ناسا و بوئینگ اولین آزمایش پرواز خدمه کپسول استارلاینر را دوباره به تاخیر انداختند…

بوئینگ و ناسا روز پنجشنبه گفتند که اولین آزمایش پرواز خدمه کپسول استارلاینر به دلیل مشکلات فنی جدید در فضاپیما بیشتر به تعویق خواهد افتاد.

اولین ماموریت خدمه ای قرار بود در 21 ژوئیه دو فضانورد ناسا را ​​پس از عقب راندن از تاریخ پرتاب اولیه در آوریل به پرواز درآورد. مقامات تاریخ جدیدی را در جریان یک جلسه توجیهی رسانه ای ارائه نکردند، اگرچه مارک ناپی، معاون خدمه تجاری بوئینگ، گفت که رهبری حدود هفته آینده را صرف طرحی برای اطمینان از ایمن بودن کپسول برای پرواز خواهد کرد.

ناپی گفت مهندسان بوئینگ دو مشکل جدید با استارلاینر کشف کردند: یکی مربوط به سیستم های چتر نجات و دیگری مربوط به نواری است که دور سیم های فضاپیما می پیچد. او گفت که داده‌های مربوط به محدودیت‌های بار چتر نجات به اشتباه ثبت شده است، و مهندسان را به این نتیجه رساند که برخی از بخش‌های چتر دارای محدودیت بار شکست کمتری نسبت به آنچه قبلاً شناسایی شده بود، دارند. به طور جداگانه، مهندسان کشف کردند که نوار فوق قابل اشتعال است.

او گفت: «این نوار در اواخر فرآیند آزمایش شد.

این نوار روی فضاپیمایی که در تنها ماموریت استارلاینر پرواز کرد، وجود داشت، آزمایش پرواز بدون خدمه که کمی بیش از یک سال پیش انجام شد. سیستم چتر نجات نیز در آن ماموریت پرواز کرد. ناپی گفت، تنها در طول بررسی دقیق تر بود که این مسائل کشف شد.

ناپی گفت که فکر می‌کند پرتاب در مقطعی در سال جاری امکان‌پذیر است، اما او به طور قابل‌توجهی از اظهارات خود محافظت کرد. او گفت: «فکر می‌کنم این امکان‌پذیر است، اما مطمئناً نمی‌خواهم به هیچ تاریخ یا چارچوب زمانی متعهد شوم تا زمانی که چند روز آینده را صرف درک آنچه باید انجام دهیم، باشیم.»

بوئینگ سال‌ها صرف توسعه Starliner کرده است، یک کپسول خدمه‌ای که قرار است به کپسول Dragon SpaceX در انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای مشتری ناسا از آن بپیوندد. (هر دو بوئینگ و اسپیس ایکس قراردادهای حمل و نقل فضانوردان را از ناسا برای تعداد معینی از ماموریت ها دریافت کردند.) اما در حالی که اسپیس ایکس تقریباً تمام شش ماموریت قراردادی خود را برای آژانس فضایی به پایان رسانده است، بوئینگ با تاخیرهای فنی ظاهراً پایان ناپذیر مواجه شده است – هزینه های که شرکت باید با توجه به ساختار هزینه ثابت قرارداد خود متحمل شود.

ناپی گفت: «نکته آخر اینجاست: ایمنی همیشه اولویت اصلی ماست. در مورد پروازهای فضایی انسان همیشه همینطور بوده است. و این همان چیزی است که باعث این تصمیم می شود. می توان گفت ما ناامید هستیم زیرا این به معنای تاخیر است، اما تیم به این افتخار می کند که ما انتخاب های درستی انجام می دهیم.

وی افزود که در توسعه یک وسیله نقلیه “دردهای فزاینده” وجود دارد و بوئینگ قصد ندارد به این زودی از جاه طلبی های خدمه تجاری خود دور شود.