دور تخمینی 9 میلیون دلاری Pudgy Penguin می تواند نشان دهنده رشد صنعت NFT باشد

بازگشت شما را به … خوش آمد می گوییم واکنش زنجیره ای.

اوایل این هفته، Pudgy Penguins، یک مجموعه NFT که به عنوان یک شرکت IP web3 نیز فعالیت می کند، 9 میلیون دلار برای دور اولیه خود جمع آوری کرد.

چرا این مهم است؟

Pudgy Penguins اولین شرکت یا مجموعه ای با تمرکز بر NFT نیست که پول جمع آوری کرده است. با این حال، دور اولیه آن نشانه دیگری از زیربخش دارایی های دیجیتال در حال رشد است و اینکه چگونه پروژه هایی که به ظاهر به عنوان مجموعه ای از تصاویر نمایه (PFP) تفسیر می شوند، می توانند به چیزی بیشتر تبدیل شوند.

برای زمینه: سپتامبر گذشته، Doodles 54 میلیون دلار با ارزش 704 میلیون دلار جذب کرد در دوری که توسط بنیانگذار Reddit، شرکت VC Seven Seven Six، الکسیس اوهانیان، رهبری شد. و در مارس 2022، Yuga Labs، شرکتی که در پشت سه مجموعه NFT با چیپ آبی قرار دارد، 450 میلیون دلار با ارزش 4 میلیارد دلاری جمع آوری کرد.

پنگوئن های پودگی که منو یاد باشگاه پنگوئن میندازه، در سال 2021 راه اندازی شد و توسط کارآفرین مستقر در لس آنجلس و علاقه مندان به وب 3 خریداری شد. لوکا نتز در آوریل 2022. از آن زمان، از 8888 NFT به مجموعه‌ای از محصولات و تجربیات واقعی گسترش یافته است که رویدادهای زنده، کالاهای فیزیکی و فرصت‌های صدور مجوز را برای صاحبان مجموعه فراهم می‌کند.

دور این مجموعه توسط 1kx، یک شرکت سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه، رهبری می‌شد و شرکت Big Brain Holdings، Kronos Research، بنیانگذاران LayerZero Labs، Old Fashion Research و CRIT Ventures را شاهد بودیم. این وجوه برای افزایش مالکیت معنوی، تیم آن و “افزایش پیشنهادات” برای جامعه استفاده خواهد شد.

در حال حاضر، Pudgy Penguins جایگاه 21 را از نظر حجم فروش NFT در تمام زنجیره‌ها دارد. طبق داده‌های CryptoSlam، این مجموعه بیش از 252 میلیون دلار فروش مادام‌العمر داشته است و در 30 روز گذشته، 4.2 میلیون دلار فروش داشته است که در این بازه زمانی 102 درصد افزایش داشته است.

طبق وب سایت آن، از 8888 NFT، تنها 566 یا 6.4 درصد برای فروش فهرست شده است. قیمت کف یا پایین ترین قیمت فروش برای پنگوئن پودگی حدود 4.18 اتر یا 7700 دلار با قیمت های فعلی است. گران‌ترین آن در حال حاضر با قیمت 900 اتر یا 1.6 میلیون دلار فهرست شده است، حتی اگر دو سال پیش به قیمت 0.009 اتر یا حدود 16 دلار فروخته شد.

در آینده، Pudgy Penguins و دیگر مجموعه‌های بزرگ NFT می‌توانند به عنوان رهبرانی عمل کنند که راه را برای حرکت‌های مالکیت معنوی بزرگ‌تر در زیربخش هموار می‌کنند. این پروژه‌ها فقط از طریق فروش درآمدزایی نمی‌کنند، بلکه از طریق سرمایه‌گذاران نیز کسب درآمد می‌کنند. و با آن، می تواند یک اثر گلوله برفی وجود داشته باشد (بدون جناس).

این هفته در وب 3

تنسور در حال صعود به بالای قطب توتم بازار Solana NFT است (TC+)

تنها دو ماه پیش، پلتفرم معاملاتی NFT Tensor 3 میلیون دلار در یک دور اولیه جمع آوری کرد. به سرعت به امروز می رسد و نزدیک است موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار NFT مبتنی بر Solana بر اساس سهم بازار بازیابد. این پلتفرم یک نسخه بتا خصوصی را در ژوئن 2022 راه اندازی کرد و در ماه بعد به روی عموم باز شد. ایلجا مویسجوس، یکی از بنیانگذاران، گفت که در ماه مارس، بیش از 30000 کاربر فعال ماهانه داشت و تا آوریل، MAU آن حدود 317 درصد افزایش یافت و به بیش از 125،000 رسید.

کریپتو برای ایجاد مدل‌های نظارتی بهتر به یک دید جهانی نیاز دارد (TC+)

صنعت کریپتو به طور فزاینده‌ای نگران است که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده به شدت بر این فضا فشار می‌آورند. به طور قابل پیش‌بینی، این امر باعث می‌شود که شرکت‌های موجود در فضا به مناطقی نگاه کنند که دستورالعمل‌های واضح‌تری دارند، و به نظر می‌رسد درسی‌هایی وجود دارد که صنعت و تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان می‌توانند از نگاه کردن به فراتر از مرزهای خود بیاموزند.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX به دنبال رد اکثر اتهامات ایالات متحده علیه خود است

بر اساس اسناد دادگاه، مدیر عامل و بنیانگذار سابق FTX، سام بنکمن-فرید، درخواست مقدماتی برای رد 10 مورد از 13 اتهام علیه وی ارائه کرده است. در پرونده روز دوشنبه، وکلای بانکمن-فرید از شرکت حقوقی کوهن و گرسر به دنبال رد توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم و اتهامات کلاهبرداری بانکی هستند. وکلا همچنین به دنبال رد چند اتهام دیگر از جمله اتهامات رشوه و مشارکت سیاسی هستند. با این حال، وکلای او به سه اتهام اعتراض نکردند: تبانی برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار، کلاهبرداری اوراق بهادار و تبانی برای ارتکاب پولشویی.

یکی از بنیانگذاران Arbitrum تصمیم DAO را در مورد نمایشنامه رای دهندگان به عنوان ” گواهی بر عدم تمرکز” می داند (TC+)

کمی بیش از یک ماه از درام بنیاد آربیتروم می گذرد، جایی که این بنیاد بدون تایید جامعه، وجوهی را از Arbitrum DAO منتقل کرد که باعث سر و صدا شد. اما اگر از استیون گلدفدر، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های آف‌چین بپرسید، این اشتباه تنها یکی از مراحل اولیه سفر به سمت تمرکززدایی بود.

مسترکارت، پی پال و رابینهود عمیق‌تر به ارزهای رمزنگاری‌شده فرو می‌روند که صنعت «وعده» را نشان می‌دهد (TC+)

همانطور که بازار کریپتو در مسیر رکود قرار می گیرد، پول ورودی و کاربران بیشتری می توانند به آن کمک کنند تا از طوفان عبور کند. اما در حال حاضر، گاهی اوقات برای افراد غیرمجاز ورود به رمزنگاری چالش برانگیز است. درک هزینه های بنزین و کیف پول ها شهودی نیست، و پیچیدگی درک شده که در حال حاضر فضا را احاطه کرده است نیز کمکی نمی کند. وب 3 برای کمک به پذیرش کاربر و جریان ورودی سرمایه در نتیجه، به رمپ های درون و برون نرم تری نیاز دارد تا خرید و تعامل با بلاک چین ها را آسان تر کند. ارائه‌دهندگان مورد اعتماد با مخاطبان اصلی موجود شرط می‌بندند که می‌توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند.

سرمایه گذاران خوشحال می شوند زیرا Coinbase انتظارات Q1 را شکست می دهد (TC+)

Coinbase نتایج مالی سه ماهه اول سال 2023 خود را گزارش کرد که به خوبی انتظارات را شکست داد. در سه ماه اول سال، صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده درآمد خالص 736 میلیون دلاری، زیان خالص 79 میلیون دلاری و 284 میلیون دلار EBITDA تعدیل شده ایجاد کرد. تحلیلگران انتظار داشتند در سه ماهه اول 655 میلیون دلار درآمد به مراتب کمتر و ضرر بیشتری از شرکت وارد کند. در معاملات بعد از ساعت کاری، سهام کوین بیس کمی بیش از 7 درصد افزایش یافته است. مطمئناً نتایج Coinbase یک مجموعه داده خوش‌آمد برای گاوهای ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران در شرکت است.

جدیدترین غلاف

این هفته یک قسمت جایزه از یک چت کنار آتش داریم ژاکلین انجام داد با نادیا تولوکونیکوا، خالق مجموعه هنر اعتراضی پوسی ریوت، در NFT NYC در ماه آوریل.

تولوکونیکوا در سال 2012 پس از مجرم شناخته شدن «اوباشگری با انگیزه نفرت مذهبی» به دو سال زندان محکوم شد، اما با عفو عمومی زودتر آزاد شد.

به سرعت به سال 2023 می رسیم و تولوکونیکوا به استفاده از نام پوسی ریوت برای مبارزه به نفع زنان و حقوق افراد LGBTQ و علیه کنترل روسیه تحت ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین ادامه داده است. از ماه مارس، تولوکونیکوا به لیست جنایتکاران تحت تعقیب روسیه اضافه شد.

تولوکونیکوا همچنین در کنگره ایالات متحده، پارلمان بریتانیا، پارلمان اروپا سخنرانی کرده است و در برنامه های تلویزیونی مانند House of Cards ظاهر شده است.

ما به گفتگوی عمیق پیرامون ماموریت تولوکونیکوا، نحوه استفاده او از NFT به عنوان نوعی فعالیت و چگونگی ورودش به فضا پرداختیم.

همچنین بحث کردیم:

  • چگونه دیگران می توانند از NFT برای فعالیت استفاده کنند
  • چشم انداز آینده برای ابزار NFT
  • مشاوره برای پروژه های موجود در فضا

ICYMI: در قسمت هفته گذشته، ژاکلین مصاحبه کرد جیک چروینسکی، مدیر ارشد سیاست در انجمن بلاک چین، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر ترویج سیاست “طرفدار نوآوری” برای جهان دارایی دیجیتال. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره صندوق آموزش DeFi و مشاور یک صندوق مرحله اولیه web3 Variant است.

چروینسکی قبل از کار با انجمن بلاک چین، کار وکالت خود را در بخش خصوصی با تمرکز بر مبارزه با پولشویی و انطباق با فساد و تحقیقات، دعاوی خدمات مالی و دفاع از اجرای دولت آغاز کرد. او زمان زیادی را در DC می‌گذراند و در جلسات استماع شهادت می‌دهد تا به شفاف‌سازی صنعت کریپتو کمک کند، به این امید که بتواند آن را در مسیر درست هدایت کند.

ما در مورد همه مقررات صحبت کردیم، از اینکه چروینسکی چگونه به چشم انداز نظارتی فعلی نگاه می کند تا اینکه آیا ما در یک دوره “سرکوب” هستیم یا نه، همانطور که مردم آن را می نامند.

همچنین بحث کردیم:

  • تغییر دیدگاه قانونگذاران
  • شرکت های رمزنگاری آمریکایی
  • آیا ارزهای دیجیتال کالا یا اوراق بهادار هستند
  • قانون استیبل کوین
  • چارچوب ها و دستورالعمل های قانونی آینده

اشتراک در واکنش زنجیره ای بر پادکست های اپل، Spotify یا پلتفرم غلاف مورد علاقه خود را برای همراهی با آخرین قسمت ها، و لطفاً اگر آنچه را که می شنوید دوست دارید، یک بررسی برای ما بگذارید!

پول را دنبال کنید

  1. پلتفرم رسانه کریپتو Blockworks 12 میلیون دلار با ارزش 135 میلیون دلاری جذب کرد
  2. ارائه دهنده غیرمتمرکز کیف پول کریپتو شبکه Odsy 7.5 میلیون دلار جمع آوری کرد
  3. پروتکل وب ۷ میلیون دلار برای گسترش حریم خصوصی زنجیره ای جمع آوری کرد
  4. آزمایشگاه های آرتیفکت متمرکز بر اکوسیستم NFT چند زنجیره ای 3.25 میلیون دلار جمع آوری کردند.
  5. Siphon Lab، یک پلتفرم DeFi در شبکه Sui، 1.2 میلیون دلار در دور اولیه جمع آوری کرد.

این فهرست با اطلاعات Messari و همچنین گزارش خود TechCrunch گردآوری شده است.

برای دریافت خلاصه‌ای از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین داستان‌های رمزنگاری TechCrunch که هر پنجشنبه ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت PT به صندوق ورودی شما تحویل داده می‌شود، اینجا مشترک شوید.

من را در توییتر دنبال کنید @Jacqmelinek برای اخبار کریپتو، میم ها و موارد دیگر.