سهام پرندگان با انتشار اخبار مربوط به تقسیم معکوس سهام، 11 درصد کاهش یافت

پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که تقسیم معکوس سهام را منتشر خواهد کرد، قیمت سهام شرکت میکروموبیلیت مشترک Bird در معاملات پس از ساعت کاری 10.8 درصد یا حدود دو سنت کاهش یافت. این اقدام تلاش پرنده برای بازگشت به انطباق با بورس اوراق بهادار نیویورک پس از دریافت اخطار خروج از فهرست به دلیل معاملات بسیار پایین است.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر شد که Bird درآمدهای ضعیف سه ماهه اول خود را گزارش کرد که در آن شرکت کاهش درآمد و تعداد سواری را ثبت کرد. برد توانست هزینه‌ها را کاهش دهد، اما برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران که شرکت اسکوتر می‌تواند به سودآوری دست یابد، کافی نبود.

NYSE برای اولین بار در ژوئن گذشته پس از اینکه قیمت سهام آن در طی 30 روز معاملاتی متوالی زیر 1 دلار معامله شد، اخطاریه خروج از فهرست را صادر کرد. با وجود انبوهی از اقدامات کاهش هزینه – از جمله کنار گذاشتن خطوط تجاری، اخراج کارکنان، بازسازی ساختار اجرایی و ترک ده‌ها بازار بی‌سود – Bird نتوانسته است قیمت سهام خود را به محدوده مطابقت بازگرداند.

شین تورچیانا، مدیر عامل برد، در مصاحبه ای گفت: “ما پیام را به وضوح از سهامداران خود شنیده ایم، تقسیم معکوس فرصت های ما را برای جذب سرمایه گذاران افزایش می دهد زیرا ما همچنان بر هدف خود برای تولید پول نقد به عنوان یک تجارت در سال 2023 متمرکز هستیم.” بیانیه.

سهام پرنده روز پنجشنبه با 0.11 دلار بسته شد. هنگامی که بازارها روز جمعه باز می شوند، Bird معاملات را بر اساس تقسیم بندی تعدیل شده 1/25 آغاز می کند.

تا 1 می، حدود 286.8 میلیون سهم سهام عادی کلاس A و 34.5 میلیون سهم از سهام عادی کلاس X وجود داشت. پس از تقسیم معکوس سهام، Bird حدود 11.5 میلیون سهم کلاس A و حدود 1.4 میلیون سهم کلاس X خواهد داشت.

Micromobility.com، که قبلاً به عنوان Helbiz شناخته می شد، تنها شرکت سهامی میکروموبیلتی است که سهام عمومی آن است. در اواخر ماه مارس، این شرکت همچنین یک تقسیم معکوس سهام را با نسبت 1/50 انجام داد تا تلاشی برای مطابقت با حداقل پیشنهاد قیمت 1 دلاری نزدک انجام دهد. همچنین در این زمان بود که این شرکت به Micromobility.com تغییر نام داد.

در 30 مارس، سهام هلبیز در 0.12 دلار بسته شد. هنگامی که روز بعد تحت عنوان جدید “MCOM” باز شد، با قیمت 3.66 دلار معامله شد.

در روز پنجشنبه، MCOM با 0.55 دلار بسته شد که تقریباً 85 درصد کاهش در بازه زمانی کمتر از دو ماه داشت.

امیدواریم به خاطر Bird، ورشکستگی Micromobility.com شاخصی برای عملکرد سهام آن پس از این تقسیم معکوس سهام نباشد.