بریتانیا پیشنهاد برنامه ریزی شده 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن را مسدود کرد و گفت که این پیشنهاد رقابت را به طور قابل توجهی تضعیف می کند.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تأیید کرده است که قصد دارد خرید اکتیویژن مگابوک مایکروسافت را مسدود کند و به این نتیجه رسید که چنین ادغامی «…قوی ترین» را ایجاد می کند.
اپراتور» در بازار بازی های ابری.

CMA خاطرنشان کرد که با سهم فعلی 60 تا 70 درصد، دستیابی به مجموعه بازی‌های Activision، که شامل Call of Duty و World of Warcraft می‌شود، رقابت را در بازار «تضعیف قابل‌توجهی» می‌کند. وی افزود که مایکروسافت همچنین انگیزه ای برای جلوگیری از چنین بازی هایی از پلتفرم های بازی رقیب خواهد داشت.

به عنوان خلاصه ای کوتاه، مایکروسافت برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد اکتیویژن را در ژانویه گذشته با معامله 68.7 میلیارد دلاری خریداری کند، اقدامی که اساساً مایکروسافت را به سومین شرکت بزرگ بازی در جهان پس از Tencent و Sony تبدیل می کند و در عین حال مستقیماً به آن می دهد. کنترل بر فرنچایزهای بزرگ مانند Call of Duty و World of Warcraft.

جولای گذشته، CMA تأیید کرد که تحقیقات ضد انحصاری را در مورد این معامله آغاز کرده است، سپس دو ماه پیش تنظیم‌کننده قوی‌ترین نشانه‌ای را ارائه کرد که در حال آماده‌سازی برای جلوگیری از ادغام است، زمانی که به طور موقت به این نتیجه رسید که «می‌تواند به گیمرهای بریتانیا آسیب برساند» با ایجاد موارد بالاتر. قیمت ها، انتخاب های کمتر و نوآوری کمتر.

این یک داستان شکسته است، برای به روز رسانی به روز رسانی کنید