لوما 4.3 میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند تا مدل‌های سه‌بعدی را به آسانی تکان دادن تلفن همراه کند – TechCrunch

هنگام خرید آنلاین، احتمالاً با عکس هایی برخورد کرده اید که به دور خود می چرخند تا بتوانید یک محصول را از همه زوایا ببینید. این کار معمولاً با گرفتن تعدادی عکس از یک محصول از تمام زوایا و سپس پخش آنها مانند یک انیمیشن انجام می شود. Luma – که توسط مهندسانی که گروه AR و بینایی کامپیوتر اپل را ترک کردند، تأسیس شد – می‌خواهد همه اینها را متزلزل کند. این شرکت فناوری رندر عصبی جدیدی را توسعه داده است که امکان گرفتن تعداد کمی عکس برای تولید، سایه و رندر یک مدل سه بعدی عکس واقعی از یک محصول را فراهم می کند. امید این است که سرعت گرفتن چشمگیر عکاسی از محصول برای برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی پیشرفته را افزایش دهیم، اما همچنین تجربه کاربر از نگاه کردن به محصولات از هر زاویه را بهبود بخشیم. بهتر از همه، از آنجایی که تصویر گرفته شده یک تفسیر سه بعدی واقعی از صحنه است، می توان آن را از هر زاویه ای و همچنین به صورت سه بعدی با دو درگاه دید، از زوایای کمی متفاوت رندر کرد. به عبارت دیگر: شما می توانید یک تصویر سه بعدی از محصول مورد نظر خود را در یک هدست VR مشاهده کنید.

برای هر یک از ما که مدتی این فضا را دنبال کرده‌ایم، برای مدت طولانی استارت‌آپ‌هایی را دیده‌ایم که سعی می‌کنند با استفاده از دوربین‌های درجه یک مصرف‌کننده و فتوگرامتری ابتدایی، نمایش‌های سه‌بعدی انجام دهند. هشدار اسپویلر: هرگز به‌طور خاص عالی به نظر نمی‌رسید – اما با فناوری‌های جدید فرصت‌های جدیدی به وجود می‌آید، و اینجاست که Luma وارد می‌شود.

نمایشی از فناوری Luma که بر روی یک نمونه واقعی کار می کند. اعتبار تصویر: لوما

آنچه اکنون متفاوت است و چرا ما اکنون این کار را انجام می دهیم، به دلیل ظهور این ایده های رندر عصبی است. آنچه قبلاً اتفاق می‌افتاد و مردم با فتوگرامتری انجام می‌دهند این است که شما تعدادی عکس می‌گیرید، و سپس پردازش طولانی روی آن انجام می‌دهید، ابرهای نقطه‌ای دریافت می‌کنید و سپس سعی می‌کنید سه بعدی را از آن بازسازی کنید. در نهایت شما با یک مش مواجه می شوید – اما برای به دست آوردن یک تصویر سه بعدی با کیفیت، باید بتوانید مش های با کیفیت بالا را از داده های پر سر و صدا و در دنیای واقعی بسازید. آمیت جین، بنیانگذار Luma AI، توضیح می دهد که حتی امروز، این مشکل اساساً یک مشکل حل نشده باقی مانده است و به این نکته اشاره می کند که «رندر معکوس»، همانطور که در صنعت شناخته می شود. این شرکت تصمیم گرفت از زاویه دیگری به این موضوع بپردازد.

ما تصمیم گرفتیم فرض کنیم که نمی‌توانیم یک شبکه دقیق از یک ابر نقطه به دست آوریم و در عوض رویکرد متفاوتی در پیش گرفته‌ایم. اگر اطلاعات کاملی در مورد شکل یک جسم دارید – یعنی اگر معادله رندر را دارید – می توانید رندر مبتنی بر فیزیک (PBR) را انجام دهید. اما مسئله این است که چون ما از عکس ها شروع می کنیم، داده های کافی برای انجام آن نوع رندر نداریم. بنابراین ما به یک روش جدید برای انجام کارها رسیدیم. جین توضیح می‌دهد که ما 30 عکس از یک ماشین می‌گیریم، سپس 20 عکس را به شبکه عصبی نشان می‌دهیم. 10 عکس نهایی به عنوان “جمع چک” یا پاسخ به معادله استفاده می شود. اگر شبکه عصبی بتواند از 20 تصویر اصلی برای پیش بینی شکل ظاهری 10 تصویر آخر استفاده کند، این الگوریتم یک نمایش سه بعدی بسیار خوب از آیتمی که می خواهید ثبت کنید ایجاد کرده است.

همه اینها چیزهای عکاسی بسیار جالبی هستند، اما برنامه های کاربردی بسیار عمیقی در دنیای واقعی دارند. اگر شرکت به این نتیجه برسد، روشی که شما کالاهای فیزیکی را در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک جستجو می‌کنید هرگز یکسان نخواهد بود. عکس‌های محصول علاوه بر چرخش بر روی محور خود، می‌توانند زوم و حرکت مجازی از همه زوایا، از جمله زوایایی که عکس‌برداری نشده‌اند، داشته باشند.

دو تصویر بالا عکس‌هایی هستند که اساس مدل سه بعدی رندر شده توسط Luma را تشکیل می‌دهند. اعتبار تصویر: لوما

“همه می خواهند محصولات خود را به صورت سه بعدی نشان دهند، اما مشکل این است که شما باید هنرمندان سه بعدی را درگیر کنید تا وارد شوند و تنظیماتی را برای اشیاء اسکن شده انجام دهند. جین می گوید که این به این معنی است که رندرهای سه بعدی فقط برای محصولات سطح بالا و درجه یک در دسترس خواهند بود. فناوری Luma وعده تغییر آن را می دهد و هزینه ضبط و نمایش دارایی های سه بعدی را به ده ها دلار برای هر محصول کاهش می دهد، به جای صدها یا هزاران دلار در هر نمایش سه بعدی.

بنیانگذاران Luma، آمیت جین (مدیر عامل) و آلبرتو تایوتی (CTO). اعتبار تصویر: لوما

این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پخش‌کننده قابل جاسازی مشابه یوتیوب برای محصولات خود است تا به خرده‌فروشان این امکان را بدهد که تصاویر سه بعدی را در صفحات محصول جاسازی کنند.

Matrix Partners، South Park Commons، Amplify Partners، Andreas Klinger از RFC، Context Ventures، و همچنین مجموعه ای از سرمایه گذاران فرشته به این چشم انداز اعتقاد دارند و از این شرکت به میزان 4.3 میلیون دلار حمایت کردند. Matrix Partners دور را رهبری کرد.

آنتونیو رودریگز، شریک عمومی ماتریکس، گفت: «همه کسانی که زیر سنگ زندگی نمی‌کنند می‌دانند که الگوی محاسباتی بزرگ بعدی توسط 3 بعدی پشتیبانی می‌شود، اما تعداد کمی از افراد خارج از Luma می‌دانند که روش‌های کار فشرده و سفارشی برای جمع کردن محیط های سه بعدی آینده مقیاس نمی شوند. به همین راحتی باید بتوانم چیزهایم را به صورت سه بعدی درآورم، همانطور که عکس گرفتن و ضربه زدن به ارسال!”

این شرکت ویدیویی را با ما به اشتراک گذاشت تا به ما نشان دهد فناوری آن چه کاری می تواند انجام دهد: