صاحبان خودروهای برقی در تگزاس با هزینه سالانه 200 دلار روبرو هستند

ایالت ها بیش از یک قرن است که از رانندگان در پمپ مالیات مالیات می گیرند. با این حال، وقتی خودروهای برقی جایگاه خود را به دست می‌آورند، چه اتفاقی می‌افتد وقتی مردم به طور کلی سوخت‌گیری را متوقف کنند؟

قانونگذاران ایالتی به طور فزاینده ای هزینه های سالانه را برای دارندگان خودروهای برقی تحمیل می کنند و استدلال می کنند که آنها باید پرداخت کنند زیرا هنوز برای رفت و آمد به زیرساخت های عمومی متکی هستند. تگزاس در مسیر تبدیل شدن به آخرین ایالتی است که چنین مالیاتی وضع می کند، پس از ده ها کشور دیگر از جمله جورجیا، میشیگان و اوهایو.

سنای تگزاس در پایان ماه مارس قانون SB 505 را تصویب کرد. این هفته، مجلس ایالتی لایحه مشابهی را تصویب کرد و آن را به میز فرماندار گرگ ابوت فرستاد. آخرین نسخه این لایحه، هزینه ثبت نام سالانه 200 دلاری را برای خودروهای برقی، به استثنای «وسایل نقلیه برقی محله» و همچنین خودروها، موتورسیکلت ها و موتورسیکلت ها در نظر گرفته است. در این لایحه آمده است که هزینه های ناشی از آن “باید به اعتبار صندوق بزرگراه دولتی واریز شود.”

اگرچه تگزاس مطمئناً در پیشبرد چنین لایحه ای تنها نیست، هزینه 200 دلاری آن در سطح بالایی قرار دارد و فقط با جورجیا مطابقت دارد. کلرادو ایالتی با کمترین هزینه EV (به استثنای ایالت هایی که هیچ هزینه ای ندارند)، با 50 دلار در سال است.

لوک متزگر، مدیر محیط زیست تگزاس، در بیانیه‌ای علیه این لایحه در بیانیه‌ای به رسانه محلی KRLD، استدلال کرد که هزینه ۲۰۰ دلاری مجازات است و «خرید این وسایل نقلیه تمیز را برای تگزاسی‌ها سخت‌تر می‌کند که برای کاهش آلودگی هوا در تگزاس بسیار حیاتی هستند».

قیمت خودروهای برقی هنوز برای بسیاری از آمریکایی ها دور از دسترس است. در سپتامبر 2022، میانگین قیمت خودروهای برقی 65291 دلار در مقابل 48094 دلار برای خودروهای گازسوز به ازای هر شرکت خودروسازی کاکس بود.