ما برنامه تماس VR کانن Kokomo را امتحان کردیم

وقتی به Canon فکر می کنید، ممکن است به دوربین، اسکنر، چاپگر و مواردی از این دست فکر کنید. در نمایشگاه CES امسال، این شرکت گامی به سمت نرم‌تر فناوری برداشت و دید گسترده‌تری از معنای تصویربرداری داشت. امروز، نرم‌افزار تماس VR که این شرکت در ژانویه به نمایش گذاشت در دسترس شما است – اگر یک هدست واقعیت مجازی مانند Oculu محبوب دارید… منظورم Meta Quest 2 است.

در یک پیش‌نمایش محدود در اوایل این ماه، من توانستم پلتفرم نرم‌افزار تماس VR جدید Canon را که شامل یک تلفن و یک هدست واقعیت مجازی است، امتحان کنم. به طور کلی و در تئوری، سیستم فوق‌العاده اندیشیده شده است: شما با استفاده از اپلیکیشنی روی گوشی خود، صورت خود را اسکن می‌کنید، که مدلی را می‌سازد تا برنامه بتواند قسمتی از صورت شما را که با ماسک واقعیت مجازی پوشانده شده است، جایگزین کند. همچنین از شما می‌پرسد قد شما چقدر است، بنابراین می‌تواند تصویر شما را متناسب با فردی که با او صحبت می‌کنید مقیاس کند – یک لمس خوب. به عنوان یک فرد بلند قد اغلب احساس می کند ترسناک وقتی در VR هستم با مردم رو در رو باشم.

می دانستم که دمو را در یک محیط بیابانی انجام خواهیم داد، بنابراین یک پیراهن و شورت هاوایی پوشیدم. نه، هیچ راهی برای جذاب به نظر رسیدن در VR وجود ندارد – و ویژگی حذف ماسک از صورت من در حدود 20٪ مواقع کار می کرد. اعتبار تصویر: تصویری از برنامه Kokomo / Canon در VR

هنگامی که مراحل نصب را انجام دادید، تلفن خود را در ارتفاع کمر قرار می‌دهید و چند قدم دورتر می‌شوید، یک ماسک واقعیت مجازی می‌زنید و وارد مکالمه می‌شوید. این تلفن از دوربین جلوی خود برای گرفتن عکس زنده از شما استفاده می کند، در حالی که هدست VR تماس گیرنده شما را نشان می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، حضور از راه دور در بهترین حالت خود است، بدون هزینه های هنگفت سیستم های حضور از راه دور معمولی.

این تئوری است – و کانن با پلتفرم خود به سمت آن کار می کند. من عاشق چشم انداز هستم، اما واقعیت سیستم فعلی هنوز کاملاً وجود ندارد.

در عمل، همه چیز کاملاً صاف نیست. در تماس آزمایشی من با تیم Kokomo، اگر بگویم شخص مقابل را در حدود 3-4 فریم در ثانیه رفرش دیدم، نسبتاً سخاوتمند هستم. این کافی نیست تا مکالمه یکنواخت به نظر برسد، بلکه مانع از احساس وجود حضور دوردست شده است. آواتاری که من با آن صحبت می‌کردم نیز دو بعدی بود، چیزی که مدتی است در VR ندیده‌ایم – در واقع، احساس می‌کند که شخص طرف دیگر تماس یک برش مقوایی متحرک است. این، همراه با نرخ فریم پایین و تصادفی بودن حذف ماسک واقعیت مجازی (در فواصل زمانی منظم ظاهر می‌شد و ناپدید می‌شد)، هر کاری که می‌توانست برای از بین بردن غوطه‌وری انجام داد.

من فقط می توانم حدس بزنم که با گذشت زمان، فناوری حذف ماسک VR کمتر شبیه پیکاسو خواهد بود. اعتبار تصویر: تصویری از برنامه Kokomo / Canon در VR

بزرگ‌ترین ستایشی که می‌توانم از Kokomo بکنم این است که علیرغم اینکه در اوایل سفر فنی خود قرار گرفته است – و با وجود انبوهی از باگ‌ها و نرم‌افزارهای اولیه نرم‌افزاری – من فکر می‌کنم که نویدبخش است. در حال حاضر، تیم به TechCrunch می گوید که برای این سرویس هزینه ای دریافت نخواهد کرد. می خواهد یاد بگیرد و از کاربران اولیه بازخورد بگیرد تا به توسعه مستقیم محصول کمک کند.

پیش بینی اینکه در آینده چه اتفاقی برای محصول می افتد دشوار است. پذیرش VR در حال رشد است و حضور از راه دور یک مورد استفاده قانع کننده برای گذراندن مدتی با دوستان خود در VR است. در حال حاضر، فناوری به اندازه کافی خوب است که شما را قادر می سازد آینده ای را که هنوز در راه است رویاپردازی کنید، اما نه کاملاً در سطحی که منطقی باشد. همه این چیزها می توانند تغییر کنند، و من معتقدم جالب ترین نکته از این محصول، تعهد کانن به آوردن کوکومو به بازار و قرار دادن آن در مقابل مشتریان است. این قطعا یکی از مواردی است که باید مراقب آن باشید – و اگر سخت افزار مورد نیاز را دارید، ارزش امتحان کردن با یک دوست را دارد.