اپل رسانه‌ها را به سخنرانی WWDC 2023 دعوت می‌کند، جایی که انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده در آن معرفی شود.

اپل دعوت‌نامه‌های رسمی را برای رسانه‌های منتخب ارسال کرده است تا شخصاً در مراسم WWDC 2023 در دفتر مرکزی اپل پارک در کوپرتینو، کالیفرنیا شرکت کنند. سخنرانی اصلی قرار است در ساعت 10 صبح PDT / 13:00 EDT در 5 ژوئن برگزار شود. همچنین همزمان برای تماشای آن از خانه به صورت زنده پخش می شود.

سخنرانی اصلی WWDC رویداد آغازین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان اپل است و معمولاً شامل تعدادی اعلانات نرم افزاری، از جمله افشای به روز رسانی های جدید برای iOS، iPadOS، macOS آیفون و موارد دیگر است. گفته می‌شود امسال، عنوان شایعه اعلام شده رونمایی از هدست واقعیت افزوده اپل است، دستگاهی که مدت‌ها در انتظار آن بود (که البته اپل رسماً آن را تایید نکرده است) که نشان‌دهنده اولین حمله بزرگ این شرکت به دنیای «واقعیت ترکیبی» است. این اصطلاحی است که بسیاری برای توصیف AR و VR استفاده می کنند.

تصور می‌شود که هدست AR نسخه جدیدی از سیستم عامل موبایل اپل را اجرا می‌کند که به طور بالقوه به نام xrOS شناخته می‌شود و می‌تواند دارای برند Reality One باشد. شایعات حاکی از آن است که در مقایسه با اکثر رقبای موجود در بازار، نسبتا باریک و سبک خواهد بود، از نمایشگرهای OLED در داخل استفاده می کند و دارای نمایشگری در خارج برای برقراری ارتباط با سایرین IRL است و گونه ای از پردازنده M2 را اجرا می کند. باید تا حدی از برنامه های آی پد پشتیبانی کند و زمانی که در نهایت به فروش رسید حدود 3000 دلار قیمت خواهد داشت.

هنوز علامت سوال های زیادی در اطراف هدست وجود دارد – از جمله اینکه آیا واقعاً در این رویداد پوشش خواهد داد یا خیر، اما گرافیک اطراف این رویداد حاکی از نوعی اعلان واقعیت مختلط است و اگر توسعه دهندگان برای ساخت با این پلتفرم جدید به زمان نیاز دارند. اپل می خواهد در زمان عرضه نهایی آن برای مصرف کنندگان آماده باشد.