موزیلا بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض برای 1 of از کاربران آزمایش می کند

مارتین برینکمن برای ghacks گفت: “موزیلا در حال حاضر آزمایشی را روی 1 of از جمعیت دسکتاپ فایرفاکس اجرا می کند که موتور جستجوی پیش فرض را در مرورگر وب روی Bing تنظیم می کند.”

انتخاب جستجو یک مسئله مداوم است. ما قبلاً درباره انتخاب جستجو نوشتیم زیرا این موضوع حتی در خارج از جامعه جستجو نیز مورد بحث بوده است:

Google پیش فرض معمولی است. لارنس آبرامز در BleepingComputer می نویسد: “مانند همه مرورگرها ، Mozilla Firefox به طور خودکار مرورگر را برای موتورهای جستجوی پیش فرض برای انجام جستجوها از طریق نوار آدرس پیکربندی می کند.” Chrome به طور پیش فرض برای گوگل است ، اما Brave و Firefox نیز همینطور هستند.

برینکمن گفت ، اوت گذشته ، گوگل و فایرفاکس به توافقی دست یافتند که در آن گوگل “بین 400 تا 450 میلیون دلار در سال برای امتیاز تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر وب فایرفاکس در اکثر مناطق ، به موزیلا پرداخت می کرد.”

آزمون جدید. برینکمن توضیح داد: “این مطالعه در 6 سپتامبر آغاز شد و تا اوایل سال 2022 ، احتمالاً ژانویه 2022 ادامه خواهد داشت. حدود 1٪ از کاربران دسکتاپ Firefox ممکن است متوجه شوند که موتور جستجوی پیش فرض هنگام انتخاب Firefox برای آزمایش انتخاب می شود.” چرا آنها این آزمایش را با بینگ انجام می دهند؟ موزیلا دلیل آن را فاش نکرده است ، اما بیشتر درآمد آنها از معاملات موتورهای جستجو حاصل می شود.

“زمانی که قرارداد جستجو با گوگل در سال 2023 به پایان برسد ، ممکن است موزیلا بخواهد یک برنامه پشتیبان داشته باشد. ممکن است گوگل به تمدید قرارداد جستجو علاقه مند باشد ، اما در صورت شکست این قرارداد ، مایکروسافت یکی از معدود گزینه های باقی مانده برای موزیلا خواهد بود.” برینکمن گفت

چرا اهمیت می دهیم. بسیاری از SEO ها اغلب از بهینه سازی Bing به نفع ترافیک بالاتر خود صرف نظر می کنند ، اما این دلیل دیگری برای تنوع بخشیدن به موتورهای جستجوی هدف است. همچنین دلیل دیگری برای سرمایه گذاری بالقوه در تبلیغات مایکروسافت است. اگر معامله گوگل با داشتن استراتژی بینگ/مایکروسافت به نتیجه نرسد ، 1 درصد از کاربران در حال حاضر زیاد نیستند اگر موزیلا آن را موتور جستجوی پیش فرض قرار دهد ، ممکن است سودمند باشد.


درباره نویسنده

کارولین لیدن به عنوان مدیر محتوای جستجو برای Search Engine Land و SMX فعالیت می کند. او با تخصص در زمینه SEO ، بازاریابی محتوا ، جستجوی محلی و تجزیه و تحلیل ، بر آسانتر کردن مشاغل بازاریابان با اخبار مهم و محتوای آموزشی تمرکز می کند.