قرارداد تسلا با هرتز مرز جدیدی را برای سازنده EV باز می کند – TechCrunch

غول اجاره خودرو هرتز با خبر این هفته مبنی بر خرید 100000 خودروی تسلا به قیمت 4.2 میلیارد دلار، قوی ترین سیگنال خود را به بازارها داد که از ورشکستگی نجات یافته است. هرتز دو روز بعد دوباره خبرساز شد و گفت که اوبر متعهد شده است تا نیمی از این سفارش را برای رانندگانش اجاره کند.

اما بزرگ‌ترین برنده این معامله ممکن است تسلا باشد – که می‌تواند از مزیت بازار اجاره‌ای و محدودیت‌های موجودی خود در بازار خودروسازان دیگر استفاده کند تا به طور بالقوه مجموعه‌ای از رانندگان کنجکاو خودروهای برقی را جذب کند.

ایوان دروری، تحلیلگر صنعت خودرو با Edmunds.com، توضیح داد که اولین چیزی که از آن بیرون می‌آید، مقیاس معامله است – تا به حال چیزی برای خودروهای الکتریکی ناشناخته است. “[Rental car companies] او گفت که خودروهای الکتریکی زیادی نمی خرند. “ما در مورد فروش سفارش عمده ناوگان سنتی صحبت نمی کنیم.” (Hertz، Enterprise Holdings و Avis Budget Group از افشای اینکه چه بخشی از ناوگان آنها الکتریکی است خودداری کردند.)

برای اینکه هرتز جلو برود و 100000 بخرد [Teslas]او اضافه کرد، اما علاوه بر آن، 50000 دستگاه برای رانندگان اوبر رزرو شده است – که پویایی کاملاً متفاوتی را با آنچه تاکنون از آژانس‌های اجاره دیده‌ایم ایجاد می‌کند.

فروش – که ظاهراً به قیمت برچسب بود، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت تایید کرد – همچنین نشانگر واضحی است که تسلا آماده است تا یک سفارش اصلی مدل 3 را تا پایان سال آینده انجام دهد. میشل کربس، تحلیلگر شرکت Cox Automotive گفت: در همین حال، خودروسازان سنتی ممکن است به خاطر تعداد زیادی از رزروهای EV برای مشتریان جدید معلق شوند. او گفت: «خودروسازان بر خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان تمرکز کرده‌اند، نه فروش به ناوگان خودروهای اجاره‌ای در طول همه‌گیری و متعاقب آن کمبود تراشه و موجودی وسایل نقلیه.

“قبل از خرید امتحان کنید” در مقیاس

نکته مثبت فقط پولی نیست. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2015 از Enterprise Holdings، شرکت مادر Enterprise Rent-A-Car، National Car Rental و Alamo Rent A Car، حدود 62 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تجربه اجاره مثبت با یک مدل خاص باعث شده که خودشان به فکر خرید آن باشند.

خودروهای برقی نتوانسته اند از این علاقه مصرف کننده بالقوه در بازار سنتی خودروهای اجاره ای بهره مند شوند. تا این لحظه، استارت‌آپ‌ها تا حد زیادی این شکاف را برای کسانی که به دنبال اجاره یک خودروی الکتریکی برای استراحت خود هستند، پر کرده‌اند. Nextmove و Future.rent در آلمان در اجاره فقط خودروهای برقی تخصص دارند، در حالی که در اینجا در بازار اجاره اتومبیل همتا به همتا در ایالات متحده، Turo ترکیبی از مدل های موتور احتراق الکتریکی و داخلی را ارائه می دهد.

تقاضا وجود دارد، حداقل با توجه به بازار اجاره همتا به همتا، تورو. به گفته این شرکت، تعداد تسلاهای فهرست شده برای اجاره در تورو طی پنج سال گذشته افزایش یافته است. در سال 2014، 67 تسلا در بازار تورو فهرست شده بود. تا کنون در سال 2021، این تعداد به 21599 افزایش یافته است. برای خودروهای برقی به طور کلی، برای همان دوره زمانی، این تعداد از 196 به 26956 افزایش یافت.

بسیاری از افرادی که خودروها را در تورو فهرست می‌کنند، گزارش می‌دهند که تسلاهای آن‌ها نه لزوماً برای سفر، بلکه برای رانندگی‌های آزمایشی طولانی‌تر اجاره می‌شوند. برای بسیاری از مردم، ساعتی است که شما در تسلا نشسته اید [for a test drive] یکی از سخنگویان تورو گفت که کافی نیست. «برخی از خریداران بالقوه اضطراب محدوده دارند و می‌خواهند تسلا را برای سفرهای طولانی مدت امتحان کنند. بسیاری از میزبانان ما به ما می گویند که مهمانان تسلاس را در تورو امتحان کرده اند، زیرا به نوعی می توانید آن را برای مدت طولانی مال خود بنامید.

کربس گفت: بازار اجاره تسلا در هرتز فقط به صاحبان تسلا در سفر نخواهد بود، بلکه مصرف کنندگانی که می خواهند یک تسلا را آزمایش کنند و احتمالاً مصرف کنندگان «کنجکاو EV» هستند.

او افزود: «این یک موقعیت بازاریابی عالی برای تسلا است که تبلیغات نمی‌خرد». درعوض، هرتز تبلیغات را با استفاده از تام بردی، قهرمان 7 بار سوپربول انجام می‌دهد – و تسلا کت‌تیل را سوار می‌کند. البته، در حالی که تسلا از تبلیغات سنتی برای فروش وسایل نقلیه خود استفاده نمی کند، شایان ذکر است که ماسک 54 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و نشان داده است که در حفظ نام خود (و نام شرکتش) در مطبوعات مهارت دارد.

دروری همچنین خاطرنشان کرد که خودروسازان اغلب قصد دارند از آژانس‌های خودروی اجاره‌ای به‌عنوان بازوهای بازاریابی برای پیشبرد وسایل نقلیه خود استفاده کنند. بنابراین برای تسلا، این به یک مرکز تست درایو تبدیل می‌شود.»

خطر سوگیری ضد اجاره

البته ناهار رایگان وجود ندارد. دروری گفت، خطر اصلی برای تسلا در صورتی است که مدل 3 طعمه این تصور شود که وسایل نقلیه اجاره ای و احتمالاً وسایل نقلیه ای که برای سواری اوبر استفاده می شوند، ارزش کمتری نسبت به خودروهای غیراجاره ای دارند. «آیا انگ اجاره به آنها خواهد چسبید؟ یا این [deal] آیا می‌خواهد آن را کنار بگذارد؟»

هرتز گفته است که “تجربه اجاره ممتاز و متمایز” را برای خودروهای الکتریکی تسلا ارائه می دهد و قیمت اجاره با بخش لوکس موجود هرتز قابل مقایسه خواهد بود، که نشان می دهد این شرکت می تواند انجمن های برتر خود را حفظ کند. تسلاهایی که از طریق Uber رزرو می‌شوند به Uber Black، سرویس ممتاز آن محدود نخواهد شد. آنها همچنین برای کسانی که از طریق UberX رزرو می کنند در دسترس خواهند بود.

در صورت افزایش حجم تسلا در ناوگان اجاره ای، در نهایت ممکن است خطری برای تسلا در بازار دست دوم وجود داشته باشد. طبق گزارشی از Edmunds در سال 2017، اتومبیل‌های دست دومی که از ناوگان اجاره‌ای می‌آمدند، 9 درصد کمتر در بازار دست دوم فروخته می‌شدند. این برای تسلا اهمیت دارد زیرا این 100000 دستگاه مدل 3 فروخته شده به هرتز در نهایت به حراجی (یا در کاروانا، از طریق قرارداد جدید با هرتز) ختم می‌شود و خودروساز ممکن است خطر اشباع بازار خودروهای دست دوم و کاهش ارزش برند خود یا آن مدل خاص را به خطر بیندازد. . این سفارش واحد احتمالاً واحدهای کافی برای تحقق آن نخواهد بود، اما با این وجود، پویایی جدیدی را بین تسلا مدل 3 و بازار خودروهای دست دوم معرفی می‌کند که قبلاً وجود نداشت.

صرف نظر از میزان استقبال مردمی، احتمالاً در آینده شاهد معاملات مشابهی برای سفارشات در سطح ناوگان برای خودروهای برقی بیشتری خواهیم بود، به خصوص که خودروسازان بزرگ حجم تولید را در بخش‌های غیر سدان، مانند کامیون‌ها و شاسی‌بلندها افزایش می‌دهند.