزیر دولت هند در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، به رسانه‌های محلی گفت که وزارت فناوری اطلاعات برای دریافت تماس‌های هرزنامه در برنامه‌های پیام‌رسانی که محدود شده‌اند، اطلاعیه‌ای به متا ارسال خواهد کرد. او گفت که اگر مشکلی در مورد هرزنامه وجود دارد، مطمئناً موضوعی است که واتس اپ باید به آن نگاه کند یا هر پلتفرم پیام رسان باید به آن نگاه کند.

“حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برای متا و واتس اپ اساسی است. سخنگوی واتس اپ گفت: کاربران ما در قلب همه کارهای ما هستند و ما کاملاً با هدف دولت برای ایمن نگه داشتن کاربران همسو هستیم.

هند با بیش از 500 میلیون کاربر بزرگترین بازار واتس اپ است. علاوه بر مشکل اخیر با تماس‌های اسپم، برندها سال گذشته شروع به ارسال هرزنامه به کاربران واتس‌اپ در هند کردند. کاربران در آن مورد گزارش کردند که حتی پس از مسدود کردن برخی از مشاغل، بسیاری از آنها از شماره تلفن های مختلف به صندوق ورودی باز می گردند.

گوگل همچنین با مشکل مشابهی روبرو شد که در آن برخی از کسب و کارها شروع به سوء استفاده از سیاست های ضد هرزنامه شرکت در تبلیغات Rich Communication Services (RCS) برای ارسال پیام های تبلیغاتی به کاربران هندی کردند. در نتیجه، غول جستجو این سرویس را در کشور متوقف کرد.