لینک بیلدینگ را فراموش کنید، به کسب لینک فکر کنید

زمان آن رسیده است که درباره نحوه برخورد با بک لینک ها تجدید نظر کنیم.

در این مقاله، من توضیح خواهم داد که کسب لینک چیست، چرا ضروری است و انواع نتایجی که می توانید ایجاد کنید.

لینک سازی در مقابل کسب لینک

من بیش از 20 سال است که لینک می‌سازم و می‌توانم به شما بگویم که هرگز آسان‌تر نمی‌شود.

از تفنگ ساچمه ای تا نوشتن پست مهمان.

به عنوان یک صنعت، ما همان رویکردها را تکرار کرده‌ایم و شاهد کاهش بازدهی بوده‌ایم، یا بدتر از آن، از ما خواسته می‌شود که برای افزودن پیوند شما مقداری پول نقد برای هزینه‌های «مدیریت» تحویل دهیم.

این پیام از سوی کسانی که در سرزمین قدرت وب مستر هستند واضح است.

لینک = پول نقد

بازرگانان بک لینک به صورت دسته جمعی ظاهر شده اند تا از این روند سرمایه گذاری کنند و به عنوان فرد میانی، مذاکره کننده و سنگین تر عمل کنند.

چه مدت قبل از اینکه هوش مصنوعی مولد کل فرآیند شناسایی فرصت های پیوند، نوشتن پست های وبلاگ و حتی سایت های ایمیل را برای شما در دست بگیرد؟

لینک سازی وظیفه بزرگ بعدی هوش مصنوعی است که احتمالاً ارزش پیوند را در این فرآیند از دست می دهد.

درآمد لینک را وارد کنید

این ایده قدیمی که کسب و کار و محتوای شما بر اساس شایستگی و نه پول برای شما پیوند ایجاد می کند.

و کمربندهای ایمنی خود را ببندید زیرا درآمد لینک در راه است، و یا در کشتی هستید، یا عقب خواهید ماند.

در سال 2021، رند فیشکین، مدیرعامل Sparktoro پیشنهاد کرد که پیوندهای استنتاج شده جایگزین نمودار پیوند در آینده خواهند شد و گفت:

«اگر به یک آژانس سئو پول می‌دهید تا ماهیانه 50 لینک با کیفیت بالا برای شما به قیمت 5000 دلار دریافت کند و از پرداخت هزینه به آژانس روابط عمومی دیجیتال برای دریافت 10 بار اشاره در نشریات مربوطه با همان قیمت خودداری کنید، من استدلال می‌کنم که این کار را انجام می‌دهید. یک معامله بسیار نابخردانه.»

درک ایده پیوندهای استنتاجی ساده است.

اگر گوگل به اندازه کافی برای درک موجودیت ها خوب باشد، می تواند یک صفحه را بخزد و بفهمد که چه زمانی یک تجارت آنلاین مورد بحث قرار می گیرد.

البته، این بازی سئو را به “Upside Down” از Stranger Things تبدیل می کند.

از آنجایی که اخلاق باید این باشد که موضوع را ذکر کند، پیوندها ممکن است اتفاق بیفتند.

می توانم بشنوم که یک سئوی قدیمی با عصبانیت قهوه اش را بیرون می ریزد.

مطمئناً، همه ما پیوندها را دوست داریم، اما اگر آن‌ها جذاب باشند، نه ضروری، چه؟

آیا این رویکرد یک کسب و کار را برای ایجاد لینک تغییر نمی دهد؟


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


اگر بخواهم شعاری را برای سئو امسال مطرح کنم، این شعار «سریع حرکت کن، چیزهایی بساز».

محتوا ایجاد کنید.

داستان بسازید

ایجاد فرصت های پیوند

وقتی صحبت از درآمد لینک می شود، این چیزها هستند که اهمیت دارند.

اما ابتدا بیایید روش های کلاه قدیمی را زیر اتوبوس بیندازیم.

فراموش کردن در باره ایجاد محتوا و ترویج آن تا حد مرگ

این چیزی است که گوروها آموزش می دهند، و شایستگی هایی دارد. اگر ساعت‌ها صرف ایجاد یک محتوای خارق‌العاده می‌کنید، باید زمان بیشتری را برای تبلیغ آن صرف کنید.

و مطمئنا، این می تواند کار کند.

اما اشکالات قابل توجهی دارد. فقط به این دلیل که “راهنمای نهایی” شما ممکن است حیوانی از یک مقاله باشد، یک قانون اساسی را نادیده می گیرد.

مقاله کاملاً بر اساس اهداف رتبه بندی شما است.

تبلیغ شما بر اساس حواله “هی، من این را نوشتم، شاید شما هم خوشتان بیاید” است، به این امید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند، ذکر کنند، و حتی به آن لینک دهند.

مردم مشغول هستند. مردم به نفع خود هستند.

احتمال اینکه محتوای شما آنقدر خوب باشد که وارد سایت خود شوند و به شما بک لینک بدهند بسیار بعید است.

تئوری کار شما باید این باشد که حتی بهترین محتوا نادیده گرفته می شود.

فراموش کن ارسال مهمان برای پیوندها

من از طرفداران پست های مهمان هستم. این یک پست مهمان است.

پست مهمان به ایجاد شهرت برند کمک می کند.

اما برای لینک؟

بیا دیگه. مدتها پیش به ما گفته شده بود که یک فورک در آن نوع لینک بیلدینگ قرار دهیم زیرا “انجام شد”.

و با این حال، پست‌های مهمان هنوز هم برای اکثر آژانس‌ها و وب‌سایت‌های سئو بهترین روش پیوند هستند.

این ایده که یک پیوند در یک پست، که در تاریک ترین گوشه های یک وب سایت کم بازدید دفن شده است، ارزش کمی دارد، نباید شوکه کننده باشد.

اما ارسال پست مهمان آسان است.

“خوب، سئوی هوشمند، به ما بگویید چه چیزی بهتر است؟”

راه حل، طرز فکری است که کسب و کارها می توانند به راحتی با آن سازگار شوند.

“چگونه لینک به دست آوریم؟”

لینک سازی خودخواهانه است. شما به سراغ مدیران سایت می روید، روز آنها را قطع می کنید و با صدایی گولم می گویید.

«به محتوای ارزشمند من نگاه کنید. آن را می خواند؛ شما خواهد شد. او می خواهد که شما انجامش دهید. پیوندها به آن، ای وب مستر کوچولو حیله گر.”

جای تعجب نیست که مردم برای قرار دادن لینک درخواست پول می کنند.

درآمد لینک متفاوت است.

به گفتگو اضافه می کند.

استفاده از تخصص در یک تجارت و کمک به دیگران با آن تخصص است.

این در حال ایجاد داستان هایی از داده هایی است که مردم می خواهند درباره آنها بشنوند – نه اینکه محتوا را به گلو بفرستند.

آیا این رمانتیک است؟ شاید.

آیا این برای سئو موثر است؟ هک، آره

من نیازی به توضیح کامل موضوع EEAT ندارم.

اما اغلب اوقات، ما به این فکر نمی کنیم که چگونه این ساختمان انجام می شود.

شما EEAT را از طریق افکت شبکه می سازید.

  • به صورت آنلاین ذکر می کند.
  • پیوندها.
  • محتوای سایت شما
  • مطالب در سایت های دیگران

شما با سایر ویژگی های وب ارتباط برقرار می کنید.

اما کیفیت و سرعتی که این اتفاق می افتد همان جایی است که متخصصان وارد عمل می شوند.

  • ذکر در خواص وب معتبر.
  • لینک از وب سایت های معتبر
  • محتوای با کیفیت در سایت شما
  • محتوای با کیفیت در سایت های دیگران که تخصص شما را نشان می دهد.

مزایا واضح است:

  • رتبه بندی سریعتر
  • افزایش ترافیک.
  • ارجاعات ترافیکی
  • رشد برند.
  • قرار گرفتن در معرض مخاطب جدید.
  • رسیدن.

اما بیایید به مثالی از کسب لینک در طبیعت نگاه کنیم.

مثال کسب لینک

برای اینکه زمینه ای به این تصویر بدهم، یکی از مشتریان آژانس من یک وب سایت کد تخفیف است.

به طور معمول، این نوع سایت‌ها جذاب نیستند و ایجاد لینک‌ها دشوار نیست، و همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، باید به آن روش‌های سنتی تکیه کنید.

در اینجا آمده است که چگونه درآمد لینک با این کار مقابله می کند.

این تیم پست جالبی را در رسانه های اجتماعی در مورد عدم استفاده از کارت وفاداری سوپرمارکت توسط افراد زیر 18 سال مشاهده کردند.

نظر رسانه های اجتماعی

وقتی صحبت از درآمد لینک می شود، سرعت عمل اهمیت دارد.

با مشاهده این پست در رسانه های اجتماعی، تیم ما به سرعت از برند و تخصص مشتری خود با ارائه به خبرنگاران استفاده کرد.

نتیجه: بیش از 50 پیوند، ترافیک ارجاع به وب سایت مشتری و ذکر رسانه ها.

انتشارات

اما آیا انجام فالو مهم است؟

پیوندهای “Do-follow” (یعنی پیوندهای بدون ویژگی nofollow) یک بار بسیار محبوب بودند. امروزه آنها معمولا فریاد می زنند «خرید لینک».

این بدان معنا نیست که چنین پیوندهایی اتفاق نمی افتد. این کار را انجام می دهند و البته ارزش افزوده دارند.

اما هر سئوی نیمه مناسبی می‌تواند یک لینک پولی را از یکی که به طور طبیعی وجود دارد، تشخیص دهد، و اگر سئو بتواند، گوگل نیز می‌تواند.

در سال 2022، جان مولر از گوگل گفت:

“خب، این چیزی است که در آن تصور می‌کنم، در طول زمان، سنگینی پیوندها را تصور می‌کنم. در برخی مواقع، کمی کاهش می‌یابد زیرا ما نمی‌توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در چارچوب متن قرار می‌گیرد. کل وب. و تا حدودی، پیوندها همیشه چیزی هستند که ما به آن اهمیت می دهیم زیرا باید به نحوی صفحاتی را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه می توان یک صفحه را در وب بدون اشاره به آن پیدا کرد؟ “اما حدس من در طول زمان است. ، آنقدر مهم نیست که گاهی اوقات امروز است. من فکر می کنم در حال حاضر، این چیزی است که کمی تغییر کرده است.”

آن سال ۲۰۲۲ بود و گوگل با به‌روزرسانی‌ها در همه چیز، از هرزنامه‌های پیوند گرفته تا محتوا، به سرعت در حال حرکت است.

نتایج داده‌های ما نشان می‌دهد که پیوندهای do-follow قطعاً خوب هستند و باید وجود داشته باشند. اما لینک های بدون فالو بر وب سایت ها تأثیر می گذارند.

«بدون فالو» منجر به شهرت می شود، شهرت منجر به «دنبال کردن» می شود

بازدیدهای زیادی در پیوندهای nofollow وجود دارد که هیچ سیگنال رتبه بندی را به وب سایت ها منتقل نمی کنند.

داده‌های داخلی ما با این دیدگاه مخالف است، اما همچنین باید به خاطر داشته باشیم که پیوندهای nofollow در وب‌سایت‌های معتبر بیش از پیوندها اهمیت دارند.

این سایت ها در تجارت تولید ترافیک هستند و این به این معنی است که انسان های واقعی (آنها را به خاطر دارید؟) از صفحات وب بازدید می کنند.

این باعث کلیک بر روی وب سایت ها، جستجوها، مکالمات آنلاین، گفتگوها در انجمن ها، چت های گروهی، ایمیل ها، گفتگوهای تاریک اجتماعی و انسانی می شود.

این پیوندهای نوفالو در نهایت باعث شهرت طبیعی می‌شوند که به فالوهای ارگانیک ایجاد شده تبدیل می‌شوند.

شهرت همه چیز را آسان می کند.

یک خبر خوب می تواند محصولات را در یک روز به فروش برساند.

یک اینفلوئنسر اجتماعی می تواند با یک پست شما را مشهور کند.

و لینک ها و منشن ها، چه فالو شوند و چه نباشند، به شهرت کمک می کنند.

کسب درآمد از طریق لینک، بازی شهرت است.

این شروع ترافیک است و پیوندها مردم را به صحبت وا می دارد.

البته گزینه دیگر ارسال آن ایمیل ارتباطی است. و بله، زمان و مکانی برای آن وجود دارد.

اما آیا باید این مورد شما باشد؟

من اینطور فکر نمی کنم. شهرت را انتخاب کنید

کسب درآمد از لینک را انتخاب کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.