گوگل یک ویژگی جدید تبدیل وب کسری و متقابل GA4 را پیاده سازی کرده است

Google Ads اخیراً ویژگی جدیدی را اجرا کرده است که به پلتفرم اجازه می دهد اعتبارات تبدیل وب کسری و متقابل را از ویژگی های Google Analytics 4 وارد کند.

چگونه کار می کند. در گذشته، تبدیل‌های وب از Google Analytics 4 با استفاده از رویکرد آخرین کلیک متقابل وارد می‌شد و سپس در Google Ads بر اساس مدل ارجاع انتخابی در حساب Google Ads کاربر اختصاص داده می‌شد. این بدان معناست که اگر کلیک نهایی از تبلیغات گوگل نشأت نمی گرفت، تبدیل به گوگل ادز وارد نمی شد.

با آخرین به‌روزرسانی، Google Ads اکنون اعتبار تبدیل متقابل کسری را وارد می‌کند، حتی زمانی که آخرین کلیک غیرمستقیم از تبلیغات Google نباشد. به عنوان مثال، اگر انتساب مبتنی بر داده برای یک اقدام تبدیل وارد شده انتخاب شود، تمام اعتبارات کسری و منتسب به Google که در گزارش Google Analytics 4 قابل مشاهده است، صرف نظر از آخرین نقطه تماس، به Google Ads وارد می‌شوند.

تو عمیق تر اطلاعیه گوگل را اینجا بخوانید.

چرا ما اهمیت می دهیم. این ارتقا به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که هنگام بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند که منجر به بهبود ROI و افزایش اثربخشی کمپین می‌شود. با در نظر گرفتن تمام نقاط تماس در سفر مشتری، تبلیغ‌کنندگان دیدگاهی جامع از تلاش‌های بازاریابی خود به دست می‌آورند و اطمینان می‌دهند که منابع را به‌طور کارآمد تخصیص می‌دهند و در نهایت به نتایج بهتری دست می‌یابند.