مالک TikTok ByteDance یک راه اندازی سخت افزاری برتر واقعیت مجازی را خریداری می کند – TechCrunch

به نظر می رسد شرکت مادر TikTok ByteDance به دنبال فیس بوک تک نفره در هر کجا که می تواند باشد. پس از تصاحب گوگل بیشترین بارگیری برنامه رسانه های اجتماعی در جهان با TikTok ، ByteDance برای فانوس فیس بوک آماده می شود و سازنده هدست واقعیت مجازی خود به نام Pico را خریداری می کند.

این معامله که هفته گذشته توسط بلومبرگ گزارش شد ، روز دوشنبه توسط این شرکت تأیید شد ، اگرچه ByteDance برچسب قیمت این معامله را فاش نکرد. پیکو حدود 62 میلیون دلار سرمایه گذاری خطرناک از شرکت های چینی از جمله 37 میلیون دلار سری B در ماه مارس جمع آوری کرده بود. مانند Oculus ، آنها هم سخت افزار و هم نرم افزار را برای دستگاه های VR خود ایجاد می کنند. برخلاف Oculus ، آنها حضور چشمگیری در چین دارند. Pico ممکن است همان نام Oculus یا HTC را نداشته باشد ، اما این شرکت یک سازنده سخت افزار VR برتر است که به مخاطبان مصرف کننده در چین و مشتریان سازمانی در جهان غرب می فروشد.

با پیکو که خانه خود را در ByteDance پیدا کرده است ، دو بزرگترین مارک واقعیت مجازی جهان در حال حاضر در شرکت های رسانه های اجتماعی زندگی می کنند. از قضا ، به نظر می رسد بسیاری از مشتریان آمریکای شمالی این شرکت که طی این سالها با آنها چت کرده ام ، به دلیل خستگی عمومی داده های فیس بوک و مدلهای تجاری وابسته به تبلیغات که می ترسند Oculus در نهایت تبدیل شود ، حداقل تا حدی هدست Pico را بر روی سخت افزار Oculus انتخاب کرده اند. بخش بزرگتری از

بر هیچ کس پوشیده نیست که بازار واقعیت مجازی به کندی از بازار خارج شده است ، اما فیس بوک رد فناوری را که میلیاردها دلار را به اکوسیستمی می ریزد که در سال های اخیر سرمایه گذاران سنتی عمدتاً نسبت به آن بی علاقه بوده اند ، روشن کرده است.

بدون اطلاع از مفاهیم وسیع معامله (من در مورد آن می پرسم) ، تعیین این که آیا این لحظه برای احیای واقعیت مجازی یا نشانه دیگری از بازار قرارداد است ، لحظه ای است. آنچه به نظر من بیشتر می رسد این است که ByteDance در واقع علاقه مند به ایجاد یک نام تجاری VR مصرف کننده است و قصد دارد راه های فیس بوک را از نزدیک دنبال کند و از اشتباهات آنها درس بگیرد و از مشارکت آنها در اکوسیستم استفاده کند. این که آیا این شرکت تنها بر بازارهای مصرف در چین تمرکز می کند یا مشتریان سازمانی خود را در خارج از کشور دنبال می کند ، یک سوال بزرگ است که ByteDance باید به آن بپردازد.