یوتیوب در اوایل سال جاری اعلام کرد که آزمایش آزمایشی خریدهای زنده را با تعداد کمی از سازندگان منتخب آغاز می کند. در حال حاضر ، این شرکت برای آزمایش بزرگتر پلتفرم خرید زنده خود آماده است و قصد دارد از 15 نوامبر میزبان رویداد خرید یک هفته ای زنده “YouTube Holiday Stream and Shop” باشد. این رویداد به بینندگان امکان خرید محصولات جدید را می دهد ، این شرکت می گوید ، پیشنهادات زمان محدود را باز کرده و از طریق پرسش و پاسخ و نظرسنجی با خالقان و سایر بینندگان درگیر شوید.
این شرکت ابتدا از برنامه های خود برای سرمایه گذاری در خریدهای زنده در ابتدای سال 2021 ، به عنوان بخشی از ابتکار بزرگتر در زمینه خرید یکپارچه در YouTube ، رونمایی کرد. آزمایشات اولیه بر روی فیلم های درخواستی متمرکز شده بود قبل از شروع خلبان زنده تابستان امسال.
از آن زمان ، تعدادی از سازندگان YouTube خریدهای مستقیم را با طرفداران خود امتحان کرده اند ، از جمله به سادگی نائولوژیک ، که او را راه اندازی کرد مجموعه لاک ناخن به 2.8 میلیون طرفدار در او به سادگی کانال منطقی نیست؛ هیرام، که راه اندازی کرد “فداکار “خط مراقبت از پوست به 4.5 میلیون طرفدار خود ؛ و ریون الیزه ، که یک جلسه خرید زنده را برگزار کرد و در آن محصولات خود را با مشارکت والمارت فروخت. (Walmart پیشتر خریدهای زنده را در TikTok در چندین رویداد آزمایش کرده بود.)
YouTube می گوید ، سایر خرده فروشان نیز مستقیماً مشارکت کردند. Sephora میزبان پرسش و پاسخ زنده بود و هدف به صورت زنده اجرا شد به عنوان مثال ، از ویژگی های جدید استفاده کنید.
رویداد Stream and Shop آینده ، که با Merrell Twins آغاز می شود ، همچنین شامل محصولات خرده فروشان برتر ، از جمله Walmart ، Samsung و Verizon خواهد بود.
این شرکت به عنوان بخشی از پنل خود در هفته تبلیغات ، جزئیاتی از تحقیقاتی را که در آن سرمایه گذاری کرده است برای درک بهتر سفر خرید مستقیم و نحوه ایفای نقش یوتیوب به اشتراک گذاشت. با همکاری Publicis و TalkShoppe ، مطالعه YouTube نشان داد که 75 درصد بینندگان از YouTube برای الهام از خرید استفاده کردند – به عنوان مثال ، با تماشای ویدیوهای #ShopWithMe سازندگان. همچنین مشخص شد که 85 درصد بینندگان به توصیه های سازندگان اعتماد دارند و بینندگان کیفیت و کمیت اطلاعات را بر ارزش تولید ویدئوها ارزش گذاری می کنند.
علی رغم اقداماتی که برای خریدهای مستقیم انجام داده است ، YouTube هنوز این ویژگی را در دسترس عموم قرار نداده است. در عوض ، آزمایش خریدهای مستقیم با خالقان جداگانه ادامه دارد.
در عین حال ، رقیب TikTok با ویژگی های خرید زنده خود پیش رفته است.
در اوایل سال جاری ، TikTok شروع به خلبانی TikTok Shopping در ایالات متحده ، بریتانیا و کانادا ، با همکاری Shopify کرد. در یک رویداد ماه گذشته ، این شرکت گفت که در حال گسترش خرید با شرکای جدید Square ، Ecwid ، PrestaShop ، Wix ، SHOPLINE ، OpenCart و BASE است. همچنین مجموعه ای از راه حل ها و ویژگی ها را با نام تجاری TikTok Shopping معرفی کرد که شامل راه هایی برای ادغام محصولات در فیلم ها ، تبلیغات و پشتیبانی خرید مستقیم است.
فیسبوک همچنین مجموعه ای از رویدادهای خرید زنده خود را در بهار و تابستان امسال اجرا کرد و اکنون بخشهای خرید زنده اختصاصی را در بخشهای Shop برنامه های Facebook و Instagram خود ارائه می دهد.
با نزدیک شدن به تاریخ ، YouTube قصد دارد اطلاعات بیشتری در مورد رویداد خرید آینده خود به اشتراک بگذارد.