جستجو در 10 سال آینده به طور قابل توجهی تکامل خواهد یافت

به گفته ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در مصاحبه ای گسترده با وال استریت ژورنال، تجربه جستجوی گوگل “در دهه آینده به طور اساسی تکامل خواهد یافت”.

چرا ما اهمیت می دهیم. هوش مصنوعی قبلاً جستجوی Google را تغییر داده است – و به این کار ادامه می دهد. سوال این است که جستجوی گوگل در سال های آینده چقدر تغییر خواهد کرد و همه اینها برای کانال های ارگانیک و پولی چه معنایی دارد.

جستجوی گوگل در 10 سال مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و چت (مثلاً بارد) چگونه جستجو را در دهه آینده تغییر می‌دهند؟ آیا این پایان جستجوی مبتنی بر پیوند است؟ پیچای گفت که پیش‌بینی سخت است، اما در نهایت به درک آنچه کاربران می‌خواهند و کمک به آن‌ها برای انجام آن خواهد بود:

  • “من فکر می کنم این تجربه در دهه آینده به طور اساسی تکامل خواهد یافت. ما باید با کاربران از نظر آنچه به دنبال آن هستند ملاقات کنیم.”

از Pichai همچنین پرسیده شد که آیا جستجوی Google آینده ممکن است بیشتر شبیه Google اصلی («10 پیوند آبی») باشد یا Bard:

  • «ممکن است شبیه هیچکدام به نظر نرسد، یا عناصری از همه اینها را داشته باشد. فکر می کنم بتوانیم به روش های بسیار عمیق تری به کاربران کمک کنیم. اگر من یک چشم انداز 10 ساله داشته باشم، همه اینها به روش های کاملاً متفاوتی نسبت به آنچه امروز از آنها استفاده می کنیم، بیشتر در دسترس کاربران قرار می گیرد. من فکر می‌کنم که می‌توانید همه این کارها را به روشی بسیار شخصی‌تر انجام دهید، به این معنی که طبیعتاً ما می‌توانیم به روشی عمیق‌تر و معنی‌دار روی کاربران تأثیر بگذاریم.»

نقش چت ربات های هوش مصنوعی در جستجو گوگل از LLM برای بهبود کیفیت جستجو و تجربه جستجو استفاده کرده است. Pichai می‌خواهد قابلیت‌های مدرن LLM را به جستجو بیاورد – اما فقط از گفتن “جستجو” به “مکالمه” منصرف شد:

  • ما در حال آزمایش انواع رویکردها هستیم، بنابراین نمی‌خواهم در مورد تکرارهای آینده آن اظهار نظر کنم، اما بله، در سطح بالایی، مردم برای پرسیدن سؤالات بعدی به Google مراجعه می‌کنند. ما می‌توانیم ابزارهای قوی‌تری در اختیار آنها بگذاریم تا بتوانند این کار را انجام دهند.»

پتانسیل تجاری پیچای وقتی از او پرسیده شد که چه نوع پتانسیل تجاری (مثلاً تبلیغات گوگل) را برای جستجوی LLM و LLM می بیند، گریزان بود:

  • حک کردن آن به این شکل دشوار است. ممکن است به ایده هایی برای چگونگی جشن تولد علاقه مند شوید و در برخی موارد جنبه های تجاری آن بیشتر شود. ما با این دیدگاه وارد آن نمی شویم، می خواهیم این سفر تجاری را به شما ارائه دهیم. مهم این است که دستور را درست انجام دهیم.»

همپوشانی بارد در مقابل جستجو. پیچای یک بار دیگر به این نکته اشاره کرد که برد یک محصول جستجو نیست. اما، در نهایت، Google Search و Bard در حال جستجو در وب هستند تا پاسخ‌هایی را به کاربران ارائه دهند:

  • «آیا سؤالاتی وجود دارد که همپوشانی داشته باشند؟ کاملا. کارهایی وجود دارد که می توانیم در Bard انجام دهیم که ممکن است انجام آنها در جستجو دشوار باشد یا برعکس. من به این به عنوان یک محدودیت نگاه نمی کنم. من این را فرصتی عالی برای نوآوری می دانم.»

او همچنین گفت که بارد نمونه ای از زمانی بود که برای اولین بار بودن «مهم نیست»:

  • “در طول تاریخ ما، بسیاری از مناطق وجود دارد که ما اولین کسی نبوده ایم که چیزی را به بازار عرضه کرده ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین محصول ایمیل یا اولین محصول نقشه برداری و غیره را توسعه ندادیم.

از پیچای. ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی محاوره‌ای «کاملاً» به جستجوی Google می‌آید.

مصاحبه. می توانید گزیده های ویرایش شده از مصاحبه پیچای با وال استریت ژورنال را بخوانید.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودوین

دنی گودوین از سال 2022 سردبیر موتور جستجو Land & Search Marketing Expo – SMX بوده است. او در سال 2022 به عنوان سردبیر ارشد به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش در مورد آخرین اخبار بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه ریزی رویدادهای SMX ایالات متحده کمک می کند. گودوین از سال 2007 در مورد آخرین پیشرفت‌ها و روندها در جستجو و بازاریابی دیجیتال ویرایش و نگارش می‌کند. او قبلاً سردبیر اجرایی مجله موتور جستجو (2017 تا 2022)، سردبیر Momentology (از 2014-2016) و سردبیر موتور جستجو بود. تماشا کنید (از 2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی بزرگ و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.