اخراج آمازون به واحد تبلیغاتی آن ضربه زد

روز سه‌شنبه، آمازون اخراج‌هایی را در بخش تبلیغاتی خود به عنوان بخشی از تلاش‌های اندی جاسی، مدیرعامل، برای کنترل هزینه‌ها آغاز کرد.

دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان بخش تبلیغات تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

چه اتفاقی می افتد. آمازون در حال حاضر بزرگترین اخراج‌ها را در تاریخ ۲۹ ساله‌اش تجربه می‌کند، پس از افزایش استخدام‌ها در طول همه‌گیری کووید. نیروی کار جهانی آمازون تا پایان سال 2021 به بیش از 1.6 میلیون نفر افزایش یافت که این رقم در سه ماهه چهارم سال 2019 به 798000 نفر رسید.

عواقب بعدی. در نتیجه اخراج‌های اخیر، آمازون منابع را مجدداً تخصیص خواهد داد که شامل جابجایی اعضای تیم، کاهش سرعت یا توقف برخی برنامه‌ها و تشخیص نیاز به مجموعه مهارت‌های مختلف برای رسیدگی به اولویت‌ها است. در نتیجه حذف نقش برای درصد کمی از سازمان رخ داد. کارمندان آسیب دیده صبح روز سه شنبه از طریق ایمیل مطلع شدند و اخراج کارگران در نیویورک و نیوجرسی در 20 ژوئن یا 17 ژوئیه پس از یک دوره انتقال 60 تا 90 روزه آغاز می شود.

انتقال به نقش های دیگر در طول این دوره گذار، کارمندان آسیب دیده این فرصت را خواهند داشت تا به دنبال نقش دیگری در شرکت بگردند. تعداد دقیق اخراج‌ها در واحد تبلیغات نامشخص است. ماه گذشته، Jassy اعلام کرد که آمازون 9000 کارمند خود را علاوه بر 18000 کاهشی که قبلا در نوامبر و ژانویه اعلام شده بود، اخراج خواهد کرد. آن اخراج‌های قبلی عمدتاً گروه‌های خرده‌فروشی، دستگاه‌ها، استخدام و منابع انسانی را هدف قرار می‌دادند.

جاسی همچنین در حال بررسی هزینه های شرکت در مقیاس بزرگتر است زیرا با رکود اقتصادی و کندی رشد در کسب و کار اصلی خرده فروشی خود مواجه است. آمازون استخدام در نیروی کار شرکت خود را متوقف کرده، برخی از پروژه های آزمایشی را متوقف کرده و گسترش انبارها را کند کرده است. جاسی با اعلام اخراج در بخش تبلیغات و خدمات وب آمازون نشان داده است که حتی بزرگترین و سودآورترین مشاغل آمازون نیز از اقدامات کاهش هزینه مستثنی نیستند.

آنچه آمازون گفت. پل کوتاس، معاون ارشد تبلیغات، IMDb و چالش بزرگ آمازون در یادداشتی که برای کارکنان ارسال شد، کارمندان را از کاهش مشاغل مطلع کرد. در این یادداشت تاکید شده است که آمازون در طول فرآیند برنامه ریزی سال 2023 به شدت منابع را برای به حداکثر رساندن منافع مشتری و اطمینان از سلامت بلندمدت کسب و کار اولویت بندی کرده است.

“سلام به همه،

می‌خواستم به اشتراک بگذارم که امروز صبح ما در مرحله دشوار اطلاع‌رسانی به اعضای تیم تبلیغات آمازون که تحت تأثیر کاهش نقش در ایالات متحده و کانادا بودند، برداشتیم. در مناطق دیگر، ما از سیاست‌های محلی پیروی می‌کنیم که نیازمند زمان و مراحل فرآیند اضافی، از جمله مشاوره با نهادهای نمایندگی کارکنان است. ما با کارکنان آسیب دیده در مناطق دیگر مطابق با آن خط مشی ها و جدول زمانی ارتباط برقرار خواهیم کرد. ما می دانیم که این خبر برای همه اعضای تیم ما مهم است و بنابراین، می خواهیم زمینه بیشتری را در مورد تصمیم گیری برای حذف نقش ها و نحوه حمایت از همکاران تحت تأثیر خود به شما ارائه دهیم.

همانطور که اندی چند هفته پیش به اشتراک گذاشت، در طول فرآیند برنامه ریزی سال 2023، ما به طور دقیق منابع را با چشم به حداکثر رساندن منافع برای مشتریان و سلامت بلندمدت کسب و کارمان اولویت بندی کرده ایم. برای تبلیغات، این فرآیند شامل تخصیص مجدد منابع از طریق جابجایی اعضای تیم، کاهش سرعت یا توقف برخی برنامه‌ها، یا به این نتیجه‌گیری می‌شود که ما مهارت‌های مناسبی برای رسیدگی به اولویت‌های خود نداریم. در نتیجه، ما تصمیمات عمیقاً سنجیده ای در مورد بهترین راه پیشبرد گرفته ایم که منجر به حذف نقش برای درصد کمی از سازمانمان می شود.

مهمتر از همه، می‌خواهم از همکاران تأثیرگذارمان به خاطر کاری که از طرف مشتریان آمازون ادز انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی کنم. تمرکز فوری ما حمایت از اعضای تیم خود در این انتقال دشوار است و برای این منظور، کارمندانی که نقش آنها حذف شده است، یک جلسه پیگیری شخصی با یک رهبر از تیم خود خواهند داشت که مراحل بعدی را توضیح می دهد. افراد آسیب دیده برای 60 روز آینده (90 روز اگر در نیویورک و نیوجرسی باشند) حقوق و مزایا کامل دریافت خواهند کرد، به علاوه یک بسته انفصال اضافی و پشتیبانی جابجایی برای کمک به یافتن نقش بعدی خود در خارج از آمازون.

با نگاهی به آینده، من به فرصت های پیش روی ما، حتی در یک محیط اقتصادی نامطمئن، بسیار خوش بین هستم. ما یک پایه قوی ساخته‌ایم و من شخصاً از این اختراع و ساختن که در سراسر سازمانمان اتفاق می‌افتد بسیار هیجان‌زده هستم. همچنین می‌خواهم از تک تک شما برای ابراز همدلی و حمایت از یکدیگر در این مدت تشکر کنم. لطفاً در صورت هرگونه سؤال با رهبران تیم خود یا MyHR تماس بگیرید.”

پل کوتاس، معاون ارشد تبلیغات، IMDb و چالش بزرگ آمازون

اخراج ها به شدت به صنعت فناوری ضربه می زند. متا همچنین برنامه‌های خود را برای اخراج کارمندان فیس‌بوک، اینستاگرام، آزمایشگاه‌های واقعیت و واتس‌اپ از امروز اعلام کرد. کارکنان متا در آمریکای شمالی بین ساعت 4 صبح تا 5 صبح روز چهارشنبه صبح روز چهارشنبه از طریق ایمیل مطلع شدند. در خارج از آمریکای شمالی، جدول زمانی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و برخی از کشورها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

چرا ما اهمیت می دهیم. جدای از اخراج، تغییر در اولویت ها و تخصیص منابع آمازون است. این تغییرات می تواند بر چشم انداز تبلیغات در پلتفرم تأثیر بگذارد و بر ابزارها، خدمات و فرصت های موجود برای تبلیغ کنندگان تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، اخراج از یک شغل هرگز آسان نیست. افراد آسیب دیده از آمازون، متا، گوگل و همه شرکت های فناوری دیگر که روزهای سختی را سپری می کنند، تجربه و تخصص ارزشمندی در صنعت تبلیغات دارند. امیدواریم که بینش و مهارت های آنها برای سایر شرکت هایی که به دنبال تقویت تیم های تبلیغاتی خود هستند، دارایی باشد.