مظنون نشت اختلاف به دزدی و به اشتراک گذاری اسرار نظامی متهم شد

پس از دستگیری دیروز، خلبان گارد ملی هوایی ایالات متحده مظنون به به اشتراک گذاشتن مجموعه ای از اسرار امنیت ملی با گروه گفتگوی Discord خود، اکنون بر اساس قانون جاسوسی با اتهاماتی روبرو است.

جک تکسیرا 21 ساله روز جمعه به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی و حذف و نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی شده متهم شد. Teixeira، یک خلبان با گارد ملی هوایی ماساچوست، در پایگاه گارد ملی هوایی Otis، بخشی از پایگاه مشترک کیپ کد مستقر بود.

در صورت محکوم شدن به این دو فقره بر اساس قانون جاسوسی، تیکسیرا ممکن است با 10 سال زندان روبرو شود.

بر اساس سوگندنامه همراه با شکایت جنایی، دسترسی به ظاهر خارق‌العاده تیکسیرا به اسناد طبقه‌بندی شده و جزئیات تازه درباره جنگ در اوکراین، برای نقش او به عنوان یک کارمند عملیات دفاع سایبری بسیار مهم بود.

این سند جزئیات جدیدی از تحقیقات در مورد Teixeira از جمله نحوه شناسایی او توسط FBI را ارائه می دهد. قبل از دستگیری Teixeira، نیویورک تایمز و واشنگتن پست هر دو با اعضای سرور Discord صحبت کردند، جایی که گروهی از دوستان آنلاین به دلیل علاقه به اسلحه، میم‌های نژادپرستانه و بازی‌ها با هم پیوند خوردند. تایمز نام تکسیرا را اندکی پیش از دستگیری در روز پنجشنبه منتشر کرد.

در 12 آوریل، FBI جزئیات صورتحساب سرور Teixeira را از Discord دریافت کرد. Teixeira هزینه سرور Discord را پرداخت که در آنجا اسناد محرمانه را با استفاده از نام واقعی و آدرسی در نورث داتون، ماساچوست، به اشتراک گذاشت که به زودی دستگیر می شد.

یکی از سخنگویان Discord به TechCrunch گفت: «در حالی که Discord به حریم خصوصی کاربران ما اهمیت می دهد، ما معتقدیم که پلتفرم ما زمانی که به طور جمعی در رفتار آنلاین مسئولانه شرکت می کنیم به بهترین وجه به نیازهای همه پاسخ می دهد. «شرایط خدمات ما صراحتاً استفاده از Discord را برای مقاصد غیرقانونی یا مجرمانه ممنوع می‌کند، که شامل به اشتراک‌گذاری اسنادی در Discord است که ممکن است به‌طور قابل تأیید طبقه‌بندی شوند.»

این شرکت خاطرنشان کرد که از آن زمان محتوای طبقه بندی شده را حذف کرده، حساب های مرتبط با توزیع آن را ممنوع کرده و به سایر کاربرانی که هنوز اسناد را در سرورهای دیگر به اشتراک می گذارند هشدار داده است.

این هواپیمای همچنین ظاهراً از دستگاه دولتی خود برای جستجوی گزارش های اطلاعاتی طبقه بندی شده برای کلمه “نشت” در 6 آوریل استفاده کرد، همان روزی که گزارش های عمومی اسناد فاش شده را تایید کردند.

در حالی که حافظه پنهان اسناد بعداً در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی حباب شد، ابتدا از طریق سرور Discord Teixeira با گروه کوچکی از دوستان به اشتراک گذاشته شد. بر اساس سوگندنامه، یکی دیگر از اعضای سرور گفت که این پست ها از دسامبر 2022 آغاز شد، ابتدا به صورت متنی و سپس به عنوان عکس اسناد حساس ظاهر شد. این عکس ها شامل اطلاعات نظامی فعلی در مورد عملیات در اوکراین، از جمله تحرکات نیروها، و اسنادی بود که به نظارت ایالات متحده از متحدانی مانند کره جنوبی، از جمله موضوعات حساس دیگر اشاره می کرد.

این اسناد ظاهراً برای ماه‌ها بدون اطلاع دولت ایالات متحده روی سرور کوچک Discord قرار داشتند تا اینکه در نهایت به انجمن‌های محبوب‌تر راه پیدا کردند. تحقیقات FBI تنها هفته گذشته و پس از اینکه اطلاعات طبقه بندی شده در شبکه های اجتماعی عمومی ظاهر شد آغاز شد.