علیرغم ادعاهای ماسک، تبلیغ‌کنندگان به کندی به توییتر باز می‌گردند

به نظر می رسد بازیابی درآمد تبلیغاتی توییتر کندتر از آن چیزی است که مالک آن، ایلان ماسک، اوایل این هفته در مصاحبه با بی بی سی ادعا کرد. داده‌های شرکت‌های تحقیقاتی Sensor Tower و Insider Intelligence و همچنین اظهارات چندین شرکت نشان می‌دهد که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم عجله نمی‌کنند.

هزینه تبلیغات تقریباً 20٪ کاهش یافته است. 50 تبلیغ کننده برتر توییتر در مجموع 83 میلیون دلار در دو ماه گذشته خرج کردند که نسبت به 102 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. Insider Intelligence همچنین پیش بینی خود را برای درآمد جهانی تبلیغات توییتر در سال جاری 37 درصد کاهش داده و به 2.98 میلیارد دلار رسانده است که نشان دهنده کاهش 28 درصدی از درآمد تبلیغاتی 2022 آن 4.14 میلیارد دلار است.

ترساندن برندهای بزرگ قبل از خرید توییتر توسط ماسک در اواخر اکتبر، برندهای بزرگی مانند Mondelez International، Unilever و Coca-Cola جزو 10 تبلیغ‌کننده برتر این پلتفرم بودند. با این حال، طبق سنسور تاور، این شرکت‌ها دیگر در فهرست 50 تبلیغ‌کننده برتر در دو ماه گذشته قرار ندارند. مدیرعامل موندلز، دیرک ون د پوت، قبلاً به نگرانی‌هایی درباره قرار گرفتن تبلیغات آنها در کنار «پیام‌های اشتباه»، از جمله سخنان نفرت، اشاره کرده بود.

برخی از تبلیغ‌کنندگان، از جمله AT&T، Volkswagen، Stellantis و Mars تأیید کرده‌اند که تبلیغات را در این پلتفرم از سر نگرفته‌اند. چندین مورد دیگر مانند Merck & Co، Google، Kellogg، و Meta Platforms به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد هزینه‌های تبلیغات خود پاسخ نداده‌اند.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Similarweb، پورتال تبلیغاتی توییتر نیز در ماه مارس نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش 18.7 درصدی در ترافیک وب را تجربه کرد. این شرکت افزود که تجارت تبلیغات توییتر در حال “فرسایش” است و محصول اشتراکی آن، توییتر آبی، موفقیت متوسطی دارد.

این پلتفرم در زمانی که شرکت‌ها به دلیل نگرانی‌های اقتصادی در حال کاهش یا ارزیابی مجدد هزینه‌های تبلیغاتی خود هستند، با چالش اضافی رقابت برای بودجه بازاریابی برندها مواجه است. انبرگ خاطرنشان کرد که تبلیغ‌کنندگان بر روی پلتفرم‌هایی تمرکز می‌کنند که می‌توانند بالاترین بازگشت سرمایه را ارائه دهند و توییتر این پلتفرم نبوده است.

تو عمیق تر کل مقاله رویترز را اینجا مرور کنید.

چرا ما اهمیت می دهیم. توییتر هنوز یک پلتفرم محبوب با میلیون ها کاربر است که پتانسیلی برای کمپین های تبلیغاتی هدفمند و تعامل با مخاطبان گسترده ارائه می دهد.

با این حال، آنها باید خطرات مرتبط با جنجال‌های اخیر پلتفرم، تغییرات مدیریت تحت مالکیت ایلان ماسک و کاهش کلی درآمد تبلیغات را بسنجید. برندها باید آگاهانه و آگاهانه تصمیم بگیرند که آیا در تبلیغات توییتر سرمایه گذاری کنند یا بودجه بازاریابی خود را به پلتفرم هایی با بازده سرمایه گذاری بالاتر و بحث و جدل کمتر اختصاص دهند.