آیا استارت آپ ها در مسابقه هوش مصنوعی سازمانی شانسی خواهند داشت؟

فرار غیر ممکن است گفت‌وگوهای هوش مصنوعی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری برای ساختن یا مشارکت با مدل‌های جدید زبان بزرگ و ادغام آن‌ها در نرم‌افزار و خدمات جستجوی خود رقابت می‌کنند. فناوری زیربنایی آنقدر سریع در حال پیشرفت است که ما شاهد درخواست هایی برای توقف کار هستیم و کنگره از رهبران فناوری در این زمینه بازجویی می کند.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


اما در حالی که ChatGPT و سایر ابزارهای مشابه محبوب هستند، یک جنبه کمتر مورد بحث در مسابقه هوش مصنوعی فعلی وجود دارد: شرکت.

اخبار اخیر از Appian، یک شرکت نرم‌افزار عمومی، و Neeva، یک استارت‌آپ متولد شده برای ساخت موتور جستجویی که می‌تواند با پیشنهادات شرکت‌های بزرگ رقابت کند، نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تعداد شرکت‌کنندگانی که برای ساخت ابزار و خدمات هوش مصنوعی برای شرکت‌های بزرگ مسابقه می‌دهند، باشد. سالم. با توجه به اینکه فروش نرم‌افزار به شرکت‌های بزرگ چقدر سودآور است، بازیکنان دنبال بازار کوچکی نیستند.

TechCrunch+ در هفته‌های اخیر چندین بار هوش مصنوعی سازمانی را در شرایط فعلی پوشش داده است و پایه‌های فکری بسیار مورد نیاز را فراهم کرده است. مهم است که بدانید Databricks و Cisco در حال ساختن چه چیزی هستند. اما من یک سوال متفاوت دارم: آیا شرکت های فناوری کوچکتر نیز شانسی برای سهم بازار دارند؟

امروز صبح بیایید به خود یادآوری کنیم که چگونه هوش مصنوعی مولد ممکن است در شرکت جا بیفتد، و سپس به آخرین اخباری که برای ایجاد درک واضح‌تری از جهتی که شرکت‌های فناوری به سمت آن می‌روند اهمیت دارد، بپردازیم.