سرمایه جدید 30 میلیون دلاری AI2 Incubator در استارت‌آپ‌های اولیه هوش مصنوعی سه برابر می‌شود

دنیای استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی ممکن است روز به روز داغ‌تر شود، اما یک تفاوت بین آن‌ها وجود دارد استارت آپی که از هوش مصنوعی استفاده می کند و اولین استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی – و موسسه آلن برای هوش مصنوعی به پرورش این دومی در انکوباتور AI2 خود افتخار می کند. صندوق 10 میلیون دلاری قبلی آنها به قدری خوب عمل کرد که حامیان بازگشته اند و خزانه را سه بار پر کرده اند.

21 شرکت از سال 2017 از انکوباتور عبور کرده اند و حدود 160 میلیون دلار سرمایه گذاری بیشتر و حداقل یک خرید عمده را جذب کرده اند: XNOR، یک ابزار شتاب و کارایی هوش مصنوعی که متعاقباً (و من دوست دارم به عنوان یک پیامد مستقیم پوشش TC فکر کنم) قطع شد. توسط اپل با قیمت حدود 200 میلیون دلار.

موفقیت XNOR به تنهایی احتمالاً این صندوق دوم را بیش از حد توجیه می کرد، اما AI2 در یافتن شرکت های جالب با بنیانگذاران فنی که به دنبال بازارهای کم ارزش هستند مهارت دارد. دو تا از ذهن من: WellSaid خیلی زود وارد صدای مصنوعی به عنوان یک سرویس شد، و Blue Canoe از ML برای کمک به مردم برای کار روی لهجه های خود در زبان های خارجی استفاده می کند.

ما در یک لحظه بسیار هیجان‌انگیز در دنیای هوش مصنوعی هستیم، اما درس این است که در مواجهه با هیاهوی فوق‌العاده آرام باشیم و عمل‌گرا بمانیم. جیکوب کولکر، مدیر عامل این سازمان گفت: نوشیدن مقداری کول اید بسیار آسان است. ما همچنان بر طبل اصول اولیه استارت‌آپ می‌کوبیم: حل مشکلات واقعی، ایجاد تجربیات واقعی، قرار دادن قدرت آتش در تیم و ایجاد یک استراتژی بازاریابی، و ما این کار را با افراد فنی فوق‌العاده با استعداد انجام می‌دهیم.

مهارت فنی بنیانگذاران آنها یک حرکت عمدی از سوی انکوباتور و به طور کلی در AI2 است.

ما به‌ویژه به دنبال بنیان‌گذاران فنی هستیم، زیرا آنها ممکن است نیاز داشته باشند نسخه خود را از یک مدل بسازند یا یک میلیون مدل سفارشی را به جای یک مدل بزرگ اجرا کنند. اورن اتزیونی، مدیر فنی AI2 می‌گوید: «تیم AI2، اساساً 50 درصد مدیریت ما بسیار فنی است.»

این تیم مراقب بود که تاکید کند که هدف تولید یک رقیب اسب تیره برای شرکت‌ها و مدل‌های بزرگ نیست، و نه صرفاً بهره‌برداری از جنون تغذیه‌ای پیرامون هوش مصنوعی در حال حاضر در پی محبوبیت تاریخی ChatGPT.

اتزیونی گفت: «بسیاری از شرکت‌ها در حال ساخت بازی‌های بازاریابی بر روی مدل‌های OpenAI هستند، اما شما باید بیشتر از گذاشتن رژ لب روی یک API انجام دهید. و ما در تلاش نیستیم که یک مدل زبانی بهتر از OpenAI بسازیم – اجازه دهید شرکت های چند میلیارد دلاری این کار را انجام دهند. اما اگر بتوانم مدلی بسازم که برای حسابداری یا سخنرانی عمومی تنظیم شده باشد، چه؟ ما فضاهای بزرگ، مشکلات جهانی را می بینیم که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، OpenAI برای آن کار نمی کند، و جایی که کسی می تواند یک شرکت بزرگ بسازد.

وو ها، مدیر فنی AI2 نیز گفت: «ما کارآفرینان خود را تشویق می‌کنیم تا با سرعت بیشتری حرکت کنند، با بهره‌گیری از بادهای دنباله‌دار، سریع‌تر حرکت کنند و سریع‌تر سرمایه‌شان را جمع‌آوری کنند، زیرا رقبا ساکت نیستند. مستقر شدن برای مدت طولانی موج‌های اخیر پیشرفت‌های هوش مصنوعی از نظر پتانسیل‌های آینده هیجان‌انگیزتر است: بازارها و فرصت‌های جدید بیشتری در دو سال آینده ایجاد خواهند شد و هیچ سازمانی بر آن تسلط نخواهد داشت.

کولکر Comwave را به عنوان نمونه ای از هوش مصنوعی معرفی کرد که شرکت های بزرگ حتی از آن آگاه نیستند، چه رسد به اینکه آن را به عنوان یک فرصت تجاری دنبال کنند: فرسودگی شغلی پرستاران. به خصوص در چند سال اخیر، پرستاران با نرخ های بسیار بالاتر از حد معمول ترک کرده اند و بخشی از آن ناتوانی در سطح بیمارستان در مدیریت هوشمندانه حجم کار کارکنان است. هدف Comwave ارائه هشدارهای اولیه برای این موضوع است، اما اتزیونی اذعان کرد که “هیچ کس قرار نیست یک دسته از هوش مصنوعی را با ایمان خریداری کند.”

بنابراین انکوباتور شرکت را از طریق مجموعه مطالعات، گواهینامه‌ها و مطالعات آزمایشی که هر ارائه‌دهنده نرم‌افزار پزشکی به آن نیاز دارد، مراقبت کرده است. AI2 یک شبکه قوی دارد – یکی از مهم ترین جنبه های هر برنامه ای – و این یک پایگاه دانش خوب برای مسائل خاردار مانند ورود به یک بازار تنظیم شده یا از نظر فنی محافظه کارانه فراهم می کند.

در حال حاضر AI2 انکوباتور درصدد است (و فراتر از) نرخ عبور از پنج شرکت در سال باشد، اگرچه همانطور که هاا بیان کرد، “با صندوق جدید، ما توانایی استقرار در مقیاس بزرگتر را داریم.” با این حال، تیم نیازی به گسترش فراتر از شرکت‌های اولیه نمی‌داند: تخصص آنها در مراحل اولیه است و البته دورهای A کمی گران‌تر هستند. 30 میلیون دلار پول زیادی است، اما وقتی شرکت‌های هوش مصنوعی هر چند ماه یکبار صدها میلیون پول جمع‌آوری می‌کنند… احتمالاً بهتر است به آنچه می‌دانید پایبند باشید.

این صندوق توسط Madrona، Sequoia Capital، Vinod Khosla، Evergreen Ventures، و “سایر LP های برجسته” حمایت می شد. میدونی کی هستی!