متا انتظارات درآمد را شکست می دهد، به متاورس متعهد می ماند

همه چیز به دنبال متا است. این شرکت پیش بینی های درآمدی را پشت سر گذاشت و برای اولین بار در سه فصل اخیر افزایش درآمد نسبت به سال گذشته را گزارش کرد. اما این پرتو نور برای شرکتی که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد، در بحبوحه تجدید ساختار شدید رخ می‌دهد که منجر به حذف بیش از 10000 شغل در سال جاری شد.

فناوری در میان کلمات کلیدی مانند ساعت حرکت می کند. اگرچه متاورس زمانی که متا نام خود را تغییر داد – نوعی نسل بازگشتی و خودارجاعی از تبلیغات – همه چیز در مورد هوش مصنوعی بود. علیرغم ضررهای بزرگ در سرمایه‌گذاری‌های متاورس، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، به سرمایه‌گذاران گفت که او به سمت خط هوش مصنوعی نمی‌چرخد. در عوض، او هوش مصنوعی را فناوری‌ای می‌داند که همگام با متاورژن کار می‌کند.

زاکربرگ گفت: “روایتی ایجاد شده است که ما به نوعی در حال دور شدن از تمرکز بر روی دید فرا وجهی هستیم، بنابراین من فقط می خواهم از قبل بگویم که این دقیق نیست.” ما روی هوش مصنوعی و متاورژن تمرکز کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

اعتبار تصویر: TechCrunch

متا هنوز انتظار ندارد که Reality Labs درآمد کسب کند، اما سرمایه گذاران ابراز نگرانی کرده اند که این سرمایه گذاری سنگین ممکن است نتیجه ندهد. علاقه زاکربرگ به توسعه مداوم هوش مصنوعی ممکن است برخی از این نگرانی ها را برطرف کند – برای مثال قیمت سهام متا افزایش یافته است – اما متاورس هنوز هم در حال خونریزی است.

Reality Labs، بخش VR و AR متا، در این سه ماهه نزدیک به 4 میلیارد دلار از دست داد. در کل سال گذشته، 13.7 میلیارد دلار از دست داده است. زاکربرگ خاطرنشان کرد، با این حال، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در واقع شامل هوش مصنوعی هستند.

زاکربرگ در این تماس گفت: “چشم انداز ما برای عینک های AR شامل یک سیستم عامل مبتنی بر هوش مصنوعی است که فکر می کنیم مبنایی برای محاسبات نسل بعدی خواهد بود.”

وقتی صحبت از دید متاورس آن می‌شود، زاکربرگ گفت که نیمی از کاربران فعال روزانه هدست‌های Quest بیش از یک ساعت در روز را در دستگاه خود صرف می‌کنند. متا اعلام نکرد که واقعاً چه تعداد از افراد روزانه از هدست های Quest استفاده می کنند.

زاکربرگ گفت: «ساخت متاورس یک پروژه بلندمدت است، اما دلیل آن یکسان است و ما به آن متعهد هستیم».