آزمایشگاه رانندگی خودکار علی بابا برای تمرکز بیشتر بر کسب درآمد

علی بابا آکادمی Damo را در سال 2017 تأسیس کرد تا برنامه‌ای متمرکز بر تحقیقات پیشرفته که نسبتاً عاری از فشارهای کوتاه‌مدت پول‌سازی است، ایجاد کند. یکی از 16 آزمایشگاه آکادمی تحقیقاتی را در مورد رانندگی خودران انجام می دهد، که امروز یک تغییر بزرگ را اعلام کرد.

آزمایشگاه وسایل نقلیه خودران Damo در Cainiao، شبکه تدارکات جهانی علی‌بابا ادغام می‌شود و دیگر تحت مؤسسه تحقیقات پایه فعالیت نخواهد کرد.

این خبر برای اولین بار توسط روزنامه چینی اوراق بهادار وابسته به دولت گزارش شد. یکی از سخنگویان علی بابا این تغییر سازمان را با TechCrunch تایید کرد.

این تغییر ساختاری نشان‌دهنده ضرورت بیشتری برای علی‌بابا برای کسب درآمد از سرمایه‌گذاری خود در رانندگی خودران است که به‌طور بدنامی سرمایه‌بر است. لجستیک احتمالاً مکان آسانی برای شروع است زیرا یک ون تحویل خودران به جای انسان، کالاها را حمل می کند و مسیرهای آن محیط های مایل آخر ساده تر از جاده های شلوغ مرکز شهر هستند.

در واقع، Damo به مدت شش سال است که نیازهای تحویل آخرین مایل Cainiao را با روبووان پرچمدار خود به نام خر کوچولو که تجارت الکترونیک، سفارشات رستوران و مواد غذایی را حمل می کند، تامین می کند. تا ژوئن 2022، ون خودران و شبیه نورو از 10 میلیون تحویل انباشته فراتر رفته بود. شرکت گفت به هنگام.

در سال 2021، علی بابا انتظار داشت که ناوگان Little Donkey روزانه یک میلیون بسته را در مدت سه سال تحویل دهد. اگر تیم در مسیر پیش بینی باشد، خرهای کوچولو می توانند تا کنون بخش بزرگی از بسته های Cainiao را حمل کنند. برای درک مقیاس این غول لجستیکی، اوج تحویل روزانه آن در طول Double 11، ارزش خرید سالانه چین معادل جمعه سیاه، در سال 2022 از 18 میلیون فراتر رفت.

رد پای Cainiao اکنون به بسیاری از کشورها، به دنبال تجارت الکترونیک صادراتی علی بابا، می رسد. اخیراً با افتتاح مراکز لجستیکی در برزیل، مکزیک و شیلی، حضور محلی بیشتری در خارج از چین ایجاد کرده است. دیدن خرهای کوچولو که روزی در پیاده روهای آمریکای لاتین غلت می زنند، تعجب آور نخواهد بود.