سازنده خودروهای برقی Rivian در سه ماهه اول زیان خود را کاهش داد و درآمد را شکست داد

Rivian ممکن است همچنان از طریق پول نقد مصرف کند، اما با کاهش هزینه‌های این خودروساز، خودروهای برقی خود را بیشتر می‌فروشد، توانست ضرر و زیان را کاهش دهد و درآمد بیشتری ایجاد کند.

ریوین روز سه‌شنبه ۶۶۱ میلیون دلار درآمد در سه‌ماهه اول گزارش داد که تقریباً هفت برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، زمانی که با محدودیت‌های عرضه و مشکلات تولید مواجه بود که تحویل را محدود کرد. درآمد سه ماهه اول این شرکت با تحویل 7946 وسیله نقلیه در مقایسه با 1227 وسیله نقلیه که در سه ماهه اول سال 2022 به مشتریان تحویل داده بود، تامین شد.

با این حال، درآمد نسبت به سه ماهه چهارم که Rivian 663 میلیون دلار از فروش به دست آورد، کاهش یافت. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که خط تولید ون تجاری خود برای بخش قابل توجهی از سه ماهه تعطیل بود زیرا موتور Enduro و فناوری باتری‌های لیتیوم-آهن فسفات خود را در فرآیند تولید ون تجاری معرفی کرد.

این شرکت گفت: “ما انتظار داریم که همچنان شاهد اختلاف بین حجم تولید و تحویل باشیم، زیرا ما امکانات تولید خود را افزایش می دهیم.”

سهام Rivian در معاملات پس از بازار 5 درصد رشد کرد و به 14.57 دلار رسید زیرا سرمایه گذاران به شکست درآمد پاسخ مثبت دادند. تحلیلگرانی که در نظرسنجی یاهو فاینانس شرکت کردند، میانگین درآمد سه ماهه اول را 652 میلیون دلار پیش بینی کردند.

زیان خالص شرکت نیز نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است. ریوین زیان خالص 1.35 میلیارد دلاری یا 1.45 دلاری به ازای هر سهم را در سه ماهه اول گزارش کرد که نسبت به زیان 1.59 میلیارد دلاری، 1.77 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه اول 2022 کمتر است. بر اساس تعدیل، این شرکت در اولین سال زیان 1.06 میلیارد دلاری گزارش کرد. سه ماهه، کمی کمتر از زیان 1.14 میلیارد دلاری در مدت مشابه سال گذشته است.

این شرکت نزدیک به 12 میلیارد دلار پول نقد و معادل نقدی دارد.

علیرغم جهت گیری مثبت نتایج سه ماهه اول، شبح محدودیت های زنجیره تامین همچنان بر شرکت فشار می آورد. ریوین در نامه سه ماهه اول خود به سهامداران گفت که زنجیره تامین همچنان عامل محدود کننده اصلی تولید تسهیلات عادی آن خواهد بود. این شرکت گفت که در حال کار بر روی تغییرات طراحی مهندسی جدید و سایر فناوری‌هایی است که در نیمه دوم سال برای کمک به کاهش این محدودیت‌ها ارائه خواهند شد.

این شرکت همچنان به هدف تولید 50000 خودروی خود در سال 2023 ادامه می دهد، حتی با وجود مشکلات زنجیره تامین. (ریویان پیش بینی تولید خود را در اوایل سال جاری افزایش داد). این رقم، در حالی که دو برابر تولید آن در سال 2022 است، هنوز بسیار کمتر از ظرفیت سالانه کارخانه نرمال، ایلینویز است. ریوین گفته است که کارخانه ایلینویز در صورت راه اندازی کامل قادر به تولید سالانه 150000 خودروی برقی خواهد بود و برنامه هایی برای افزایش آن به 200000 دستگاه خواهد داشت.

این شرکت همچنین تاکید کرد که انتظار دارد در سال 2023 زیان خالص 4.3 میلیارد دلاری و 2 میلیارد دلاری مخارج سرمایه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل Rivian، RJ Scaringe، پیشرفت شرکت را برجسته کرد و به ادامه رمپ در تولید شاسی‌بلند R1S و کامیون R1T، ادغام موتور Enduro و بسته‌های باتری LFP و بهبود بهره‌وری اشاره کرد.

او در بیانیه ای آماده شده گفت: «اولویت های اصلی ما برای سال 2023 بدون تغییر است. «تیم همچنان بر افزایش تولید، کاهش هزینه ها، توسعه پلت فرم R2 و فناوری های آینده و ارائه یک تجربه مشتری پایانی فوق العاده متمرکز است. تولید در سه ماهه اول مطابق با انتظارات ما بود و در نتیجه ما چشم انداز تولید خود را برای سال 50,000 واحد تأیید می کنیم.

ریوین 283 میلیون دلار مخارج سرمایه ای را گزارش کرد که یک سوم کمتر از 418 میلیون دلاری است که در سه ماهه اول سال 2022 هزینه کرده است. این شرکت گفت که هزینه های سرمایه ای در سال گذشته به دلیل هزینه های تجهیزات و ساخت و ساز در مراحل اولیه رمپ تولید در نرمال بیشتر بوده است. ، کارخانه ایلینوی.