گوگل اولین نسخه بتای عمومی اندروید 14 را راه اندازی کرد

چرخه توسعه اندروید گوگل این روزها با سرعت نسبتاً قابل پیش بینی اجرا می شود. امروز، پس از دو پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، این شرکت اولین نسخه از چهار نسخه بتای عمومی برنامه‌ریزی‌شده اندروید 14 را راه‌اندازی کرد. مانند نسخه‌های قبلی، اولین نسخه بتا نیز اولین نسخه‌ای است که هر کسی می‌تواند به‌صورت آنلاین نصب کند، با این فرض که یک نسخه پشتیبانی شده دارد. دستگاه پیکسل، به Pixel 4a 5G (اما نه Pixel 4) برمی گردد.

هنوز هیچ پشتیبانی رسمی برای گوشی های غیر گوگل وجود ندارد. مثل همیشه، به خاطر داشته باشید که اینها به دلایلی نسخه بتا هستند و هنوز هم بیشتر برای توسعه دهندگانی است که می خواهند برنامه های خود را در برابر این نسخه جدید آزمایش کنند و کاربران اولیه که نمی توانند منتظر انتشار پایدار باشند. چیزها می توانند — و خواهند شکست —

گوگل اولین نسخه بتای عمومی اندروید 14 را راه اندازی کرد

اعتبار تصویر: گوگل

در بیشتر موارد، ویژگی‌های جدید زیادی در این نسخه بتا وجود ندارد، اگرچه دو به‌روزرسانی رابط کاربری برای کاربر وجود دارد که ارزش فراخوانی دارد. اولین مورد یک پیکان جدید به عقب است (بله – ما در تاریخچه سیستم عامل موبایل به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فلش‌های عقب جدید تقریباً هیجان‌انگیزترین چیز هستند). همانطور که گوگل اشاره می‌کند، اکنون تجربه پیمایش ژست‌های حرکتی «شامل یک پیکان عقب برجسته‌تر در حین تعامل با یک برنامه برای کمک به بهبود درک و مفید بودن ژست‌های برگشتی است». این پیکان با کاغذدیواری یا طرح زمینه دستگاه شما مطابقت دارد. چیزهای هیجان انگیز

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند اقدامات سفارشی را به اشتراک‌گذاشته سیستم اضافه کنند، و اشتراک‌گذاری اکنون در مورد نحوه رتبه‌بندی اهداف اشتراک‌گذاری شما هوشمندتر خواهد بود.

در غیر این صورت، چیزهای جدیدی در اینجا وجود ندارد. تنظیمات زبان هر برنامه، و تنظیمات حریم خصوصی جدید گوگل که قبلاً اعلام شده بود، اینجا هستند.

من انتظار دارم که ماه آینده در Google I/O کمی بیشتر در مورد چیزهای جدید اندروید 14 بشنویم – و ویژگی های بیشتری را برای کاربر مشاهده کنیم. با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد این یک نسخه تکاملی دیگر باشد.

اعتبار تصویر: گوگل